Bor i i lejlighed eller hus, og hvem står på lejekontrakten? Hvis du står på kontrakten, og det dermed er ham, der flytter, bliver der ingen problemer med bopæl, hvis i skilles. Men hvis du flytter, kan det vist give problemer idet faren skal skrive under på, at barnet må skifte bopælsadresse. En problemstilling mange enlige mødre har haft problemer med ved brud med kæresten og en bekymring, man ikke ønsker at stå med sammen med et spædbarn!
Jeg havde nok ikke haft lyst til at have ham med til fødslen, men kan godt se Modestys pointe i, at det er hans barn også, så det ville være en god ting. Men så skal han sgu også stramme sig an og være der for dig og være en støtte!!
Jeg havde nok smidt ham ud nu/flyttet selv nu og prøvet at affinde mig med den nye situation inden barnet kom, da jeg ser det som om et brud er uundgåeligt. Med den betænksomhed han viser dig og dine følelser, mistænker jeg desværre, at han alligevel vil "flygte" fra det hårde arbejde, som et barn ubetinget er. Hvis han allerede nu planlægger sin tid, så han kan være væk fra dig, tror jeg ikke et barn med krav og ansvar vil få ham til at blive hjemme og hjælpe 
Efter fødslen havde jeg personligt nok taget hjem til familien og forsøgt at komme oidt ind i en rutine med hjælp til mad, lidt praktiske ting osv. Når chokket så har lagt sig og lidt rutine er kommet ind i din hverdag, samt du har vænnet dig lidt til din nye titel og dit nye liv, kan du altid tage hjem og finde dine helt egne rutiner i eget hjem. Min mødregruppe startede vist først, da min datter var 8-10 uger, så der er alligevel lidt tid til at få hjælp og moralsk støtte fra familien
Jeg ønsker dig alt held og lykke og ikke mindst styrke! 
Anmeld