Vækker vuggestuen jeres børn fra lur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

MorDk

Han vågner som oftest selv efter en times tid til halvanden... Vi har aftalt han max må sove 2 timer... ellers kan han ikke sove når han bliver lagt om aften...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

AnneL

An&Jo skriver:

men er det noget der sker hver dag??

For hvis det er det, så skulle du måske snakke med dem om at dit barn skal have lov til at sove lidt længere fordi det ellers bliver rigtig ked af det og får en rigtig dårlig eftermiddag/aften på grund af det..

Jeg ved det faktisk ikke, for de holder jo kortene tæt ind til kroppen, men det er ikke noget der KUN sker i nødstilfælde ved fx meget sygdom.

Anmeld

24. oktober 2012

JulieAlex89

Jeg synes ikke det er iorden!! synes du skal snakke med dem om det, og sige at dit barn har brug for mere søven! Jeg læser selv til pædagog og jeg kunne aldrig finde på at tage et barn op, før det selv vågner, med mindre at forælderne har bedt om det! 

Anmeld

24. oktober 2012

AnneL

MorDk skriver:

Han vågner som oftest selv efter en times tid til halvanden... Vi har aftalt han max må sove 2 timer... ellers kan han ikke sove når han bliver lagt om aften...

Jeg syntes også det er en anden sag hvis de vækker barnet iht aftale med forældrene. Men det er ikke tilfældet her

Anmeld

24. oktober 2012

JulieAlex89

Det skal jo heller ikke gå ud over børnene at der er en der har fri! så må de sku få noget hjælp fra en af de andre sture som du selv skriver, eller få fat i en vikar.. 

Anmeld

24. oktober 2012

An&Jo

AnneL skriver:

Jeg ved det faktisk ikke, for de holder jo kortene tæt ind til kroppen, men det er ikke noget der KUN sker i nødstilfælde ved fx meget sygdom.

Så synes jeg du skal snakke med dem, og er de ikke lydhør, så må et opkald til kommunen vel være på sin plads vil jeg mene..

Anmeld

24. oktober 2012

AnneL

JulieAlex89 skriver:

Det skal jo heller ikke gå ud over børnene at der er en der har fri! så må de sku få noget hjælp fra en af de andre sture som du selv skriver, eller få fat i en vikar.. 

Tak for dit indput.
Jeg er helt enig med dig!

Jeg talte med pædagogerne om det da jeg afleverede ham for lidt siden.
Jeg sagde, at vi var kede af, at de vækkede ham, og at han havde brug for sin søvn, for ellers er han kamp træt resten af dagen + hans nattesøvn bliver dårlig.
Selvfølgelig gik de i forsvarsposition og sagde, at de nogle gange ikke havde andre muligheder.
Jeg sagde, at jeg godt kunne sætte mig I deres sted, men syntes ikke det er i orden og det er slet ikke i barnets tarv, som de ellers går så meget op i.
Jeg fik at vide, at de flere gange havde forsøgt at påpege problemet over for ledelsen, så de kunne ikke gøre mere, og jeg måtte derfor selv gå til ledelsen.

Jeg syntes selvfølgelig det er chokerende, at de gør som de gør (NØDsituationer undtaget, og NØDsituationer er ikke dårligt bemandende vagter!) og så syntes jeg egentlig også at det er forkasteligt, at vi som forældre ikke får at vide, at vores barn er blevet vækket og ikke selv er vågnet fra lur. Jeg bad dem som minimum give os besked, hvis de havde vækket ham, så vi ligesom ved hvad vi har med at gøre.

Anmeld

24. oktober 2012

AnneL

An&Jo skriver:

Så synes jeg du skal snakke med dem, og er de ikke lydhør, så må et opkald til kommunen vel være på sin plads vil jeg mene..

Jeg har talt med dem da jeg afleverede for lidt siden.
Nu ved de hvordan jeg har det, men de mener ikke selv de kan gøre det anderledes, og at det er et ledelsesproblem. Så de bad mig faktisk gå til ledelsen

Jeg ved at jeg ikke er den eneste forældre i institutionen der ser det som et problem, så nu taler vi lige sammen og ser hvad vi gør. Jeg har heller ikke lyst til at overfuse pædagogerne, da de i det store hele gør et fantastisk stykke arbejde!

Anmeld

24. oktober 2012

An&Jo

AnneL skriver:

Jeg har talt med dem da jeg afleverede for lidt siden.
Nu ved de hvordan jeg har det, men de mener ikke selv de kan gøre det anderledes, og at det er et ledelsesproblem. Så de bad mig faktisk gå til ledelsen

Jeg ved at jeg ikke er den eneste forældre i institutionen der ser det som et problem, så nu taler vi lige sammen og ser hvad vi gør. Jeg har heller ikke lyst til at overfuse pædagogerne, da de i det store hele gør et fantastisk stykke arbejde!

Så synes jeg faktisk du skal vende den med ledelsen, så de kan se hvor meget det påvirker forældrene at de ikke kan finde ud af at sørge for ordentlig bemanding på vagterne..

Anmeld

24. oktober 2012

AnneL

An&Jo skriver:

Så synes jeg faktisk du skal vende den med ledelsen, så de kan se hvor meget det påvirker forældrene at de ikke kan finde ud af at sørge for ordentlig bemanding på vagterne..

Tak for dine inputs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.