Pyha, det lyder ikke sjovt. 
Min umiddelbare tanke var at han er i en eller anden form for benægtelse når han siger at det ikke har noget med det kommende barn at gøre.
Men så nævnte du dét med det nye arbejde. Og ja, så tænker jeg faktisk at hans forklaring (muligvis) er god nok. Nyt fedt job, større ambitioner. Måske han tænker at han kan få "bedre" end dig (jeg ved godt at det lyder groft - det er ikke ment sådan, men jeg prøver bare at sætte mig ind i hans tanker).
Han er jo en kæmpe idiot at han vælger at få et barn med en kvinde som han ikke elsker 100% med hud og hår. For det må jeg indrømme at det tror jeg ikke på at han har gjort hvis han kan ændre sig så meget på så relativt kort tid...
M.h.t. hvad du skal gøre: Hvis det var mig, var jeg blevet til efter fødslen. Ikke at jeg tror at et barn kan redde et forhold. Men fuck, jeg ville synes at det var hårdt hvis jeg skulle have været alene med min søn da han var nyfødt. MEN den løsning skal du kun vælge hvis du tror at han rent faktisk vil være til praktisk hjælp med den lille.
M.h.t. fødslen: JA jeg synes at du skal have ham med. Hvis han selv gerne vil med, så synes jeg faktisk ikke at du kan tillade dig at nægte ham det. Det er ligeså meget hans barn som dit (men jeg ved godt at mange kvinder vil være uenige med mig på dette punkt). På den anden side - hvis du hader ham så meget at det vil være et problem for dig at fokusere under fødslen, er det jo lidt problematisk... Men som udgangspunkt ja, helt bestemt.
M.h.t. at pendle ugentligt mellem to byer med 2 timers afstand vil jeg umiddelbart sige at det er urealistisk. Både du og din baby har brug for en fast base og faste rutiner. Men altså, jeg er jo ikke dig, så måske det funker for dig, hvem ved.
Under alle omstændigheder - pøj pøj med det hele. 
Anmeld