Den første skemad - hvornår? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2012

Gardenia

Lige omkring de 4 måneder, sikkert en uges tid inden. Min mælk forsvandt, han fik flaske i godt en uge med det mættede ham overhovedet ikke. Så jeg satsede og lavede majsgrød, han lappede en portion i sig og sov 6 timer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

Frk.S

Jeg har stemt 6 mdr.

Freja smagte skemad for første gang lidt inden hun blev 6 mdr. 

Grunden.... jeg fulgte anbefalingerne om at vente til 6 mdr (næsten), da hun ikke havde behov for det før.

Anmeld

18. oktober 2012

Mor til Ella

AnnaKJ skriver:

Og hvorfor på dette tidspunkt?

Forklar gerne

*der skal stå hvornår i afstemningen

Ca 4,5...

troede hun var klar, det var hun ikke....

Og det har bidt mig i rumpen lige siden...

Så næste gang venter jeg hvertfald til barnet er 5-6 mdr....

Anmeld

18. oktober 2012

CaWi

Min dreng var 3 1/2 mdr da jeg begyndte at tilbyde det, da han ville have mad stort set hver time om natten. Han nægtede at tage nogen former for mme.
Først fra han var 4 1/2 mdr har han spist måltider af grød.

Anmeld

18. oktober 2012

sne190810

4 måneder

Hvis jeg kunne gå tilbage i tiden, ville jeg have ventet til 6!

Jeg havde aaaaaaaaaaaaaalt for travlt med det, fordi det var jo lidt spændende at ens lille baby kunne få skemad

Hun var i perioden op til begyndt at søge mit bryst mere og bildte derfor mig selv ind at hun nok trængte til noget mere tung og mættende næring.

MEN det har helt sikkert bare været et appetitspring og havde jeg ikke haft så travlt kunne vi saggtens have kommet igennem uden grød og bare fuldtidsamning

Anmeld

18. oktober 2012

Ciss

Jeg havde egentlig tænkt mig at følge anbefalingerne og vente til 6 mndr. Så blev det 4,5 mndr med dem begge i stedet for.

Den ældste: Var ofte syg, tabte sig hver gang og var derfor langt under normalvægt for alderen. SP anbefalede at begynde med grød for at hjælpe hende til at gå op i vægt.

Den yngste: Var helt flaskebarn efter 10 uger, havde en glupende appetit og var ved 4,5 mndr oppe i så store mængder mme, at SP anbefalede at begynde med lidt grød, fordi det ikke er heldigt med alt for meget mme.

Ting bliver godt nok ikke altid, som man planlægger...

Anmeld

18. oktober 2012

Guldimaven

sne190810 skriver:

4 måneder

Hvis jeg kunne gå tilbage i tiden, ville jeg have ventet til 6!

Jeg havde aaaaaaaaaaaaaalt for travlt med det, fordi det var jo lidt spændende at ens lille baby kunne få skemad

Hun var i perioden op til begyndt at søge mit bryst mere og bildte derfor mig selv ind at hun nok trængte til noget mere tung og mættende næring.

MEN det har helt sikkert bare været et appetitspring og havde jeg ikke haft så travlt kunne vi saggtens have kommet igennem uden grød og bare fuldtidsamning

for en uges tid siden, var jeg i samme tro som du beskriver her! Og nu er min mælk kommet tilbage for fuld styrke, så er ikke i tvivl om at vi sagtens kan fuld amme til 6 mdr.

Anmeld

18. oktober 2012

Lauras mor

Vi er lige begyndt, og vi skal have en lang indkøring, mener SP.
Så derfor startede vi et par dage efter hun blev 4 mdr Så ca. 1 teske hver dag i mindst 2 uger til at starte med

Anmeld

18. oktober 2012

sne190810

Guldimaven skriver:

for en uges tid siden, var jeg i samme tro som du beskriver her! Og nu er min mælk kommet tilbage for fuld styrke, så er ikke i tvivl om at vi sagtens kan fuld amme til 6 mdr.

Hvor er det godt at høre!

Jeg ærger mig stadig den dag idag, over jeg havde så travlt.  Og det er snart 2 år siden

Anmeld

18. oktober 2012

Emily2012<3

Emily fik smagsprøver da hun var omkring 3-3½ månede men det var max 2-3 skefulde.. Og begyndte rigtig at spise grød for alvor da hun var 4½ månede ca..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.