Sover du sammen med dine børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2009

Honningblomst

Stumpen skriver:

Du skriver selv at dine drenge er stærke og selvstændige drenge, så derfor er det bestemt ikke dem jeg ser som "i fare" -det er mere sådan en stille og indadvendt pige som jeg gik i friskole med, som sov inde hos sine forældre hver nat (de havde sengearrangement ligesom dig) og hold da op hvor blev hun bagtalt og mobbet omkring det...

Desværre tror jeg der erf børn der bliver mobbeofrer, men det er nok mere den anden vej rundt der mobbes...altså at man finder ofret og så finder ud af en masse der kan generes med.
Jeg har aldrig tænkt over det kunne være et problem, men tror nu heller ikke Jeppe ser det som han sover med sin moar, men mere sammen med sine søskende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2009

pernille_p87

Eva hvad så hvis du en dag finder den eneste ene, og gerne vil bruge resten af dit liv på ham (og selvfølgelig også dine børn) skal han så stadig sove på sofaen mens du sover med dine børn. Og hvad så når de ikk gider sove med dig mere? Hvad så? Vil du så heller ikk der sove med en kæreste?

Har du overvejet at når dine drenge bliver store så vil de måske gerne have du finder en kæreste, så de måske også kan være i fred. De kommer jo i puberteten og skubber sig væk fra deres forældre.

For en god ordens skyld vil jeg lige sige at jeg ikke angriber dig på nogen måde. Det er bare nogle spørgsmål som jeg kunne tænke mig at få svar på. (Mest fordi der har været lidt negativ stemning herinde, og jeg synes også det er dejligt når folk kan diskutere ting. Som sagt herinde så lærer man noget om sig selv.)

Og desuden ser det super hyggeligt ud, og ville overveje og gøre det en gang om måneden eller sådan noget, når min datter bliver større.

Anmeld

28. maj 2009

Honningblomst

pernille_p87 skriver:

Eva hvad så hvis du en dag finder den eneste ene, og gerne vil bruge resten af dit liv på ham (og selvfølgelig også dine børn) skal han så stadig sove på sofaen mens du sover med dine børn. Og hvad så når de ikk gider sove med dig mere? Hvad så? Vil du så heller ikk der sove med en kæreste?

Har du overvejet at når dine drenge bliver store så vil de måske gerne have du finder en kæreste, så de måske også kan være i fred. De kommer jo i puberteten og skubber sig væk fra deres forældre.

For en god ordens skyld vil jeg lige sige at jeg ikke angriber dig på nogen måde. Det er bare nogle spørgsmål som jeg kunne tænke mig at få svar på. (Mest fordi der har været lidt negativ stemning herinde, og jeg synes også det er dejligt når folk kan diskutere ting. Som sagt herinde så lærer man noget om sig selv.)

Og desuden ser det super hyggeligt ud, og ville overveje og gøre det en gang om måneden eller sådan noget, når min datter bliver større.

Jeg har svaret på den med kæresten før.

Jeg mener alle mennesker skal huske på at det det handler om når man har børn er at gøre dem til selvstændige tænkende mennesker og at målet er de skal videre i livet.
At vi har valgt at sove sammen er ikke en indikater for at mine børn fastholdes eller tvinges til samvær med mig. Hvordan kan du overhoved konkludere det eller tro det...fordi vi vælger at sove sammen?? Hmm....hvilke tanker er det du gør dig omkring det at sove sammen...mon ikke din konklusion er udtryk for din viden og indsigt eller mangel på samme...
Udover det, så sover mine børn...de ligger ikke og holder deres mor i hånden-smiler- det er interessant at det på mange er så grænseoverskridende...men det handler vel igen om at vores valg er taget udfra den enkeltes verden.
Og så kan jeg fortælle dig at mine børn nok er nogen af de mest selvstændige af slagsen...desværre-griner. For de kan sgu give mig grå hår når de sådan modargumeneterer og stiller spørgsmål til alt...hmm, hvor er det mon de har det fra.
Knus til dig og god dag...
Eva..

Anmeld

28. maj 2009

Honningblomst

wamse skriver:

Jeg debatterede engang på enanden side omkring det samme emne, hvor Eva også debatterede og faktisk er jeg nu samsovende med min datter og elsker det bare. hun sover bedre om natten og det gør jeg også Da jeg sidst debatterede det, sov hun hos sig selv, men uroligt, men sådan er det ikke mere.
Lærke der putter i soveværelset

Åh, hvor er det skønt for Jer-smiler- at I har fundet den måde som I finder bedst og rigtigst...Jeg tror mange flere ville sove med deres børn, hvis ikke der var så mange der har så travlt med at fortælle hvor unaturligt det er, at det ødelægger børnene, at de bliver drillet osv...
Stort knus til dig...og hvor er hun da bare en skøn lille pige...

