Madordningen kan koste pædagogerne jobbet.. STEM

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad har i stemt/ Vil stemme?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.905 visninger
57 svar
0 synes godt om
11. oktober 2012

maria_wlt

Vi blev den anden dag opfordret til at stemme NEJ til madordningen da lederen fortale at det er et led i sparerunden fra kommunens side. 

HVAD ER JERES MENING OM DET??

(Jeg har stemt NEJ fordi det ikke er ALT mad der er med i ordningen men KUN frokosteren) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

serinasmor

ehm ... nu er det jo nok kun i din egen kommune

så nej jeg har ikke stemt og skal heller ikke stemme ...

Jeg forstår heller ikke helt hvordan en madordning kan koste pædagoger jobbet ..

Anmeld

11. oktober 2012

maria_wlt

serinasmor skriver:

ehm ... nu er det jo nok kun i din egen kommune

så nej jeg har ikke stemt og skal heller ikke stemme ...

Jeg forstår heller ikke helt hvordan en madordning kan koste pædagoger jobbet ..

De vil ansætte en flex i køkkenet og så mener kommunen at man så kan spare en pædagog.

Anmeld

11. oktober 2012

modesty

Jeg ved ikke hvilken madordning du taler om. Kan du uddybe?

Anmeld

11. oktober 2012

maria_wlt

modesty skriver:

Jeg ved ikke hvilken madordning du taler om. Kan du uddybe?

Den her f.eks

http://politiken.dk/indland/ECE1725211/foraeldre-takker-stadig-nej-til-madordning/

Anmeld

11. oktober 2012

serinasmor

maria_wlt skriver:

De vil ansætte en flex i køkkenet og så mener kommunen at man så kan spare en pædagog.

hmm .. den person skal jo ikke tage sig af børnene men af maden ... så det holder jo ikke ...

desuden må kommunen ikke nedgradere en stilling ...sådan mener jeg i hvert fald det er ... men det kan da være de har fundet et smuthul ..

det er ikke alle kommuner der bruger madordning på den måde .. det er faktisk første gang jeg har hørt det ..

Anmeld

11. oktober 2012

maria_wlt

serinasmor skriver:

hmm .. den person skal jo ikke tage sig af børnene men af maden ... så det holder jo ikke ...

desuden må kommunen ikke nedgradere en stilling ...sådan mener jeg i hvert fald det er ... men det kan da være de har fundet et smuthul ..

det er ikke alle kommuner der bruger madordning på den måde .. det er faktisk første gang jeg har hørt det ..

Nej det ville jeg heller ikke mene, men det var hvad lederen fortalte og havde fået af vide oppe fra..

Anmeld

11. oktober 2012

Palaja

Vi har stemt JA til madordningen i vuggestuen, og det gjorde alle pånær én. Ja, det betyder at betalingen hver måned bliver dyrere, men i vores vuggestue betyder det at de kan beholde det personale der er. Havde vi stemt nej, ville vuggestuen miste et tilskud fra kommunen som svarer til lønnen af halvanden pædagog. Altså ville der skulle spares tilsvarende pædagogtimer, og det ville vi ikke byde vores børn..

Så forstår ikke hvorfor man skulle stemme NEJ? 

Anmeld

11. oktober 2012

serinasmor

maria_wlt skriver:

Nej det ville jeg heller ikke mene, men det var hvad lederen fortalte og havde fået af vide oppe fra..

tjaee .. så kan det jo være det er sådan i din kommune .. men ud over det ville jeg nok heller ikke stemme for en madordning uanset ... især ikke hvis det koster ekstra 500 kr ... det har vi ikke .. og madpakke koster jo kun max 150 kr ....

Anmeld

11. oktober 2012

maria_wlt

Palaja skriver:

Vi har stemt JA til madordningen i vuggestuen, og det gjorde alle pånær én. Ja, det betyder at betalingen hver måned bliver dyrere, men i vores vuggestue betyder det at de kan beholde det personale der er. Havde vi stemt nej, ville vuggestuen miste et tilskud fra kommunen som svarer til lønnen af halvanden pædagog. Altså ville der skulle spares tilsvarende pædagogtimer, og det ville vi ikke byde vores børn..

Så forstår ikke hvorfor man skulle stemme NEJ? 

Jeg stemmer nej fordi ALT mad ikke er med i pakken så det kan slet ikke betale sig. Vi skal stadig have formiddags og eftermiddags mad med. Jeg er ikke villig til at betale +500 kr om mdr for 1 måltid om dagen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.