Den første skemad - hvornår? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor fik dit barn fast føde for første gang?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.387 visninger
63 svar
0 synes godt om
18. oktober 2012

AnnaK89

Og hvorfor på dette tidspunkt?

Forklar gerne

*der skal stå hvornår i afstemningen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

Mettefpigen

Jeg gav ham skemad første gang da han var de 4 måneder, fordi jeg kunne give ham flaske ca hver anden time..... Og det hjalp ;-)

Anmeld

18. oktober 2012

L&V

AnnaKJ skriver:

Forklar gerne

Hun var godt 4måneder.. Hun gik fra at sove igennem og være glad til at vågne konstant og være sur.

Anmeld

18. oktober 2012

Guldimaven

min er 4 mdr og regner med vi forsætter udelukkende amning til 6 mdr. 

Anmeld

18. oktober 2012

Thalia

Mine børn fuldammes til de er 6 mdr gamle.

Derefter benytter vi BLW. Jeg er ikke den store fan af skemad nemlig og det har ingen af de ældre børn været heller.

Anmeld

18. oktober 2012

Clisolka

AnnaKJ skriver:

Forklar gerne

Isabella var præcis 4 mrd. da hun prøvede skemad første gang. Vores SP påduttede os at starte der, selvom hun sagtens kunne have fået flaske til de 6 mrd 

Anmeld

18. oktober 2012

FruHolm <3

Forklar gerne

Oscar var 2 måneder og 9 dage da han begyndte på grød, et par dage efter fik han det morgen middag og aften, da han ikk blev mæt af mme, han spiste ca 2l dagligt, da han så begyndte på grød spiste han ca 1200ml mme dagligt

Det var i samarbejde med sundhedsplejerske fordi han spiste alt for meget uden at blive mæt og så voksede han utrolig meget af mme i forhold til normalen , da han Var 5 måneder fik han ca 400 ml dagligt og spiste rugbrød , kød kartofler osv, og fra 6 måneder kun 265 ml (inden han blev lagt i seng) og fra 8 måneder helt slut med mme

Den dag idag er han stadig en meget stor dreng af sin alder 

Anmeld

18. oktober 2012

modesty

Min dreng var 5,5 mdr. da vi startede på smagsprøver og en uge efter cirka var vi oppe på et enkelt måltid.

Begrundelse, tja, det anbefales at vente til 6 mdr. da der ellers kan være risiko for maveproblemer og allergier.

Anmeld

18. oktober 2012

Fenja09

Vi startede da vores datter var 4 måneder, for det anbefaler de, men hun ville ikke have det - prøvede løbende henover 4. og 5. måned, men hun startede først da hun var 6 månede. Så det er det jeg har stemt.

/Fenja

Anmeld

18. oktober 2012

Tulle28

Thalia skriver:

Mine børn fuldammes til de er 6 mdr gamle.

Derefter benytter vi BLW. Jeg er ikke den store fan af skemad nemlig og det har ingen af de ældre børn været heller.

Samme her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.