Børnehavebørn ude uden opsyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Pikku Myy skriver:

Jeg har lidt svært ved at forstå problematikken omkring det med at være "ude". Er det værre at være uden opsyn udenfor end et eller andet sted indenfor i børnehaven?

Jeg mener ikke børnehavebørn skal være under opsyn hele tiden. Om det er udenfor eller indenfor kan jeg ikke rigtig se forskellen i. Men det hænger måske sammen med at min søn går i en udebørnehave, så han er næsten udenfor hele tiden. Området er så stort at de kan sagtens gå rundt uden opsyn, men de voksne får det altid at vide hvis der sker noget. De har en regel om at alle børn skal se en voksen i øjnene hver dag, men ellers må man lave lige hvad man selv lyster. Det er da dejligt!

Jeg vil mene, at en "ulykke" kan være mere vidtrækkende, hvis den foregår udenfor, mens pædagoger er indenfor. Altså også uden for hørevidde. 

Udenfor er der vildere leg, - man må løbe og klatre og alle mulige herlige ting, som bevirker, at der kommer mere knald på.

Derfor...

Mit barn er også ude den største del af dagen i sin børnehave...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Lahn11 skriver:

NEJ!!! 

Og det synes jeg heller ikke at børn i alderen 0-3 skal.. Min datter er en af de yngste i hendes inst. 

hun er igang med at flytte pga at vi  gentagende gange har hentet hende og der så har været store børn henne ved hende, uden at der var en voksen tilstede! 

Ikke noget ondt, men et bh barn og min 8 måneder gamle datter, skal IKKE være alene sammen... Det er en integreret inst. Og de store kommer tit på besøg ved de små... Hun er før kommet hjem med blå 'mærker , men kun et af dem ved jeg stammer fra at hun blev slået i hovedet af et bh barn.. Nu bliver hun flyttet til en vuggestue.. Gider simpelthen ikke mere nu... 

Børn med så stor alders forskel skal ALTID være under opsyn ! 

Det var vel nok synd! 

Ja, kan da godt forstå, I ikke har tillid til stedet mere...

Anmeld

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

KTP86 skriver:

Har mange grimme erfarringer hvad det angår,så for mig er det en selvfølge at de skal være under opsyn ^^

Ja, jeg har ikke selv så grimme erfaringer, men tænker ofte, at det da må ende galt en dag... En dag talte jeg over tyve børn i forskellige aldre alene på legepladsen (og den er stor med mange "gemmesteder")... Ingen voksne ude... 

Tsk tsk tsk, forstår altså bare ikke, de har nerver til det, - pædagogerne..

Anmeld

10. oktober 2012

Benjamins'mor

Nej.
Det er bare ikke iorden. De voksne er ansatte til at holde øje med børnene, så skal de også være tilstede.

Min grund er at der kan ske ting når de ikke er tilstede. Ting som måske ikke ville ske hvis de var der.

Anmeld

10. oktober 2012

KTP86

Frk. Himmelblå skriver:

Ja, jeg har ikke selv så grimme erfaringer, men tænker ofte, at det da må ende galt en dag... En dag talte jeg over tyve børn i forskellige aldre alene på legepladsen (og den er stor med mange "gemmesteder")... Ingen voksne ude... 

Tsk tsk tsk, forstår altså bare ikke, de har nerver til det, - pædagogerne..

Eksempel på vuggestuens elendighed:

Smøbørnskonsulent Tove Ladegaard skulle filme i vores hjem og i vuggestuen for at finde en rød tråd i Mikkels adfærd i vuggestuen. Der var ingen rød tråd,til gengæld fik hun filmet noget brugbart i vuggestuen,for her skulle det vise sig at Tove overværede (med kameraet rullene) at Mikkel overfaldte et barn mens der var 2 pædagoger på stuen,UDEN de så noget eller greb ind. Tove måtte ikke gribe ind,og heldigvis opdagede en af pædagogerne hvad der foregik og greb ind. Tove endte med at hive vuggestue personalet til et møde hvor hun viste dem videoerne,det virkede  ^^ I dag er Mikkel næsten 7 år gammel,men det betyder ikke at jeg har glemt hvad der er sket sagt og gjort,og jeg er klar overbevist om at børn skal være under opsyn! 

