Sladre i om samtaler på Baby.dk??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

FruStolpe

Tak for alle jeres input. 

Jeg er jo også helt inforstået med at vi skriver i et åbent forum, og jeg tænker at det er de færreste af os der skriver ting som ikke må kunne googles.

Det var også med den tanke at jeg oprettede tråden, ville gerne blive klogere på hvor jeres grænser går.

Det var ikke en "svin brugeren til" debat.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på hvorfor nogen har et behov for at udstille andre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

Gardenia

FruStolpe skriver:

I lyset af en "prutte-tråden" vil jeg rigtig gerne fortælle om en oplevelse jeg havde og høre hvad i mener og gør.

Jeg blev for noget tid siden gjort opmærksom på at et af mine svar herinde fra, var blevet lagt på FB. Det lå inde i en gruppe der hedder "jeg dømmer dig, når du staver forkert".

Svaret omhandlede en keglesnitsoperation. Men det blev lagt ud som om jeg havde ment kejsersnit, og ikke keglesnit. Altså jeg skulle blive til grin, på deres (totalt latterlige) side.

Ikke nok med det, men personen der havde kopieret mit svar, er også aktiv bruger herinde (blev jeg igen gjort opmærksom på. sådan er det når ens ikke normale efternavn og profilbillede er det samme begge steder)

Jeg blev rigtig vred, og skrev til vedkomne på FB. Dernæst er det fjernet, men jeg synes det overskrider mine grænser lidt når vi begyder at "stikke" hinanden herinde.

Hvad er Jeres holdning ??

Egentligt er jeg af det princip at man skal ikke lægge noget på nettet, man ikke er villig til at finde andre steder og det gælder både ord og billeder. Jeg synes det er uforståeligt f.eks at I er villige til at dele nøgne graviditetsbilleder og billeder af jeres poder, det kunne jeg aldrig drømme om, hverken på hjemmesider eller på min FB.

Finder også jeres tone omkring hende ret så grim. Jae, hun sladrer, men det er ikke noget nyt at der sladres på/om baby.dk. Det må man tage med. Jeg tror måske man godt kan glemme at baby.dk ikke er et lukket forum.

Men i bund og grund ville jeg være fuldstændigt ligeglad, hvis der ikke skal mere til at more i hendes ende, så lad hende more sig. 
En ekskludering af medlemmet ville i min verden være en overreaktion - hun er ikke den første eller sidste der sladrer om baby.dk og dens brugere

Anmeld

7. oktober 2012

IngenKoPåIsen

Jeg er selv medlem af gruppen 'jeg dømmer dig, når du staver forkert' på FB. Jeg kender ikke til den omtalte sag, men ved at jeg flere gange har set ting herinde fra derinde, og én gang kommenteret, at jeg synes det er dårlig stil. Svaret til mig, fra andre medlemmer derinde var, at det da kunne være lige meget, når baby.dk er et åbent forum. Jeg er nemlig ikke medlem af FB-gruppen for at grine af den slags ting, men fordi jeg synes det er morsomt når nogen der burde få stavet deres ting rigtigt, laver fejl. Er i øvrigt på fra telefonen, så dette indlæg er nok også noget rod! :p

Anmeld

7. oktober 2012

Laulund87

Jeg synes ikke du er ret meget bedre med den her tråd, må jeg indrømme

Tag det med personen privat.. Hun læser jo helt sikkert med her og det er da ikke rart at få "svinere" af alle andre selvom hun har gjort noget forkert.

Anmeld

7. oktober 2012

M (:

mariamiss6 skriver:

Ja. Jeg tøsefnidrer om debatter jeg har læst og deltaget i her inde. Ikke nødvendigvis fordi det er nogen jeg kender, men oftest fordi det er en debat jeg enten har undret mig over, eller tænkt på, eller fordi jeg tilføldigvis snakker med nogle af debattørene her inde IRL også. Altså, så overføres en skriftlig debat, til en mellem-veninder-samtale, som man altså normalt jo har med sine veninder. 

