Børnehavebørn ude uden opsyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Carina:-) skriver:

Fordi i vores bh render de også uden opsyn,men der er så også kun tit 2 indenfor til 30 børn.

Det var ingen kritik,bare for at sætte det op at det tit handler om at vores bh efterhånden bare er udsat for opbevaring .-og det er kritisk.

Åh ja, det er godt nok trist! Øv for en udvikling..

Jeg tænker bare, at de ansatte SKAL holde øje med børnene uanset normering og spareknive, - hvis de en dag virkelig ikke kan overskue det store børneantal, så mener jeg, de bør rette henvendelse til forældre og kommunen. Man bør ikke bare lade stå til.. - Hvis det er uansvarligt, bør man ikke finde sig i hverdagen - uanset hvad de kommunale ledere har stukket ud...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Carina:-) skriver:

Det var heller ikke lige møntet på dig,jeg brokker mig også 

Har gået til bestyrelsen i vores bh og klaget over forholdene,men det hjalp ikke.

Generelt tror jeg vi forældre er nødt til at se i øjnene at skal der ske radikale ændringer -ja så må vi gribe ind.

Ved godt, den ik var møntet på mig.

- Jeg mener bare, jeg tror, vi er mange, der virklig forsøger at ændre tilstandene. - Men det batter bare ikke.... Som du også skriver...

Anmeld

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Pikku Myy skriver:

I min søns børnehave foregår næsten alt udenfor hele året rundt, så det giver sig selv at der altid er voksne udenfor, men området er stort, og selv om de fordeler sig strategisk, kan de ikke holde alle børnene under opsyn. Men det kommer jo selvfølgelig an på hvad I mener med opsyn? Skal der være en voksen, der har øjnene på dem, eller er det nok at der er en voksen, der har styr på ca. hvor det enkelte barn er, og måske kommer og kigger en gang imellem? For der bliver selvfølgelig holdt øje med børnene, men ofte finder de voksne altså kun ud af det hvis der er nogen der græder, fordi de andre børn råber op. Det løber simpelthen gennem området som en steppebrand, hvor beskeden bliver sendt videre fra barn til barn indtil den når en voksen.

Dørene ind/ud står også altid åbne, men det gør de måske ikke i "almindelige" institutioner? For så bliver børnene selvfølgelig mere isolerede alene på legepladsen... Jeg synes faktisk indeområdet, hvor børnene skynder sig op og ned ad trapper for at komme til garderoben og toiletterne, er en del mere noia...

Den måde, der bliver holdt opsyn på i jeres bh, ville jeg være tilfreds med.

Men i vores er legepladsen også kæææmpe (og lækker!), men indimellem er der ganske simpelt ingen voksne med ude. Og dørene er lukkede... Så det er der, forskellen desværre ligger...

Anmeld

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Ciss skriver:

Der bør altid være en voksen til stede.

Ting kan hurtigt udvikle sig, og er der f eks nogen som begynder at slås eller plage hinanden, skal der jo gribes ind - ellers lærer børnene noget meget forkert af situationen.

Det betyder jo ikke, at hver eneste barn skal overvåges hvert sekund, men det betyder noget for stemning og opførsel om der er en voksen, vågen person i nærheden. Jeg har flere gange oplevet erfarne pædagoger, som har opmærksomheden et helt andet sted, men som pludselig vender sig og går til en gruppe børn, for de hørte, at lyden skiftede, og nu var det på tide at gribe ind.

Det er forståeligt, at ting kan være vanskelige i den enkelte børnehave med dagens normeringer, men hvis det fører til, at man for at vise forståelse og være rummelig stopper med at stille krav til, hvordan ting skal foregå osv, så er vi virkelig på skråplanet.

Hvad folk vælger at gøre hjemme er forældrernes egne valg og vurderinger og ansvar. Når man avleverer barnet i børnehaven, er det de voksne der som har ansvaret for, hvad der sker. Da er det ikke godt nok at overlade børnene til sig selv og tænke, at det sikkert går ok. Det er en stor opgave at have ansvaret for andre folks børn.

