maria_wlt skriver:
Vi blev den anden dag opfordret til at stemme NEJ til madordningen da lederen fortale at det er et led i sparerunden fra kommunens side.
HVAD ER JERES MENING OM DET??
(Jeg har stemt NEJ fordi det ikke er ALT mad der er med i ordningen men KUN frokosteren)
Vi skal stemme om madordning her i løbet af efteråret.
Det er jo bestemt ved lov, at alle institutioner skal stemme om madordningen hver andet år. Derfor kan det jo ikke være et led i besparelser fra kommunens side.
MEN jeg er klar over, at vælger man madordningen til, skal der jo selvfølgelig bruges penge på mad og personale, som bliver taget fra institutionens samlebe årsbudget. Derved mister man lønkrøner til pædagogtimer.
I århus kommune giver vi 340 kr i brugerbetaling, resten af det, det koster at have madordningen betaler kommunen.
Hos os, får de frugt og brød om formiddagen samt frokost for pengene. Og dem der kommer før 7.30 får morgenmad.
Køkkenet ligger i institutionen, der er ansat 2 køkkendamer, den ene på deltid. De laver sindsygt lækker mad, og køber økologisk ind i det omfang det er muligt. De får fisk 1 gang i ugen og de andre dage, får det ting som jeg aldrig selv kunne finde på at lave. fx. får de mange bønne, linser og rigtig mange grøntsager.
Børnen må til hver en tid være med i køkkenet, hvis de har lyst til det, og de spiser sååå meget af den lækre mad!
Jeg har aldrig dårlig samvittighed over at servere rugbrød, havregrød mv til aften, for jeg ved han har fået sund, lækker og varm man til frokost.
Og, jeg hader at smøre madpakker, så jeg er lykkelig for, at jeg kun skal smøre en og ikke 3 hver dag 
Er 110 % sikker på vi stemmer ja til madordningen igen i vores institution!