Sladre i om samtaler på Baby.dk??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2012

Malene84

FruStolpe skriver:

Jeg vil også sige at jeg er rigtig glad for at jeg blev gjort opmærksom på det. For jeg lader aldrig den slags gå ubemærket

Men jeg må tilstå at jeg ikke siden har svaret på vedkomnes tråde herinde, jeg bære nok en del nag.

øøøøhhhh og med mega god grund da!!! Jeg var blevet PISSE SUR enormt dårlig stil!!! og måske på grænsen til hvad der skal accepteres herinde! Kunne godt forestille mig, at der var opbakning fra brugerne herinde til at der kom straf (karantæne) til personen/personer der gør sådanne latterlige ting.

Men når det så er sagt, så findes der desværre folk som dem ALLE STEDER  og hvis folk finder ud af hvad dit brugernavn er, er det bare at google - så kommer ALLE dine svar frem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

FruStolpe

mariamiss6 skriver:

Ja. Jeg tøsefnidrer om debatter jeg har læst og deltaget i her inde. Ikke nødvendigvis fordi det er nogen jeg kender, men oftest fordi det er en debat jeg enten har undret mig over, eller tænkt på, eller fordi jeg tilføldigvis snakker med nogle af debattørene her inde IRL også. Altså, så overføres en skriftlig debat, til en mellem-veninder-samtale, som man altså normalt jo har med sine veninder. 

Jeg kunne ALDRIG drømme om at tage et svar ud af en debat, og bruge det i sådan en sammenhæng som du der beskriver. Det synes jeg simpelthen er direkte fejt. Det skyldes jo ren og skær hønseri, og ikke at nogen kender nogen og så videre. Det er simpelthen ren og skær tøsefnidder for fnidderens skyld.

Hvis en jeg kender bruges i en debat, som den der inspirerede dig til denne debat, så ja, så giver jeg det gerne videre. 
Man kan læse med her inde, selvom man ikke er medlem, så hvis nogen bruges personligt i en debat, med eller uden navns nævnelse, på den måde som lige idag, så synes jeg da at vedkommende skal have en chance for at deltage i debatten.
Det handlede ikke om at sladre for mig, men om at jeg ved denne mor indeholdt mere end bare det som blev bragt op i trådstarten.

Det er da klamt det du har oplevet. Bare fordi man staver forkert, hooold nu kæft hvor åndssvagt.

Som en anden skrev i den tidligere tråd. Hvis jeg så min veninde elle rbekendte omtalt på en særlig måde, og jeg så ikke involverede hende i det, eller i hvert fald oplyste hend eom det, så ville jeg satme være en slatten veninde da.

Jeg er helt med dig. Jeg snakker også gerne om debatter herinde fra. Men jeg mener også at der er en stor forskel på at gøre grin med folk, og så debattere.

Btw, det var ikke mig der stavede forkert. Det var hende der ikke anede hvad et keglesnit var

Anmeld

6. oktober 2012

betina23

FruStolpe skriver:

Jeg vil også sige at jeg er rigtig glad for at jeg blev gjort opmærksom på det. For jeg lader aldrig den slags gå ubemærket

Men jeg må tilstå at jeg ikke siden har svaret på vedkomnes tråde herinde, jeg bære nok en del nag.

Aj det altså os bare for dårligt. :/ kan godt forstå du bager nag som du sir jeg ville ikke kunne tilgive personen... kan man ik oplyse baby.DK a personen har gjorde det måske de tær fat i ham/hende?

Anmeld

6. oktober 2012

FruStolpe

Malene84 skriver:

øøøøhhhh og med mega god grund da!!! Jeg var blevet PISSE SUR enormt dårlig stil!!! og måske på grænsen til hvad der skal accepteres herinde! Kunne godt forestille mig, at der var opbakning fra brugerne herinde til at der kom straf (karantæne) til personen/personer der gør sådanne latterlige ting.

Men når det så er sagt, så findes der desværre folk som dem ALLE STEDER  og hvis folk finder ud af hvad dit brugernavn er, er det bare at google - så kommer ALLE dine svar frem

Je blev også rigtig vred, overvejede endda om jeg ville fortsætte herinde.

Men jeg elsker at være her, og jeg skriver ALDRIG noget der ikke må kunne googles

Anmeld

6. oktober 2012

mariamiss6

FruStolpe skriver:

Jeg er helt med dig. Jeg snakker også gerne om debatter herinde fra. Men jeg mener også at der er en stor forskel på at gøre grin med folk, og så debattere.

Btw, det var ikke mig der stavede forkert. Det var hende der ikke anede hvad et keglesnit var

Aaaaaaarhhahahahhah epic fail lol.....

Anmeld

6. oktober 2012

anynom

I lyset af en "prutte-tråden" vil jeg rigtig gerne fortælle om en oplevelse jeg havde og høre hvad i mener og gør.

Jeg blev for noget tid siden gjort opmærksom på at et af mine svar herinde fra, var blevet lagt på FB. Det lå inde i en gruppe der hedder "jeg dømmer dig, når du staver forkert".

Svaret omhandlede en keglesnitsoperation. Men det blev lagt ud som om jeg havde ment kejsersnit, og ikke keglesnit. Altså jeg skulle blive til grin, på deres (totalt latterlige) side.

Ikke nok med det, men personen der havde kopieret mit svar, er også aktiv bruger herinde (blev jeg igen gjort opmærksom på. sådan er det når ens ikke normale efternavn og profilbillede er det samme begge steder)

Jeg blev rigtig vred, og skrev til vedkomne på FB. Dernæst er det fjernet, men jeg synes det overskrider mine grænser lidt når vi begyder at "stikke" hinanden herinde.

