Madordningen kan koste pædagogerne jobbet.. STEM

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Laulund87

SussieThyssen skriver:

I er da heldige så

Jeps Men det er slut nu her når hun skal i børnehave, så er det madpakketid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Nemesis

vi har lige haft afstemning og det blev et rungende nej. MEN vi kunne som institution have fået nogle timer til netop køkkentjansen, men her i kommunen er der allerede madordning til vuggestuerne så der ER allerede en køkkendame til den del.

Det vil være den samme køkkendame som så ville skulle lave mad til alle og det ville hun få nogle flere timer til..som institutionen så selv kan forvalte.

MEN eftersom det kun er en frokostordning og man stadig skal have til formiddag/eftermiddags mad så virker det lidt knald, for så skal man jo stadig smøre mad.

Der var endda en intitution som kunne bespise alle børnene til alle måltider for de 10 kr. om dagen som der reelt er..men det måtte de ikke..det er nemlig KUN en frokostordning.

Så nej herfra.

Anmeld

11. oktober 2012

SussieThyssen

Laulund87 skriver:

Jeps Men det er slut nu her når hun skal i børnehave, så er det madpakketid

Min den mellemste gik i Rudolf Steiner BH og der fik de alle måltider.
Det var dejligt nemt.

Anmeld

11. oktober 2012

Krussedulle

maria_wlt skriver:

Vi blev den anden dag opfordret til at stemme NEJ til madordningen da lederen fortale at det er et led i sparerunden fra kommunens side. 

HVAD ER JERES MENING OM DET??

(Jeg har stemt NEJ fordi det ikke er ALT mad der er med i ordningen men KUN frokosteren) 

Vi skal til at tage stilling..og det bliver et klart "NEJ" ..

Jeg går ind for madpakker!

Anmeld

11. oktober 2012

Gardenia

maria_wlt skriver:

Vi blev den anden dag opfordret til at stemme NEJ til madordningen da lederen fortale at det er et led i sparerunden fra kommunens side. 

HVAD ER JERES MENING OM DET??

(Jeg har stemt NEJ fordi det ikke er ALT mad der er med i ordningen men KUN frokosteren) 

Jeg har stemt nej. Jeg bryder mig overhovedet ikke om konceptet købemad til vores unger. Uanset hvor meget de prøver på at sminke det, er det stadig pakket mad, lavet et andet sted, transporteret, genvarmet/fikset op. Så vil jeg godt nok hellere lave ham rugbrøds-sandwiches herhjemmefra, frugt og en fryseblok i bunden til at holde det hele koldt.

Anmeld

11. oktober 2012

L&V

maria_wlt skriver:

h

Nej det ville jeg heller ikke mene, men det var hvad lederen fortalte og havde fået af vide oppe fra..

Det er heltr korrekt det du har fået af vide.. Mange steder kræver maden en person med køkken erfaring og ellers bruges der pæd timer på det og da løn puljen er den samme også længe man holder normeringen så må man gerne

Anmeld

11. oktober 2012

Laulund87

Gardenia skriver:

Jeg har stemt nej. Jeg bryder mig overhovedet ikke om konceptet købemad til vores unger. Uanset hvor meget de prøver på at sminke det, er det stadig pakket mad, lavet et andet sted, transporteret, genvarmet/fikset op. Så vil jeg godt nok hellere lave ham rugbrøds-sandwiches herhjemmefra, frugt og en fryseblok i bunden til at holde det hele koldt.

Det er det da i hvert fald ikke alle steder

Her er der køkkendame hele dagen der laver alt mad helt fra bunden. Bager boller og laver varm mad hver dag. Så må man lige skal passe på med at udtale sig om noget der ikke gør sig gældende alle steder..

Anmeld

11. oktober 2012

tinasmor

modesty skriver:

OK, tak. 

Altså, vores dreng er først startet i vuggestue for 2 mdr. siden. Vi betaler hvad en normal vuggestueplads i Københavns kommune koster, og vores dreng får alle måltider i vuggestuen. Der er morgenmad, formiddagssnack, frokost og eftermiddagssnack (han er dog kun i institutionen til formiddagssnack og frokost). Det er god, lækker mad som bliver lavet i et stort fælleskøkken i kælderen (det er en stor integreret institution). Alt bliver lavet fra bunden og maden er 80% økologisk.

Jeg er super glad for den ordning. Han får meget lækrere mad end hvis jeg skulle give ham madpakke med - bl.a. får de varm mad tre gange om ugen.

Jeg ved ikke om ordningen er anderledes i Kbhs kommune end i andre kommuner?

Enig. Bor også i KBHs kommune og vil klart hellere have at min pige får lækker varmt mad med massere af grøntsager end 3 halve med leverposteg, kødpølse osv. Og ja man bestemmer jo selvfølgelig selv hvad man smøre, men med ungerne flyvende om ørene om morgenen, ved jeg bare, at det ville være sådan det blev.

Anmeld

11. oktober 2012

tinasmor

Laulund87 skriver:

Det er det da i hvert fald ikke alle steder

Her er der køkkendame hele dagen der laver alt mad helt fra bunden. Bager boller og laver varm mad hver dag. Så må man lige skal passe på med at udtale sig om noget der ikke gør sig gældende alle steder..

Sådan er det også hos os. Mad lavet fra bunden i køkkent. Det er SÅ lækkert. Deres menu står fremme og jeg tænker tit, at jeg helt misunder ungerne fordi de skal have så lækkert mad. Har dog godt set det der ulækre mad der var tale om i starten hos nogle, hvor det var sådan noget "flymad" i bakker, det så forfærdeligt ud. Håber virkelig ikke der er mange af sådanne steder tilbage.

Anmeld

11. oktober 2012

Laulund87

tinasmor skriver:

Sådan er det også hos os. Mad lavet fra bunden i køkkent. Det er SÅ lækkert. Deres menu står fremme og jeg tænker tit, at jeg helt misunder ungerne fordi de skal have så lækkert mad. Har dog godt set det der ulækre mad der var tale om i starten hos nogle, hvor det var sådan noget "flymad" i bakker, det så forfærdeligt ud. Håber virkelig ikke der er mange af sådanne steder tilbage.

Det dufter bare SÅ godt og min mund kan også løbe helt i vand når jeg læser deres madplan Jeg har selv arbejdet i vuggestue og det var også hjemmelavet mad der var rigtig lækkert.

Det kan godt være de får "papmad" nogle steder, men det er bestemt ikke normen som jeg ser det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.