Madordningen kan koste pædagogerne jobbet.. STEM

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

maria_wlt

Nadia&Daniel skriver:

Vi har stemt NEJ - og det blev et NEJ i vores børnehus (65% havde sagt nej - mener jeg)

Tror også vi er oppe på de procenter i vores VS..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

modesty

maria_wlt skriver:

Mener vi giver ca 2500-2700 kr 

OK - ja vi giver 3.300 kr. - men det er jo så for alle måltider. Men den ekstra pris vil jeg gerne betale (for alle måltider).

Anmeld

11. oktober 2012

maria_wlt

modesty skriver:

OK - ja vi giver 3.300 kr. - men det er jo så for alle måltider. Men den ekstra pris vil jeg gerne betale (for alle måltider).

Ja for alt mad ville jeg også godt gøre det

Anmeld

11. oktober 2012

Ciss

Det er ilde, når der går politik i det på den måde. Uigennemskueligt og vanskeligt at vide, hvad man egentlig kan forholde sig til.

I vores VS var der madordning og det fungerede fantastisk! Vi har været rigtig glade for det - men hvis indførelsen af en sådan ordning betyder personalenedskæringer, bliver det jo helt vanvittigt.

for at bunden snart er nået i indsparinger på børnenes bekostning. Nu må ting gerne snart begynde at gå bedre....

Anmeld

11. oktober 2012

trunte24

maria_wlt skriver:

Vi blev den anden dag opfordret til at stemme NEJ til madordningen da lederen fortale at det er et led i sparerunden fra kommunens side. 

HVAD ER JERES MENING OM DET??

(Jeg har stemt NEJ fordi det ikke er ALT mad der er med i ordningen men KUN frokosteren) 

Vi skal stemme om madordning her i løbet af efteråret.

Det er jo bestemt ved lov, at alle institutioner skal stemme om madordningen hver andet år. Derfor kan det jo ikke være et led i besparelser fra kommunens side.

MEN  jeg er klar over, at vælger man madordningen til, skal der jo selvfølgelig bruges penge på mad og personale, som bliver taget fra institutionens samlebe årsbudget. Derved mister man lønkrøner til pædagogtimer.

I århus kommune giver vi 340 kr i brugerbetaling, resten af det, det koster at have madordningen betaler kommunen.

Hos os, får de frugt og brød om formiddagen samt frokost for pengene. Og dem der kommer før 7.30 får morgenmad.

Køkkenet ligger i institutionen, der er ansat 2 køkkendamer, den ene på deltid. De laver sindsygt lækker mad, og køber økologisk ind i det omfang det er muligt. De får fisk 1 gang i ugen og de andre dage, får det ting som jeg aldrig selv kunne finde på at lave. fx. får de mange bønne, linser og rigtig mange grøntsager.

Børnen må til hver en tid være med i køkkenet, hvis de har lyst til det, og de spiser sååå meget af den lækre mad!

Jeg har aldrig dårlig samvittighed over at servere rugbrød, havregrød mv til aften, for jeg ved han har fået sund, lækker og varm man til frokost.

Og, jeg hader at smøre madpakker, så jeg er lykkelig for, at jeg kun skal smøre en og ikke 3 hver dag

Er 110 % sikker på vi stemmer ja til madordningen igen i vores institution!

Anmeld

11. oktober 2012

MorDk

Jeg ved ikke om det lige gælder min kommune men har stemt nej... og det er vedtaget at ungerne fortsat skal have madpakker med hjemmefra!

Anmeld

11. oktober 2012

SussieThyssen

maria_wlt skriver:

Vi blev den anden dag opfordret til at stemme NEJ til madordningen da lederen fortale at det er et led i sparerunden fra kommunens side. 

HVAD ER JERES MENING OM DET??

(Jeg har stemt NEJ fordi det ikke er ALT mad der er med i ordningen men KUN frokosteren) 

Jeg stemmer generelt nej til madorninger, fordi det er langt billigere selv at smørre en madpakke, og så må institutionen naturligvis sørge for at der er lidt rugbrød og pålæg i køleskabet, hvis et barn skulle glemme at få madpakken med.

Og...så VED jeg hvordan madordninger fungerer i nogle kommuner.
I Nyborg kommune, der laves der mad i storkøkkener og sendes ud til institutioner og ældreplejen, og de får så mad der blev pakket og klargjort for en UGE siden, så man risikerer at ens børn også får en uge gammelt smørrebrød

Ville I bryde jer om tanken om, at I skulle sidde og spise ugegamle madpakker??

Jeg synes det er uhumsk.

Så til hver en tid NEJ til madordninger.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. oktober 2012

Laulund87

SussieThyssen skriver:

Jeg stemmer generelt nej til madorninger, fordi det er langt billigere selv at smørre en madpakke, og så må institutionen naturligvis sørge for at der er lidt rugbrød og pålæg i køleskabet, hvis et barn skulle glemme at få madpakken med.

Og...så VED jeg hvordan madordninger fungerer i nogle kommuner.
I Nyborg kommune, der laves der mad i storkøkkener og sendes ud til institutioner og ældreplejen, og de får så mad der blev pakket og klargjort for en UGE siden, så man risikerer at ens børn også får en uge gammelt smørrebrød

Ville I bryde jer om tanken om, at I skulle sidde og spise ugegamle madpakker??

Jeg synes det er uhumsk.

Så til hver en tid NEJ til madordninger.

Kærligst
Sussie

I Marias vuggestue bliver maden lavet I vuggestuen Det er helt så ens mund løber i vand om morgenen og eftermiddagen når man bringer/henter

Køkkendamen laver mad til middag og eftermiddag. Så ingen gammel mad her

Anmeld

11. oktober 2012

Laulund87

For nogle måneder siden var der afstemning i Marias vuggestue og der blev det heldigvis stemt JA til fortsat madordning

Anmeld

11. oktober 2012

SussieThyssen

Laulund87 skriver:

I Marias vuggestue bliver maden lavet I vuggestuen Det er helt så ens mund løber i vand om morgenen og eftermiddagen når man bringer/henter

Køkkendamen laver mad til middag og eftermiddag. Så ingen gammel mad her

I er da heldige så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.