FruStolpe skriver:
I lyset af en "prutte-tråden" vil jeg rigtig gerne fortælle om en oplevelse jeg havde og høre hvad i mener og gør.
Jeg blev for noget tid siden gjort opmærksom på at et af mine svar herinde fra, var blevet lagt på FB. Det lå inde i en gruppe der hedder "jeg dømmer dig, når du staver forkert".
Svaret omhandlede en keglesnitsoperation. Men det blev lagt ud som om jeg havde ment kejsersnit, og ikke keglesnit. Altså jeg skulle blive til grin, på deres (totalt latterlige) side.
Ikke nok med det, men personen der havde kopieret mit svar, er også aktiv bruger herinde (blev jeg igen gjort opmærksom på. sådan er det når ens ikke normale efternavn og profilbillede er det samme begge steder)
Jeg blev rigtig vred, og skrev til vedkomne på FB. Dernæst er det fjernet, men jeg synes det overskrider mine grænser lidt når vi begyder at "stikke" hinanden herinde.
Hvad er Jeres holdning ??

Ja. Jeg tøsefnidrer om debatter jeg har læst og deltaget i her inde. Ikke nødvendigvis fordi det er nogen jeg kender, men oftest fordi det er en debat jeg enten har undret mig over, eller tænkt på, eller fordi jeg tilføldigvis snakker med nogle af debattørene her inde IRL også. Altså, så overføres en skriftlig debat, til en mellem-veninder-samtale, som man altså normalt jo har med sine veninder.
Jeg kunne ALDRIG drømme om at tage et svar ud af en debat, og bruge det i sådan en sammenhæng som du der beskriver. Det synes jeg simpelthen er direkte fejt. Det skyldes jo ren og skær hønseri, og ikke at nogen kender nogen og så videre. Det er simpelthen ren og skær tøsefnidder for fnidderens skyld.
Hvis en jeg kender bruges i en debat, som den der inspirerede dig til denne debat, så ja, så giver jeg det gerne videre.
Man kan læse med her inde, selvom man ikke er medlem, så hvis nogen bruges personligt i en debat, med eller uden navns nævnelse, på den måde som lige idag, så synes jeg da at vedkommende skal have en chance for at deltage i debatten.
Det handlede ikke om at sladre for mig, men om at jeg ved denne mor indeholdt mere end bare det som blev bragt op i trådstarten.
Det er da klamt det du har oplevet. Bare fordi man staver forkert, hooold nu kæft hvor åndssvagt.
Som en anden skrev i den tidligere tråd. Hvis jeg så min veninde elle rbekendte omtalt på en særlig måde, og jeg så ikke involverede hende i det, eller i hvert fald oplyste hend eom det, så ville jeg satme være en slatten veninde da.