Anonym skriver:
Jeg står i mit livs dilemma.
Kort fortalt har min kæreste meddelt, at hsn mangler en gnist i vores forhold. Han kan ikke fortælle hvorfor, alt han ved er, at han mener vi er for forskellige. Det er mine grundlæggende værdier han anfægter - ting jeg ikke kan ændre og ting han har kendt og (elsket, troede jeg) i de 3 1/2 år, vi har været sammen. Mens konflikten har kørt har han ikke behandlet mig ordentligt - først vil mig og baby, så elsket mig, så afvist mig. Han er meget egoistisk og planlægger ting altid, for ikke at være hjemme hos mig.
Trods igangværende forløb ved parterapeut tvivler jeg meget på projektet. Især fordi han fastslår, at baby ikke skræmmer ham og at det derfor udelukkende er mig, der er problemet. Ikke bare kommunikationen - MIG.
Forudsat det ikke lykkes og at dette var klart lidt under 3 uger før termin, hvad ville I da gøre? (jeg ved man skal gøre det der er bedst for een selv, men jeg ændrer holdning hele tiden og mangler hjælp)
1. Slå op nu, lade ham flytte, og så klare alt selv (det er første barn)
2. Slå op/fortsætte som kærester med aftale om at blive boende fordi baby er lille.
Det skræmmer mig sindssygt at stå alene med et lillebitte barn. Men vil det omvendt være for hårdt at lade en mand blive boende, når det er tydeligt, at han ikke elsker mig, som jeg elsker ham?
Jeg er i 9. måned og helt hormonel og fra den - hjælp! 
Du skal da først have en stor 
Som du beskriver din kæreste, lyder han for mig som en rigtig egoist. Det er fair nok at følelser kan forsvinde, men man opfører sig ikke som en skiderik af den grund. Dén synes jeg med rette at du kan fortælle ham, at han er fuldstændigt ved siden af i sin tackling af jeres situation, havde han et problem med grundlæggende elementer i din personlighed skulle han da vist have gjort opmærksom på det før du nu sad i det her rod. Øv.
Min oplevelse af det at blive mor, er at det er det absolut hårdeste og noget af det mest ekstreme jeg har udsat mig selv for. Vores barn er 2½ efterhånden og det er først indenfor de sidste 6 måneder at der bliver frigivet tid. Barnet kan simpelthen ikke klare sig selv på en måde så man kan slå fra samtidigt, før det er de der 2 års tid. Min kæreste og jeg havde ikke nævneværdige problemer inden, men de få ting der kom/var blev blæst fuldstændigt ud af proportioner og vi har været ved at gå fra hinanden et par gange. Jeg forsøger vist at fortælle dig at forskellighed er meget svært og når du drysser det med en spritny baby, mor der er udmattet, nyt liv, rutiner, muligt ingen søvn, fritid.. Kan det føles umuligt..
Jeg kan ikke råde dig til hvad du skal gøre, men det han har gang i der virker for mig både urimeligt og meget hovedløst. Et angreb af den format han har rettet mod dig, burde han følge op med et brud, hvorfor bilder han sig ind han kan såre dig på den måde og så ikke gøre noget ved det? Jeg tror godt nok ikke jeg kunne have holdt min mund..