Hvad er Jeres holdning ??

Jeg synes det er noget svineri at gøre sådan noget. Jeg kan godt finde på at fortælle manden om debatter herinde fra, men det synes jeg også er tilladt

Jeg vil så lige tilføje, at jeg heller ikke synes det du gør er i orden. Nu har jeg læst hele tråden og set hvad du har skrevet til andre om den person der hængte dig ud den gang - og jeg kan sagtens se, at du ikke skriver hverken navn eller skriver noget som gør at jeg (eller andre?) kan gætte hvem det er. Men eftersom vedkommende stadig har en aktiv profil herinde, ja så synes jeg det er lavt at du skriver som du gør. Vedkommende bliver jo også latterliggjort (ikke nødvendigvis af dig men på grund af indlægget).

Anmeld

6. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg tror måske, at jeg har det lige modsat mange andre herinde mht. FB og baby.dk: Mine FB-venner er mine "ægte" venner/bekendte, som jeg kender IRL, og de skal fandengalemig ikke udlevere mine statusopdateringer i et debatforum, uanset, at mit navn ikke nævnes - hvis de stødes af noget, jeg skriver, må de tage den med mig. 

Jeg fornemmer, at en del herinde oplever dette som et mere lukket og fortroligt rum, hvor det for mig er helt fremmede, jeg debatterer med. Selvfølgelig kan det være mere sårbare emner, jeg tager op her, men det skyldes netop min oplevelse af anonymitet herinde. 

Dermed ikke ment, at man gerne "må" udlevere mine indlæg her på FB - men jeg mener absolut, det gælder begge veje. 

Anmeld

6. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

FruStolpe skriver:

I lyset af en "prutte-tråden" vil jeg rigtig gerne fortælle om en oplevelse jeg havde og høre hvad i mener og gør.

Jeg blev for noget tid siden gjort opmærksom på at et af mine svar herinde fra, var blevet lagt på FB. Det lå inde i en gruppe der hedder "jeg dømmer dig, når du staver forkert".

Svaret omhandlede en keglesnitsoperation. Men det blev lagt ud som om jeg havde ment kejsersnit, og ikke keglesnit. Altså jeg skulle blive til grin, på deres (totalt latterlige) side.

Ikke nok med det, men personen der havde kopieret mit svar, er også aktiv bruger herinde (blev jeg igen gjort opmærksom på. sådan er det når ens ikke normale efternavn og profilbillede er det samme begge steder)

Jeg blev rigtig vred, og skrev til vedkomne på FB. Dernæst er det fjernet, men jeg synes det overskrider mine grænser lidt når vi begyder at "stikke" hinanden herinde.

Hvad er Jeres holdning ??

Altså jeg har aldrig kopieret eller desideret brugt noget herinde på en anden hjemmeside og hunget nogen ud.

Men jeg har ved nogen samtaler rådført mig med min kæreste om f.eks. andres kæreste-problemer og hvad han måske havde af gode råd eller andet. - Men det syntes jeg ikke er det samme som direkte at hænge nogen ud  

Men ja, totalt usmageligt at man har så stort et behov for at bruge andre på den måde..

Anmeld

6. oktober 2012

FruStolpe

JulieWH skriver:

Jeg synes det er noget svineri at gøre sådan noget. Jeg kan godt finde på at fortælle manden om debatter herinde fra, men det synes jeg også er tilladt

Jeg vil så lige tilføje, at jeg heller ikke synes det du gør er i orden. Nu har jeg læst hele tråden og set hvad du har skrevet til andre om den person der hængte dig ud den gang - og jeg kan sagtens se, at du ikke skriver hverken navn eller skriver noget som gør at jeg (eller andre?) kan gætte hvem det er. Men eftersom vedkommende stadig har en aktiv profil herinde, ja så synes jeg det er lavt at du skriver som du gør. Vedkommende bliver jo også latterliggjort (ikke nødvendigvis af dig men på grund af indlægget).

Jeg kan sagtens se din pointe. Men min ide var at bringe en episode op, som er blevet taget herinde fra, og brugt negativt i et andet forum.

Jeg har som skrevet selv haft kontakt til den bruger der gjorde det, og så er der ikke mere i det.

Min tanke kom fra tråden om prutter, hvor en status blev brugt som debat oplæg herinde, og om hvorvidt man bør bruge den viden man får forskellige steder fra.

Jeg ville aldrig gøre opmærksom på hvem der er tale om, og jeg kunne også sagtens at omformuleret mig. Sådan at det blev fortalt i 3.person. Men det gjorde jeg ikke....

Så min ide var en debat om hvor den etiske grænse er, for hvad man skriver, og i hvilke fora...

Det blev vist lidt langt

Anmeld

6. oktober 2012

anynom

FruStolpe skriver:

Jeg kan sagtens se din pointe. Men min ide var at bringe en episode op, som er blevet taget herinde fra, og brugt negativt i et andet forum.

Jeg har som skrevet selv haft kontakt til den bruger der gjorde det, og så er der ikke mere i det.

Min tanke kom fra tråden om prutter, hvor en status blev brugt som debat oplæg herinde, og om hvorvidt man bør bruge den viden man får forskellige steder fra.

Jeg ville aldrig gøre opmærksom på hvem der er tale om, og jeg kunne også sagtens at omformuleret mig. Sådan at det blev fortalt i 3.person. Men det gjorde jeg ikke....

Så min ide var en debat om hvor den etiske grænse er, for hvad man skriver, og i hvilke fora...

Det blev vist lidt langt

Jeg forstod hvad du mente

Ha' en pragtfuld weekend

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.