Anmeld

28. maj 2009

DK

Heldigvis sover min datter på sit værelse i sin egen seng, og jeg sover i mit værelse i min egen seng. Sådan har det været siden hun var 3 mdr.

Min datter er også selvstændig, harmonisk, glad og trives, selv om hun ikke skal sove sammen med mig. Hun er heller ikke et mobberoffer indtil videre.

Jeg synger en godnat sang hver aften, og så sover hun uden bøvl hele natten.

Jeg kan ikke sove godt når min datter ligger og roder rundt i min seng. Derudover er jeg så heldig at have en dejlig kæreste og jeg oplever at tit har vi de allerbedste samtaler når vi ligger og kigger hinanden i øjnene inden vi skal sove.
Ja, vi har også sex andre steder end i sengen, men for mig er det altså rart at få et "almindeligt kærligt" onsdags put oppe under dynerne, og ikke kun knald i sofaen, eller på køkkenbordet. Det er også sjovt, men bestemt ikke det, der er/skal være grundstenen i mit sexliv.

Fint nok for dem der orker det, jeg køber bare ikke den med at det eneste rigtige er samsovning. Det vil i alt fald slet ikke være rigtigt herhjemme hos os. Så fint nok for jer der sover sammen og fint nok for os andre. Bare det fungerer optimalt for os alle sammen individuelt.

Anmeld

28. maj 2009

Honningblomst

wamse skriver:

Tak skal du have. Nogen gange vågner jeg om natten ved, at hun i søvne finder min hånd og putter hendes hånd i min, fantastisk følelse for mig. Nogengange går jeg så tidligt i seng med hende og så smider jeg filmen Klokkeblomst på, og så ligger vi bare og tøse-hygger

Ja, det giver så meget god tid sammen, hvor man bare er...ingen krav, ingen forventninger, ingen stress...bare være. Det der ikke bliver sagt siger nogen gange mere...som feks en lille varm hånd der finder den store hånd som passer på-smiler-
Åh, det er så skønt at kunne nyde dem...
Knus Eva..

Anmeld

28. maj 2009

Honningblomst

Heldigvis sover min datter på sit værelse i sin egen seng, og jeg sover i mit værelse i min egen seng. Sådan har det været siden hun var 3 mdr.

Min datter er også selvstændig, harmonisk, glad og trives, selv om hun ikke skal sove sammen med mig. Hun er heller ikke et mobberoffer indtil videre.

Jeg synger en godnat sang hver aften, og så sover hun uden bøvl hele natten.

Jeg kan ikke sove godt når min datter ligger og roder rundt i min seng. Derudover er jeg så heldig at have en dejlig kæreste og jeg oplever at tit har vi de allerbedste samtaler når vi ligger og kigger hinanden i øjnene inden vi skal sove.
Ja, vi har også sex andre steder end i sengen, men for mig er det altså rart at få et "almindeligt kærligt" onsdags put oppe under dynerne, og ikke kun knald i sofaen, eller på køkkenbordet. Det er også sjovt, men bestemt ikke det, der er/skal være grundstenen i mit sexliv.

Fint nok for dem der orker det, jeg køber bare ikke den med at det eneste rigtige er samsovning. Det vil i alt fald slet ikke være rigtigt herhjemme hos os. Så fint nok for jer der sover sammen og fint nok for os andre. Bare det fungere individuelt.

Præcis...som jeg før har skrevet i denne her debat...så tror jeg ikke der kommer noget positivt ud af det hvis den voksne ikke trives med eller ønsker samsovning-

Anmeld

28. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
Heidi-Godsk skriver:

Kun når de lister sig ind til os i løbet af natten

Sådan er det også her i huset

Anmeld

28. maj 2009

Honningblomst

Jeanne skriver:

Sådan er det også her i huset

Det må altså også være rigtig meget hyggeligt-smiler

Anmeld

28. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
Eva skriver:

Det må altså også være rigtig meget hyggeligt-smiler

Det er det også Desværre vågner jeg gerne uden dyne på kanten. Jeg bliver vist forflyttet i løbet af natten, for han ligger pænt på puden og har masser af dyne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.