Børnehavebørn ude uden opsyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

Carina:-)

Frk. Himmelblå skriver:

Ja, jeg har ikke selv så grimme erfaringer, men tænker ofte, at det da må ende galt en dag... En dag talte jeg over tyve børn i forskellige aldre alene på legepladsen (og den er stor med mange "gemmesteder")... Ingen voksne ude... 

Tsk tsk tsk, forstår altså bare ikke, de har nerver til det, - pædagogerne..

Talte du  hvor mange pædagoer der var indefor med hvor mange børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

AndreasMor84

Carina:-) skriver:

Nej det er ikke ok

Men det er vilkårerne i dag ,med sparekniven.

Jeg kender en leder i en vuggestue ,der fortalte at de har været nødt til at skære skemad væk om eftermiddagen,fordi de ikke har råd til at have nok personale på stuerne til at hjælpe børnene.

Min nabos mor er dpmor,og har været det i en del år-

Og de er tvunget til at tage ekstra børn hele tiden fordi der ikke er råd til vikarer når der er sygdom eller ferie.

Der er bare skåret voldsomt ned på personale alle steder der vedkommer vores børn.

I vores bh var de en dag 3 ansatte på job med 47 børn.Så ungerne havde været hele dagen på legepladsen sådan de kunne overskue dem.

Det er blevet til ren opbevaring,og det er lige så synd for personalet som for rollingerne .

Det er lorte vilkår for vores børn,men vi gør jo intet ved det andet end at brokke os på diverse netforums.

Anmeld

10. oktober 2012

JulieE

Det kommer meget an på flere ting... Der hvor jeg selv arbejder, må børnene ikke være ude uden en voksen. Legepladsen er stor og der er meget trafik ind og ud af den (vi deler legeplads med en bryggelegeplads/klub).

Der hvor mine egne børn gik, måtte de være 4 børn alene ude. de skulle dog være fyldt 4 år og 4 mdr. Den legeplads er meget overskuelig og hele legepladsen kan stort set ses, fra stuerne vinduer. MIne børn var rigtig glade for den mulighed for at gå ud om formiddagen eller efter frugt.

Anmeld

10. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Nej, aldrig! Jeg ville ikke have det okay, med at mit barn skulle lege udenfor på legepladsen den tilsyn af en eller flere voksne. Jeg ser hellere, at der er tilsyn så de kan springe til i uheldige situationer hvis der skulle være nogen. 

Dog ved jeg også fra min praktikperiode at de store børn er rigtig gode til, at hente en voksen hvis et andet barn græder. I hvert fald der hvor jeg var, men... Hvad nu hvis, ik? 

Anmeld

10. oktober 2012

Missq4

de børnehaver mine børn har gået i har de haft den regl at når de er 5-6 år jamen så kan de få lov 2 eller 3 børn til at lege sammen uden vokse og det er fungeret rigtig godt

Anmeld

10. oktober 2012

jydeinden

AndreasMor84 skriver:

Nej og det med personalet er jo sørgeligt.. jeg er selv pæd. i en børnehave med børn fra 2,10 åg og op til 6 og vi er ofte KUN 4-5 personaler efter kl. 14 til over 60 børn. Jeg er rystet over normeringen og pga. underskud i inst. må vi ofte ikke hente vikarer ved sygdom osv og så ender jeg ofte alene på min stue hele eftermiddagen med 13 børn plus de andre børn som kan rende frem og tilbage mellem stuerne

Det er sgu sørgeligt at vores børn og Danmarks fremtid ikke er mere "værd" når der skal forhandles midler i kommunerne.. vi bliver ALTID nedprioriteret og skal SPARE, SPARE, SPARE......

du er ikke den første der fortæller mig den "historie".. det er utroligt skræmmende men desværre også meget meget sandt .. om det er børn, unge eller gamle, der er masser af hænder som meget gerne vil hjælpe, som gerne vil gøre en forskel. Men de må ikke.

når børnehaver her i byen endeligt søger personale ( og dét sker sjældent) så får de nogen gange tæt på 1000 ansøgere til hver enkelte stilling, og de står måske maks og mangler 2 mand.

Anmeld

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Talte du  hvor mange pædagoer der var indefor med hvor mange børn?

Nej, det gjorde jeg ikke, men jeg så da en håndfuld.

Hvorfor synes du, det er relevant? 

Anmeld

10. oktober 2012

Zafir

I vores børnehave, får et par af de store lov til at gå alene ´på legepladsen, hvis de har brug for det inden alle går ud. Men det er kun de store og det er ikke mange. Der bliver kigget til dem.

Jegsyntes ikke at horder af børn skal løbe alene rundt på legepladsen.

Anmeld

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Nej det er ikke ok

Men det er vilkårerne i dag ,med sparekniven.

Jeg kender en leder i en vuggestue ,der fortalte at de har været nødt til at skære skemad væk om eftermiddagen,fordi de ikke har råd til at have nok personale på stuerne til at hjælpe børnene.

Min nabos mor er dpmor,og har været det i en del år-

Og de er tvunget til at tage ekstra børn hele tiden fordi der ikke er råd til vikarer når der er sygdom eller ferie.

Der er bare skåret voldsomt ned på personale alle steder der vedkommer vores børn.

I vores bh var de en dag 3 ansatte på job med 47 børn.Så ungerne havde været hele dagen på legepladsen sådan de kunne overskue dem.

Det er blevet til ren opbevaring,og det er lige så synd for personalet som for rollingerne .

Det er lorte vilkår for vores børn,men vi gør jo intet ved det andet end at brokke os på diverse netforums.

Årh, jeg synes da nu nok, jeg prøver at gøre noget ved det...

Anmeld

10. oktober 2012

kirsti

Jeg har stemt blankt da min mening ik rigtig var repræsenteret

jeg mener at der skal være en pædagog udenfor men jeg mener sagtens børnene kan lege selv i forskellige kroge af legepladsen hvor pædagogerne ikke nødvendigvis kan se dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.