Hvad er familie for dig ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2012

bøllen

tarkoflen skriver:

Det var virkelig så lidt! Hvis du på nogen måde har brug for at skrive privat så er du mere end velkommen! Selvom jeg ikke har stået i din situation så lægger jeg gerne øre til

Jeg ønsker dig alt det bedste!

Hvor er du sød  tak for det

Måske jeg benytter mig af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

bøllen

Gardenia skriver:

Familie for mig er tillid, gensidig respekt, omsorg. Det behøver ikke være igennem blod man finder sin familie, familie kan også være den tætte veninde, reservebedsten.

Min familie-familie er meget lille, jeg har ingen kontakt til min biologiske far, det er 20 år siden jeg takkede nej til mere samværd. Men det var han egen skyld og den måtte han have set komme. Resten af os er meget tætte, snakker sammen hver dag, ser hinanden mindst 3-4 gange om ugen og laver meget sammen.

Jeg kan kun sige, hvis valget føles rigtigt, så er det fordi det er det.

Lige mine ord. Men skal gå begge veje ik ?

Er sikker på du har ret. Syntes bare ofte der er samarbejdsproblemer imellem hoved & hjerte

Anmeld

22. oktober 2012

Gardenia

bøllen skriver:

Lige mine ord. Men skal gå begge veje ik ?

Er sikker på du har ret. Syntes bare ofte der er samarbejdsproblemer imellem hoved & hjerte

Ja, hoved og hjerte følges meget sjældent ad. Tag det som et tegn på det ikke føles rigtigt?
Jeg ved selvfølgeligt ikke hvad der er sket, men een ting er sikkert og det er gør det ondt at tænke på, så skal du lade være.

Du får en krammer til, lyder som om du kunne bruge dem

Anmeld

22. oktober 2012

Giraffen

bøllen skriver:

Tror du har helt ret.

det problem jeg har er mine sår bliver revet op gang på gang, de er langt fra helet.

ved ansvaret er mit eget, ved ikke om det er muligt at rette op på tingene. Derfor jeg står overfor et valg

du ska huske på at valg aldrig er for resten af livet

Det er HELT OK at sige "jeg har brug for en pause til at hele - jeg håber I er her når jeg vender tilbage"

så får du helet sårene og hærdet dig selv så du ved at deres svigt er deres skyld og ikke et tegn på at du ikke er værd at elske

Anmeld

22. oktober 2012

bøllen

Gardenia skriver:

Ja, hoved og hjerte følges meget sjældent ad. Tag det som et tegn på det ikke føles rigtigt?
Jeg ved selvfølgeligt ikke hvad der er sket, men een ting er sikkert og det er gør det ondt at tænke på, så skal du lade være.

Du får en krammer til, lyder som om du kunne bruge dem

Dele af min beslutning føles rigtigt. Tror det er ideen om hvordan det kunne være der er svært. Men ved det er som at række efter månen.

Og spørgsmål er om jeg kan nå ???

Der er sket rigtig meget de sidste par år, og det ville ikke kunne løses ved at snakke , da alt form for snak ville være umuligt.

Anmeld

22. oktober 2012

bøllen

Giraffen skriver:

du ska huske på at valg aldrig er for resten af livet

Det er HELT OK at sige "jeg har brug for en pause til at hele - jeg håber I er her når jeg vender tilbage"

så får du helet sårene og hærdet dig selv så du ved at deres svigt er deres skyld og ikke et tegn på at du ikke er værd at elske

Jeg har prøvet at trække mig, men det ender desværre med det samme igen.

Og jeg bliver fortsat bearbejdet at jeg gjorde det dengang. Så ville ikke være en mulighed igen.

Uden at sige for meget er der meget lidt forståelse og empati for andre end sig selv

Anmeld

22. oktober 2012

Gardenia

bøllen skriver:

Dele af min beslutning føles rigtigt. Tror det er ideen om hvordan det kunne være der er svært. Men ved det er som at række efter månen.

Og spørgsmål er om jeg kan nå ???

Der er sket rigtig meget de sidste par år, og det ville ikke kunne løses ved at snakke , da alt form for snak ville være umuligt.

Du kunne jo også lave en glidende overgang, bare stoppe med at ringe, hvis der bliver ringet den anden vej så lad den ringe ud?
Så kan du få kørt dem ud på et sidespor indtil du er lidt mere afklaret, det behøver jo ikke være noget der bliver slået stort op - du kan jo bare have travlt?

Anmeld

22. oktober 2012

Giraffen

bøllen skriver:

Jeg har prøvet at trække mig, men det ender desværre med det samme igen.

Og jeg bliver fortsat bearbejdet at jeg gjorde det dengang. Så ville ikke være en mulighed igen.

Uden at sige for meget er der meget lidt forståelse og empati for andre end sig selv

du kan evt prøve at forklare det på andre måder? det er SÅ vigtigt i de situationer at du tager det 100% på din kappe, dvs

"jeg har brug for lige at hele nogle sår og blive en stærkere person, så derfor trækker jeg mig lige i en periode"

og IKKE

"I svigtede mig og jeg bliver nødt til at beskytte mig selv fra JER og JERES svigt"

Anmeld

22. oktober 2012

tarkoflen

bøllen skriver:

Hvor er du sød  tak for det

Måske jeg benytter mig af det.

Det var da så lidt og du skal være velkommen

Anmeld

22. oktober 2012

bøllen

Giraffen skriver:

du kan evt prøve at forklare det på andre måder? det er SÅ vigtigt i de situationer at du tager det 100% på din kappe, dvs

"jeg har brug for lige at hele nogle sår og blive en stærkere person, så derfor trækker jeg mig lige i en periode"

og IKKE

"I svigtede mig og jeg bliver nødt til at beskytte mig selv fra JER og JERES svigt"

Har jeg prøvet  Men det virker ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.