Børnehavebørn ude uden opsyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

DitteFisk

I vores børnehave er det okay, at børnene er alene ude om morgenen, hvis de selv ønsker at gå ud. Det benytter min søn sig af for tiden (snart 5 år) - når han ankommer, så vil han egentlig gerne ud og lege (vi har ikke selv have), så han siger til en voksen at han går ud, og så er han helt alene.

Hver morgen er rutinen dog at legepladsen tjekkes for huller ud til vejen og andre ting, så jeg er ikke ubekvemt ved at lade ham lege ude alene - de kan også se ham fra de store vinduespartier i hele bygningen. 

Egentlig er det vel aldrig optimalt, at der ikke er personale nok, til at holde opsyn med hver enkelt barn all the time, men det er der nu engang bare ikke.. og måske nyder min dreng også bare at få lov at rende ude helt alene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Mum33

Lukasmor skriver:

Netop pga. det du skriver her, synes jeg altid der skal være opsyn Det er jo nok at der bare er én til lige at holde øje hvis et barn kommer til skade eller der foregår noget mobning.

Men det kan bare ikke altid "gå op". I min søns BH må de selv vælge aktivitet efter madpakker. De er kun 2 pædagoger efter kl. 14.00. Som regel er de 4-6 stk der gerne vil ud (nogle gange kun 2) og så nytter det ikke at en pædagog skal gå fra, mens en anden er alene med 15-20 børn. Og det ville være synd for dem der elsker at være ude, at de ikke kan komme ud, fordi der ikke er "voksne nok".  

Anmeld

10. oktober 2012

baby012

NEJ!!! 

Og det synes jeg heller ikke at børn i alderen 0-3 skal.. Min datter er en af de yngste i hendes inst. 

hun er igang med at flytte pga at vi  gentagende gange har hentet hende og der så har været store børn henne ved hende, uden at der var en voksen tilstede! 

Ikke noget ondt, men et bh barn og min 8 måneder gamle datter, skal IKKE være alene sammen... Det er en integreret inst. Og de store kommer tit på besøg ved de små... Hun er før kommet hjem med blå 'mærker , men kun et af dem ved jeg stammer fra at hun blev slået i hovedet af et bh barn.. Nu bliver hun flyttet til en vuggestue.. Gider simpelthen ikke mere nu... 

Børn med så stor alders forskel skal ALTID være under opsyn ! 

Anmeld

10. oktober 2012

Pikku Myy

Frk. Himmelblå skriver:

Er det OK, at børn i alderen 2,5 - 6 år leger (sammen) på børnehavens legeplads uden tilstedeværende voksne/pædagoger?

Begrund gerne svar med yderligere kommentarer og egne oplevelser.

Jeg har lidt svært ved at forstå problematikken omkring det med at være "ude". Er det værre at være uden opsyn udenfor end et eller andet sted indenfor i børnehaven?

Jeg mener ikke børnehavebørn skal være under opsyn hele tiden. Om det er udenfor eller indenfor kan jeg ikke rigtig se forskellen i. Men det hænger måske sammen med at min søn går i en udebørnehave, så han er næsten udenfor hele tiden. Området er så stort at de kan sagtens gå rundt uden opsyn, men de voksne får det altid at vide hvis der sker noget. De har en regel om at alle børn skal se en voksen i øjnene hver dag, men ellers må man lave lige hvad man selv lyster. Det er da dejligt!

Anmeld

10. oktober 2012

KTP86

Har mange grimme erfarringer hvad det angår,så for mig er det en selvfølge at de skal være under opsyn ^^

Anmeld

10. oktober 2012

Vidunderligeunger

derfor har vi valgt privat! for nej det synes jeg ikke er ok.. 

Anmeld

10. oktober 2012

KTP86

Lahn11 skriver:

NEJ!!! 

Og det synes jeg heller ikke at børn i alderen 0-3 skal.. Min datter er en af de yngste i hendes inst. 

hun er igang med at flytte pga at vi  gentagende gange har hentet hende og der så har været store børn henne ved hende, uden at der var en voksen tilstede! 

Ikke noget ondt, men et bh barn og min 8 måneder gamle datter, skal IKKE være alene sammen... Det er en integreret inst. Og de store kommer tit på besøg ved de små... Hun er før kommet hjem med blå 'mærker , men kun et af dem ved jeg stammer fra at hun blev slået i hovedet af et bh barn.. Nu bliver hun flyttet til en vuggestue.. Gider simpelthen ikke mere nu... 

Børn med så stor alders forskel skal ALTID være under opsyn ! 

Anmeld

10. oktober 2012

SussieThyssen

Frk. Himmelblå skriver:

Er det OK, at børn i alderen 2,5 - 6 år leger (sammen) på børnehavens legeplads uden tilstedeværende voksne/pædagoger?

Begrund gerne svar med yderligere kommentarer og egne oplevelser.

Børn skal altid være under opsyn hvad enten det er VS, DP, BH elelr skole...så enkelt er det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. oktober 2012

Pikku Myy

SussieThyssen skriver:

Børn skal altid være under opsyn hvad enten det er VS, DP, BH elelr skole...så enkelt er det.

Kærligst
Sussie

Nu spørger jeg lige dig fordi du er den sidste i tråden: Hvad mener du med opsyn? At der er en voksen der har øjnene på dem, eller at der er en voksen der har styr på ca. hvor de er, og kommer og kigger til dem en gang imellem?

Anmeld

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Det har jeg det altså også bedst med...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.