skolestart før tid, hjælp! (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

charlottekri

trunte89 skriver:

det er også bare SUPER svært at vide som forældre hvad der er bedst for sit barn.
vi har bestemt heller ikke været enige hjemme hos os. min kæreste så gerne, at hun kom ind på den store stue nu. også fordi hun elsker at lære og lave opgaver med tal og bogstaver.
vi har snakket en del med pædagogerne om det, og jeg vælger at stole på, at hvis de føler hun skal rykkes over på den store stue, så gør de det.

jeg har bare en fornemmelse af at det bestemt ikke er noget de gør i vores bh, altså det med at rykke stuer, da alle børn går sammen på den samme stue, men det er ved ekskurtioner og fødselsdage der bliver gjort op, så det er ikke i hverdagen at der er noget problem, men når der skal ske noget ud af huset eller i den dur.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

charlottekri

Nemesis skriver:

altså jeg synes det er virkelig underligt at det er aldersopdelt...det er det heldigvis ikke hos os.

Der rykker man gruppe når man er klar og derfor er storegruppen ikke sammensat af en enkelt årgang.

Men min søn er fra oktober 06 og er derfor lige startet skole. Hans test fra bh viste faktisk at han manglende noget..den er taget 6 mdr.før skolestart.

hjemme kunne han godt testen og vi har 2 lærere i familien som vurderede ham til at han var skoleklar.

Og selvom han er en af de mindste og han har en del lektier for nogle dage og skal terpe lidt så er han glad og glæder sig over at gå i skole.

Lillesøster Sara er fra dec.09...men burde have været fra jan.10...og hun kommer jo så automatisk afsted, selvom hun hvis hun var kommet til termin ville have været til året efter.

Så jeg synes i skal vurdere og jeg kan simpelthen ikke forestille mig hun er dårligere eller mindre parat end dem der er 20 dage ældre.

:-) Sisse

det lyder som en rigtig dejlig børnehave

i vores bh er de meget bestemte med hensyn til det med alder, lader det til, så forventer ikke den store opbakning desværre

kan nemlig heller ikke se at hun skulle være et helt år mindre moden på grund af 12 dage... hvis hun havde været født i marts eller april, tænker jeg heller ikke at vi ville have disse overvejelser, da der så bliver for stort et spring, men come on... 12 dage!!

knus

Anmeld

5. oktober 2012

L&V

Nu ved jeg ikke om det varriere fra kommune til kommune men det er blevet utrolig svært at holde et barn tilbage i børnehave et år og det er rigtig svært af få lov af fremskynde det. Også er min tanke bare at det er federe at gå et ekstra år i bhv hvor man kender det hele osv end og ende med og gå et år om og få et kæmpe nederlag der af

Anmeld

5. oktober 2012

charlottekri

Månsson skriver:

Nu ved jeg ikke om det varriere fra kommune til kommune men det er blevet utrolig svært at holde et barn tilbage i børnehave et år og det er rigtig svært af få lov af fremskynde det. Også er min tanke bare at det er federe at gå et ekstra år i bhv hvor man kender det hele osv end og ende med og gå et år om og få et kæmpe nederlag der af

det er også derfor at vi vil have både skole og bh inde over og hjælpe med at tage en vurdering af det

Anmeld

5. oktober 2012

L&V

charlottekri skriver:

det er også derfor at vi vil have både skole og bh inde over og hjælpe med at tage en vurdering af det

Kan jeg sagtens forstå. Det var os lige så meget så havde de måske en grund til at virke lidt afvisende over for idéen i børnehaven

Anmeld

5. oktober 2012

charlottekri

Månsson skriver:

Kan jeg sagtens forstå. Det var os lige så meget så havde de måske en grund til at virke lidt afvisende over for idéen i børnehaven

det er også helt i orden, jeg synes bare at hvis jeg tænker efter så er hun mere eller mindre klar i mine øjne, og når hun i alle andre situationer er længere fremme end normalt, så tænker jeg bare at hun vil blive for moden hvis hun venter på at starte i 2014... (hvis det giver mening)

Anmeld

5. oktober 2012

L&V

charlottekri skriver:

det er også helt i orden, jeg synes bare at hvis jeg tænker efter så er hun mere eller mindre klar i mine øjne, og når hun i alle andre situationer er længere fremme end normalt, så tænker jeg bare at hun vil blive for moden hvis hun venter på at starte i 2014... (hvis det giver mening)

Kan sagtens følge dig, men tror det er rigtig fint i får en vurdering af hende. Jeg er nok bare af den overbevisning at de hurtigt nok kan komme i skole.. Men håber i finder en løsning der virker for jer alle

Anmeld

5. oktober 2012

trunte89

charlottekri skriver:

jeg har bare en fornemmelse af at det bestemt ikke er noget de gør i vores bh, altså det med at rykke stuer, da alle børn går sammen på den samme stue, men det er ved ekskurtioner og fødselsdage der bliver gjort op, så det er ikke i hverdagen at der er noget problem, men når der skal ske noget ud af huset eller i den dur.

jeg kan også godt se, at det må være svære hvis de alle er på samme stue, men din datter så bliver 'holdt uden for' når der sker noget pga alder. når de alle er på samme stue synes jeg sagtens hun kunne få lov at være med de 'store'. I hvertfald nogle gange. der virker det lidt underligt, at det skal være så firkantet.

Anmeld

5. oktober 2012

charlottekri

Månsson skriver:

Kan sagtens følge dig, men tror det er rigtig fint i får en vurdering af hende. Jeg er nok bare af den overbevisning at de hurtigt nok kan komme i skole.. Men håber i finder en løsning der virker for jer alle

tak for det

Anmeld

5. oktober 2012

charlottekri

trunte89 skriver:

jeg kan også godt se, at det må være svære hvis de alle er på samme stue, men din datter så bliver 'holdt uden for' når der sker noget pga alder. når de alle er på samme stue synes jeg sagtens hun kunne få lov at være med de 'store'. I hvertfald nogle gange. der virker det lidt underligt, at det skal være så firkantet.

det er nemlig det jeg også synes, og der er da også mange andre børn at lege med, men hvis det er de store hun bliver ved med at søge hen til, så synes jeg det er synd at "nægte" hende at lege med dem eller "tvinge" hende til at lege med de andre børn, hvis hun nu ikke har lyst....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.