Sladre i om samtaler på Baby.dk??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

Carina:-)

Og ja det er et åbent forum.

Men jeg "kender "f.eks 2 bruger herinde udfra deres profilbillede.

Den ene har sit barn i en lokal inst.

Og har blandt andet skrevet en del meget personligt herinde om nogle prob.

Skulle jeg så lige fortælle de andre forældre ,om hvilke prob de har ?

Så vi liiige kunne stå og "hyggesladre" om andres personlige udfordringer/problemer....

Nej vel.

Det at det er en åben side,gør det ikke mere ok at rende rundt og forsøge at få opmærksomhed på andres bekostning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

Stumpen

FruStolpe skriver:

Tak for alle jeres input. 

Jeg er jo også helt inforstået med at vi skriver i et åbent forum, og jeg tænker at det er de færreste af os der skriver ting som ikke må kunne googles.

Det var også med den tanke at jeg oprettede tråden, ville gerne blive klogere på hvor jeres grænser går.

Det var ikke en "svin brugeren til" debat.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på hvorfor nogen har et behov for at udstille andre.

Jeg har altid fået at vide at man sladre/bagtaler andre for at undgå at det er en selv det går ud over, selvom det er logik for burhøns at det er en selv der får på puklen selv, når man ikke er der  Så det må jo være et behov om at udstille andre og hævde sig selv...

(Taler generelt og ikke om aktuelle sag)

Anmeld

7. oktober 2012

Faith

Der er bare nogen mennesker der har behov for at hævde sig på andres bekostning. Dårlig stil!

Anmeld

7. oktober 2012

Isabella_mor

det hedder projicering. og det er der mange som der har det skidt med sig selv på en eller anden måde, så får de fokus over på andre ved at sætte dem i fokus på en eller anden negativ facon.  for så er fokus væk fra een selv. 

det er virkelig tarveligt.. hvertfald når det omhandler personlige ting.

men jeg har da selv oplevet at tage en debat op herjemme eller i skole eller blandt venner hvis jeg er stødt på en tråd som jeg finder interessant. så har vi da talt om trådens emne. men ikke om hvem det er der har skrevet det, oplevet det eller gjort det.. 

en debat er en debat. dem kan man jo altid have.

Anmeld

7. oktober 2012

MorDk

Folk der gør sådan noget har et seriøst problem MED DEM SELV!

Nej jeg kunne ikke finde på at hænge nogle ud og sladre om andre herinde fra på andre sider mm. Sys virkelig det er LAVT!

Anmeld

7. oktober 2012

IngenKoPåIsen

Carina:-) skriver:

Er det ikke det samme?

Altså at synes det er morsomt når nogen staver forkert er vel det samme som at grine ?

Eller hva?

Åh kan godt se det kunne misforstås- det jeg mener er: jeg synes ikke det er sjovt med den slags ting, men det synes jeg den anden slags er Er det til at forstå?

Anmeld

7. oktober 2012

Miss Kat

Jeg er også selv medlem af omtalte gruppe. Der er af og til nogle enormt morsomme eksempler på, hvor meget kommunikation kan gå galt, hvis man ikke formulerer sig korrekt. Jeg har selv smidt et eksempel derind, men det var fra et rent journalistisk synspunkt. Journalister skal sq have styr på den slags, det samme forventer jeg altså ikke fra en baby.dk-bruger!

Når det så er sagt, synes jeg bestemt også, det er ufint at hænge nogen ud på den måde, det er foregået her. Som jeg forstod det, blev du hængt ud med navn eller brugernavn?

Yderligere ville jeg dog, hvis jeg havde været heldig nok til at se dette opslag i gruppen, have syntes at personen var direkte dum og pinlig, og satte sig selv i en akavet situation, fordi hun tydeligvis ikke ved, hvad et keglesnit er, men straks kopierer teksten, for at få andre til at grine på en tredjeparts bekostning. Bare ærgerligt at det er hende selv der må latterliggøres for sin uvidenhed. Bare af dén grund, burde opslaget være blevet stående.

Anmeld

7. oktober 2012

JH12

Det synes bestemt ikke er iorden! Efter min mening er det rimelig respektløst .. Og var det gjord mod mig, ville jeg både være sur og rigtig ked af det !

Anmeld

7. oktober 2012

Miss Kat

Miss Kat skriver:

Jeg er også selv medlem af omtalte gruppe. Der er af og til nogle enormt morsomme eksempler på, hvor meget kommunikation kan gå galt, hvis man ikke formulerer sig korrekt. Jeg har selv smidt et eksempel derind, men det var fra et rent journalistisk synspunkt. Journalister skal sq have styr på den slags, det samme forventer jeg altså ikke fra en baby.dk-bruger!

Når det så er sagt, synes jeg bestemt også, det er ufint at hænge nogen ud på den måde, det er foregået her. Som jeg forstod det, blev du hængt ud med navn eller brugernavn?

Yderligere ville jeg dog, hvis jeg havde været heldig nok til at se dette opslag i gruppen, have syntes at personen var direkte dum og pinlig, og satte sig selv i en akavet situation, fordi hun tydeligvis ikke ved, hvad et keglesnit er, men straks kopierer teksten, for at få andre til at grine på en tredjeparts bekostning. Bare ærgerligt at det er hende selv der må latterliggøres for sin uvidenhed. Bare af dén grund, burde opslaget være blevet stående.

Hov, nej, du skriver længere nede at du ikke ved, om dit brugernavn blev nævnt? Det vil sige, der var skrevet et citat, men ikke nogen ophavsmand?

Så kan jeg altså ikke se problemet.

Jeg har faktisk engang fundet mig selv citeret i et andet forum (fordi jeg var taberagtig nok til at Google mig selv), ENDDA ved navns nævnelse... men eftersom det var et herre godt citat, brokkede jeg mig nu ikke. Hæhæ.

Anmeld

7. oktober 2012

Finemoar<3

Jeg sladre kun til min mand, men han er egenligt skude ligeglad!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.