Børnehavebørn ude uden opsyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: BH-børn på legeplads uden voksne

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.803 visninger
61 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Er det OK, at børn i alderen 2,5 - 6 år leger (sammen) på børnehavens legeplads uden tilstedeværende voksne/pædagoger?

Begrund gerne svar med yderligere kommentarer og egne oplevelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Mum33

Mener godt selv de kan være ude, hvis ellers det er et afgrændet område. Nomering, økonomi i dag er simpelthen ikke til, at man kan have en pædagog til at stå og se på børnene hele tiden. Det må være op til pædagogerne at afgøre, hvem der i stand til at være "uden opsyn".

Anmeld

10. oktober 2012

FrkZier

Frk. Himmelblå skriver:

Er det OK, at børn i alderen 2,5 - 6 år leger (sammen) på børnehavens legeplads uden tilstedeværende voksne/pædagoger?

Begrund gerne svar med yderligere kommentarer og egne oplevelser.

jeg synes der er forskel om det er 2,5 år eller 6 år - det er et ret stort aldersspænd..

Anmeld

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

E. B. skriver:

Mener godt selv de kan være ude, hvis ellers det er et afgrændet område. Nomering, økonomi i dag er simpelthen ikke til, at man kan have en pædagog til at stå og se på børnene hele tiden. Det må være op til pædagogerne at afgøre, hvem der i stand til at være "uden opsyn".

OK, 

Jeg tænker bare, hvad nu hvis et barn kommer til skade?

Eller en flok beslutter sig for at stikke af?

Eller et barn bliver mobbet...?

Jeg selv er ikke tryg ved, at børn er uden for høre- og synsvidde, mens de er i institution... Men har forståelse for pressede normeringer osv..

Anmeld

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

FrkZier skriver:

jeg synes der er forskel om det er 2,5 år eller 6 år - det er et ret stort aldersspænd..

Ja, enig... 

Jeg bekymrer mig lidt over, om de store måske kan gøre noget ved de små. - Altså tilsigtet eller utilsigtet. Det går jo indimellem vildt for sig på en legeplads..

Anmeld

10. oktober 2012

FrkZier

Frk. Himmelblå skriver:

Ja, enig... 

Jeg bekymrer mig lidt over, om de store måske kan gøre noget ved de små. - Altså tilsigtet eller utilsigtet. Det går jo indimellem vildt for sig på en legeplads..

fordi jeg ville personlig aldrig efterlade en 2,5 årig uden opsyn på en legeplads, men en 6årig ville jeg godt kunne lade lege lidt alene i en kort periode (ikke flere timer) - men hvis man 'blander' børnene kan alt jo næsten ske, nettop fordi det kan gå vildt for sig, så selvom det nok ikke er hensigten, kan uheld jo ske for selv den bedste

Anmeld

10. oktober 2012

Leneur

Jeg har stemt blankt, for i min datters børnehave må de godt være alene ude men max 4 ad gangen. Nu er børnehaven så også indrettet med et stort vinduesparti lige ud til legepladsen, så de kigger ud med jævne mellemrum. Ellers må jeg ærligt indrømme at jeg nok havde været lidt beklemt ved det, hvis det var anderledes indrettet.

Anmeld

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Leneur skriver:

Jeg har stemt blankt, for i min datters børnehave må de godt være alene ude men max 4 ad gangen. Nu er børnehaven så også indrettet med et stort vinduesparti lige ud til legepladsen, så de kigger ud med jævne mellemrum. Ellers må jeg ærligt indrømme at jeg nok havde været lidt beklemt ved det, hvis det var anderledes indrettet.

Fint, at de har klare regler for det 

Anmeld

10. oktober 2012

lukasmor

Frk. Himmelblå skriver:

OK, 

Jeg selv er ikke tryg ved, at børn er uden for høre- og synsvidde, mens de er i institution... Men har forståelse for pressede normeringer osv..

Netop pga. det du skriver her, synes jeg altid der skal være opsyn Det er jo nok at der bare er én til lige at holde øje hvis et barn kommer til skade eller der foregår noget mobning.

Anmeld

10. oktober 2012

Mum33

Frk. Himmelblå skriver:

OK, 

Hvis noget græder, så henter de andre børn en voksen, så ikke noget jeg har oplevet som et problem. Børnehaven er hegnet ind, så ingen stikker af. Mobning/drilleri kan også ske inde og selvom der er voksne.

For mig var det også lidt grænseoverskridende, da min søn begyndte i BH, og han ikke længere var overvåget hele tiden. Men jeg har aldrig oplevet problemer og ser kun positive ting når jeg kommer ud og henter ham på legepladsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.