Madordningen kan koste pædagogerne jobbet.. STEM

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Rsa

Nu ved jeg ikke hvordan standarden af maden i dine børns institution/er er, men i den børnehave jeg arbejder i, har vi kostordning - den dækker dog morgenmad og frokost, men børnene skal selv have madpakker med til eftermidsagen.

Det er fantastisk mad børnene får - rugbrødsdagegen dag om ugen, fisk en gang om ugen og supper er også på menuen hver uge... Dvs. Børnene får sund, nærende og varieret samt varmt mad næsten hver dag... I sådenne måltidssituationer befinder der sig ikke kun et spørgsmål om penge osv. Frokosten er et samlingspunkt for dagen, en dejlig situation hvor børnene får mulighed for at smage på andet end, hvad de får derhjemme. Der befinder sig også megen tanke i, at nogle børn ikke spiser særlig sundt og her har mulighed for, at nuancere deres mad-horisont og stifte bekendtskab med, at mad er alsidig.

Din udtalelse i henhold ti køkkenpersonale vs. Flexjobber/nedskæring af pædagog,lKan jeg ikke helt forstå i hvilken sammenhæng det kangave indflydelse på hinanden.

På min arbejdsplads har vi køkkenpersonale til at lave maden og stemmer vores forældre nej til kostordningen, betyder det at de skal smøre 2 madpakker fremfor 1 om dagen og spare det de nh betaler for kostordningen og vores køkkendame bliver fyret! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Clisolka

I Marias vuggestue bliver maden lavet I vuggestuen Det er helt så ens mund løber i vand om morgenen og eftermiddagen når man bringer/henter

Køkkendamen laver mad til middag og eftermiddag. Så ingen gammel mad her

Det er det samme i Isabellas vuggestue - der har de selv et køkken  Al maden er med i vores pris, vi giver ca. 425 kr pr. måned. Og så er det ikke rugbrødsmadder, men varierende mad hver dag. Mener faktisk det er 1 gang om ugen de får rugbrød til frokost 

Anmeld

12. oktober 2012

Sommerfugl86

I vores datter`s børnehave er vi ved at stemme nu i Oktober måned, vi har stemt nej og håber vi da det bliver
Men jeg tror absolut ikke det er nogen fordel at "Mitbarn" lige er blevet indført den 25/9 og afstemningen s´å foregår derinde her i Oktober måned, for mange har endnu ikke sat sig ind i "Mitbarn", men håber da de kommer igang
Grunden til vi har stemt nej er at vi skal betale 559 kroner om måneden, somså kun dækker frokost, så vi skal fortsat have eftermiddagsmadpakke med, som skal være lidt STØRRE end nu, da der skal være mulighed, for at hun kan spise lidt af den om formiddagen.
Ud af de 559 kroner, går 60 procent, til ansættelse af køkkendame og lignende, og 40 procent går til økologiske råvarer, menuen vil altid være rugbrød, eller måske grøntsagssuppe/pastasalat.
I vores børnehus er der 40 børn, så vi er forholdsvis lille og der vil være råd til at ansætte en køkkendame ca. 3 timer om dagen, som så både skal sørge for bestilling/tilberedning/afrydning.

Så her hepper vi godt nok på et stort rungende NEJ

Anmeld

12. oktober 2012

kesuh

Jeg har stemt nej, jeg vente på ex'en for indtastet det på mitbarn hjemmesiden. Hun vil også stemme nej.

Jeg vil sgutte betale så mange penge for så lidt!

Bølgerne går højt alle steder, selv i Langå nær Randers vil de spare på sfo området og så der skal 2 pædagoger til 75 børn... Det er jo SYGT SYGT SYGT!

Anmeld

12. oktober 2012

LRJ

Vi betaler ikk for maden, da det er gratis i julies Børnehave, de får morgenmad, formiddagsmad, frokost ( varm mad hver dag undtaget fredag), eftermiddags mad og frugt.. og alt maden er hjemmelavet, da de har to damer til at stå i køkkenet, den ene af dem har skrevet 1 eller 2 kogebøger om sundt mad til børn

men kan godt se jer der skal betale for et måltid i vil stemme nej

Anmeld

12. oktober 2012

Laulund87

Babymor2010 skriver:

Det er det samme i Isabellas vuggestue - der har de selv et køkken  Al maden er med i vores pris, vi giver ca. 425 kr pr. måned. Og så er det ikke rugbrødsmadder, men varierende mad hver dag. Mener faktisk det er 1 gang om ugen de får rugbrød til frokost 

Her skal hun så have madpakke med hver fredag sammen med de andre "store" børn, som de spiser sammen med børnehaven

Anmeld

12. oktober 2012

ESV

maria_wlt skriver:

Vi blev den anden dag opfordret til at stemme NEJ til madordningen da lederen fortale at det er et led i sparerunden fra kommunens side. 

HVAD ER JERES MENING OM DET??

(Jeg har stemt NEJ fordi det ikke er ALT mad der er med i ordningen men KUN frokosteren) 

Vi skal ikke stemme og hos os er alt mad med i ordningen, dvs 4 måltider hvis de bliver afleveret så tidligt at de også spiser morgenmad dernede.

Anmeld

12. oktober 2012

siw84

modesty skriver:

OK, tak. 

Altså, vores dreng er først startet i vuggestue for 2 mdr. siden. Vi betaler hvad en normal vuggestueplads i Københavns kommune koster, og vores dreng får alle måltider i vuggestuen. Der er morgenmad, formiddagssnack, frokost og eftermiddagssnack (han er dog kun i institutionen til formiddagssnack og frokost). Det er god, lækker mad som bliver lavet i et stort fælleskøkken i kælderen (det er en stor integreret institution). Alt bliver lavet fra bunden og maden er 80% økologisk.

Jeg er super glad for den ordning. Han får meget lækrere mad end hvis jeg skulle give ham madpakke med - bl.a. får de varm mad tre gange om ugen.

Jeg ved ikke om ordningen er anderledes i Kbhs kommune end i andre kommuner?

Det er det samme i hvidovre kommune.. Og vi skal snart stemme i vores institution om madordning til børnehaven og jeg stemmer ja.. Vi kommer til at give 400,- mere og det er for morgenmad, formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad.. Så jeg synes det er en god ide og der bliver heller ikke sparet nogen pædagoger væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.