Anmeld

10. oktober 2012

Rsa

Har ikke læst alle svarerne, men har stem ja til, at de store børn godt kan være ude på legepladsen uden fysisk voksen tilstede - de vil jo aldrig som sådan være fuldstændig uden opsyn, da man jo trods alt stadig er fuld ansvarlig for deres ve og vel.

Er selv børnehavepædagog og det fungerer fint hos os, at de store børn på 4,5-6 år får lov til være ude på legepladsen uden fysisk tilstedeværelse af en voksen.

Anmeld

10. oktober 2012

Pikku Myy

Frk. Himmelblå skriver:

Den måde, der bliver holdt opsyn på i jeres bh, ville jeg være tilfreds med.

Men i vores er legepladsen også kæææmpe (og lækker!), men indimellem er der ganske simpelt ingen voksne med ude. Og dørene er lukkede... Så det er der, forskellen desværre ligger...

Jeg tror også jeg ville have det ret underligt hvis der var en lukket dør som min søn ikke kunne åbne mellem ham og de voksne. Jeg tror vi er enige

Anmeld

10. oktober 2012

Mum33

SussieThyssen skriver:

Børn skal altid være under opsyn hvad enten det er VS, DP, BH elelr skole...så enkelt er det.

Kærligst
Sussie

Så først den dag de er 16 år og forlader skolen skal de have lidt tid for sig selv, uden et sæt øjne i nakken? Det er jo ikke virkelighed nogen steder.

Er helt med på at en på 2,5 år ikke skal være alene, men fra 3,5 ca, kan de altså godt være uden opsyn i lidt tid. Selvfølgelig er det pædagogernes opagve at vurdere, hvem der kan være "alene" og hvem der ikke kan.

I min søns BH er de kun 2 pædagoger efter kl. 14. Dvs ikke alle kan have et sæt øjne i nakken. Men der er aldrig problemer og har kun hentet en glad dreng ind fra legepladsen.

Anmeld

10. oktober 2012

Mum33

SussieThyssen skriver:

De voksne skal naturligvis gå rundt og tilse dem, når området er stort.

Kan du huske, da man gik i skole??
der gik gårdvagterne rundt og rundt i "deres" område af skolegården, og holdt hele tiden øje med, at alt var ok.
Sådan bør det også være i en BH.

Ja, men i skolen er vi 2 gårdvagter til over 200 elever. Det er ikke fysisk muligt at holde øje med alle hele tiden. Så skal vi lukke dem inde i et stort rum, uden ting de kan gemme sig bag.

Normeringen i BH er selvfølgelig anderledes, men igen - det er ikke fysisk mulig at sætte et par øjne i nakken af hvert barn.

Anmeld

10. oktober 2012

SussieThyssen

E. B. skriver:

Så først den dag de er 16 år og forlader skolen skal de have lidt tid for sig selv, uden et sæt øjne i nakken? Det er jo ikke virkelighed nogen steder.

Er helt med på at en på 2,5 år ikke skal være alene, men fra 3,5 ca, kan de altså godt være uden opsyn i lidt tid. Selvfølgelig er det pædagogernes opagve at vurdere, hvem der kan være "alene" og hvem der ikke kan.

I min søns BH er de kun 2 pædagoger efter kl. 14. Dvs ikke alle kan have et sæt øjne i nakken. Men der er aldrig problemer og har kun hentet en glad dreng ind fra legepladsen.

I den verden jeg indtil nu har vandret i, der passer man på sine børn og unge.
Jeg har da endnu ikke været ansat på en skole hvor man ikke f.eks havde gårdvagter...såe!
og da forældrene ikke er der til at passe på børnene, men de overlader deres guld i andres hænder, så må man også kunne stole på, at de hænder lever op til deres forpligtelser.

Anmeld

10. oktober 2012

SussieThyssen

E. B. skriver:

Ja, men i skolen er vi 2 gårdvagter til over 200 elever. Det er ikke fysisk muligt at holde øje med alle hele tiden. Så skal vi lukke dem inde i et stort rum, uden ting de kan gemme sig bag.

Normeringen i BH er selvfølgelig anderledes, men igen - det er ikke fysisk mulig at sætte et par øjne i nakken af hvert barn.

Det er da heller ikke det jeg mener...man går jo rundt mellem børnene..bevæger sig fra sted til sted.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.