Anmeld

10. oktober 2012

jydeinden

Frk. Himmelblå skriver:

Er det OK, at børn i alderen 2,5 - 6 år leger (sammen) på børnehavens legeplads uden tilstedeværende voksne/pædagoger?

Begrund gerne svar med yderligere kommentarer og egne oplevelser.

om jeg synes det er okay, nej.. men der er jo desværre mange vs og bh som ikke har bemanding nok til at kunne holde øje med hver enkelte barn hele tiden. Så hvis dette vil ud, og hvis dette stikker af, er det nok desværre meget svært at undgå helt. trist men sandt

Anmeld

10. oktober 2012

Lise

Som andre nævner er der jo stor forskel på 2,5 og 6 år. Hvis jeg fandt min 2,5 årige alene på legepladsen ville jeg gå bananas!  Jeg lader ham knap gå alene i haven derhjemme (vi har et legetårn, som jeg er evigt bange for at han falder ned af).

Storegruppens forældre i institutionen (altså forældre til de børn der skal i skole næste gang) er blevet spurgt om deres barn måtte opholde sig uden opsyn på legepladsen. Nogen har svaret ja, men jeg sagde nej. Jeg synes ikke der er nogen grund til at min fem-årige skal rende rundt derude uden voksne. Han kunne sagtens, men jeg bryder mig ikke om tanken. Han leger dog alene i haven, til forskel fra den lille.

Anmeld

10. oktober 2012

Carina:-)

Nej det er ikke ok

Men det er vilkårerne i dag ,med sparekniven.

Jeg kender en leder i en vuggestue ,der fortalte at de har været nødt til at skære skemad væk om eftermiddagen,fordi de ikke har råd til at have nok personale på stuerne til at hjælpe børnene.

Min nabos mor er dpmor,og har været det i en del år-

Og de er tvunget til at tage ekstra børn hele tiden fordi der ikke er råd til vikarer når der er sygdom eller ferie.

Der er bare skåret voldsomt ned på personale alle steder der vedkommer vores børn.

I vores bh var de en dag 3 ansatte på job med 47 børn.Så ungerne havde været hele dagen på legepladsen sådan de kunne overskue dem.

Det er blevet til ren opbevaring,og det er lige så synd for personalet som for rollingerne .

Det er lorte vilkår for vores børn,men vi gør jo intet ved det andet end at brokke os på diverse netforums.

Anmeld

10. oktober 2012

maryjane

SussieThyssen skriver:

Børn skal altid være under opsyn hvad enten det er VS, DP, BH elelr skole...så enkelt er det.

Kærligst
Sussie

Eeeeeeeeeeenig! 

Anmeld

10. oktober 2012

AndreasMor84

jydeinden skriver:

om jeg synes det er okay, nej.. men der er jo desværre mange vs og bh som ikke har bemanding nok til at kunne holde øje med hver enkelte barn hele tiden. Så hvis dette vil ud, og hvis dette stikker af, er det nok desværre meget svært at undgå helt. trist men sandt

Nej og det med personalet er jo sørgeligt.. jeg er selv pæd. i en børnehave med børn fra 2,10 åg og op til 6 og vi er ofte KUN 4-5 personaler efter kl. 14 til over 60 børn. Jeg er rystet over normeringen og pga. underskud i inst. må vi ofte ikke hente vikarer ved sygdom osv og så ender jeg ofte alene på min stue hele eftermiddagen med 13 børn plus de andre børn som kan rende frem og tilbage mellem stuerne

Det er sgu sørgeligt at vores børn og Danmarks fremtid ikke er mere "værd" når der skal forhandles midler i kommunerne.. vi bliver ALTID nedprioriteret og skal SPARE, SPARE, SPARE......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.