Jeg kunne ALDRIG drømme om at tage et svar ud af en debat, og bruge det i sådan en sammenhæng som du der beskriver. Det synes jeg simpelthen er direkte fejt. Det skyldes jo ren og skær hønseri, og ikke at nogen kender nogen og så videre. Det er simpelthen ren og skær tøsefnidder for fnidderens skyld.

Hvis en jeg kender bruges i en debat, som den der inspirerede dig til denne debat, så ja, så giver jeg det gerne videre. 
Man kan læse med her inde, selvom man ikke er medlem, så hvis nogen bruges personligt i en debat, med eller uden navns nævnelse, på den måde som lige idag, så synes jeg da at vedkommende skal have en chance for at deltage i debatten.
Det handlede ikke om at sladre for mig, men om at jeg ved denne mor indeholdt mere end bare det som blev bragt op i trådstarten.

Det er da klamt det du har oplevet. Bare fordi man staver forkert, hooold nu kæft hvor åndssvagt.

Som en anden skrev i den tidligere tråd. Hvis jeg så min veninde elle rbekendte omtalt på en særlig måde, og jeg så ikke involverede hende i det, eller i hvert fald oplyste hend eom det, så ville jeg satme være en slatten veninde da.

Enig! Du skrev det jeg ville have skrevet.. (:

Anmeld

7. oktober 2012

mpr

Kunne aldrig aldrig aldrig finde på at hænge nogen ud på nettet. Om det så var her eller andre steder, der er dog nogen gange hvor jeg ender med at snakke lidt med min kæreste herhjemme om nogle debat emner nævner dog ingen navne men det er bare hvis jeg har brug for at snakke om hvad jeg læser hvis der er noget jeg bare ikke forstår eller er uforstående omkring Men kunne aldrig finde på at hænge nogen ud o_O

Anmeld

7. oktober 2012

Muhmi

Hold da op hvor usmageligt... Tror da at denne smiley er helt nødvendigt lige nu 

Ej altså... Ville godt nok blive både sur, men også meget ked af at folk de gjorde sådan noget... Og helt ærligt hvor voksen er man lige hvis man laver en åndsvag fb-side om det... Gud hvor er det barnligt.... 

Anmeld

7. oktober 2012

Muhmi

Hvad er det egentlig for en prutte-tråd der er tale om?

Anmeld

7. oktober 2012

Carina:-)

FruStolpe skriver:

Jeg er helt med dig. Jeg snakker også gerne om debatter herinde fra. Men jeg mener også at der er en stor forskel på at gøre grin med folk, og så debattere.

Btw, det var ikke mig der stavede forkert. Det var hende der ikke anede hvad et keglesnit var

Ej hvor sjovt.

Det beviser jo bare hvor "klåååge" sådan nogle typer er 

Men nej det er ikke ok,det du beskriver-men synes der er forskel på det du har oplevet og den tråd om prutten.

Men handler måske om de øjne der ser

Anmeld

7. oktober 2012

Carina:-)

Malunsesmutti skriver:

Jeg er selv medlem af gruppen 'jeg dømmer dig, når du staver forkert' på FB. Jeg kender ikke til den omtalte sag, men ved at jeg flere gange har set ting herinde fra derinde, og én gang kommenteret, at jeg synes det er dårlig stil. Svaret til mig, fra andre medlemmer derinde var, at det da kunne være lige meget, når baby.dk er et åbent forum. Jeg er nemlig ikke medlem af FB-gruppen for at grine af den slags ting, men fordi jeg synes det er morsomt når nogen der burde få stavet deres ting rigtigt, laver fejl. Er i øvrigt på fra telefonen, så dette indlæg er nok også noget rod! :p

Er det ikke det samme?

Altså at synes det er morsomt når nogen staver forkert er vel det samme som at grine ?

Eller hva?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.