Børnehavebørn ude uden opsyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

Mum33

SussieThyssen skriver:

I den verden jeg indtil nu har vandret i, der passer man på sine børn og unge.
Jeg har da endnu ikke været ansat på en skole hvor man ikke f.eks havde gårdvagter...såe!
og da forældrene ikke er der til at passe på børnene, men de overlader deres guld i andres hænder, så må man også kunne stole på, at de hænder lever op til deres forpligtelser.

Som jeg skriver før, så er der gårdvagter de kan "finde" tilstede, men det er ikke opsyn, men "tilsynspligt". Der er forskel. Det ene er såkaldt overvågning, det andet er "at en går rundt i (et stort) område" når der fx er frikvarter, så eleverne hurtigt kan finde en hvis der sker noget. 

Hvis du tror at nogle står og kigger på dine børn fra de træder ind på skolen til de forlader den, så må jeg desværre skuffe dig. Sådan er realiteterne ikke ..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

SussieThyssen

E. B. skriver:

Som jeg skriver før, så er der gårdvagter de kan "finde" tilstede, men det er ikke opsyn, men "tilsynspligt". Der er forskel. Det ene er såkaldt overvågning, det andet er "at en går rundt i (et stort) område" når der fx er frikvarter, så eleverne hurtigt kan finde en hvis der sker noget. 

Hvis du tror at nogle står og kigger på dine børn fra de træder ind på skolen til de forlader den, så må jeg desværre skuffe dig. Sådan er realiteterne ikke ..  

Nu handler snakken om BH og små børn i deres første skoleår.
og som lærer er jeg udmærket i stand til at sætte mig ind i hvordan det foregår i skolerne.

Og jo..de skoler mine børn har gået i eller går i, der bliver der passet på dem.
og nej, selvfølgelig står lærerne ikke og glaner på dem, men, de passer så sandelig gårdvagterne og er ude omkring, hvor de kan se og blive set.

Men igen...der er nok forskel på måden man tolker formuleringen af det der bliver spurgt om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.