hej tøser
jeg har lige brug for at få lidt indput her.
sagen er at jeg overveer at sende mi datter et år tidligere i skole end det oprindeligt var meningen. det bunder i at alle hendes legekammerater er fra årgangen før, og hun er fra 11 januar 08 og der er kun en pige mere i hendes egen årgang, og de leger ikke rigtig sammen, og der er rigtig langt ned til de næste i hndes årgang.
hun har altid været lidt tidligere ude med hensyn til fritidsaktiviteter osv og har på naturlig vis fundet sine veninder i årgangen før hende.
hvis hun blot var født 12 dage før, ville vi slet ikke have denne problematik.
jeg synes bare at hendes børnehavetid har været fyldt med skuffelser, da hun aldrig har kunnet få lov til at gøre noget med hendes veninder, hvis der har været arrangeret noget, da de deler børnene op i årgange.
og i går flød mit bæger altså over 

i sidste uge var maja hjemme og lege med sin bedste veninde, og der var snak om at hun havde fødselsdag i næste uge, og at det da ville blive sjovt at komme til fødselsdag (henvendt til min datter). og så har vi jo efterfølgende snakket om herhjemme at maja glædede sig til at komme til fødselsdag.
da maja så kommer i bh i går morges, sidder bedsteveninden og skriver invitationer, og maja bliver jo vildt glad og spørger efter hendes, hvortil pædagogen siger, at maja skal da ikke med... maja vender sig om og skjuler ansigtet i mit tøj, og begynder naturligvis at græde

jeg siger så til pædagogen at der havde været snak om at maja skulle med, men det mente pædagogen ikke.
da jeg kommer hjem (tudbrølende i øvrigt) tager jeg kontakt til vendindens mor, om jeg havde forstået noget forkert (i venlig tone naturligvis, da jeg næsten var klar over at det var bh's politik, der havde trumfet i denne situation) og det havde jeg ikke, men de varnødt til at gøre sådan, men så foreslog hun at maja kunne komme hjem til venindens rigtige fødselsdag i stedet
og det satte jeg virkelig pris på!!
er bare så bange for at i det næste år vil hun ikke rigtig have nogle veninder i hverdagen, og det knuser virkelig mit hjerte.
hvad ville i have gjort??
knus charlotte (som sger mange tak for at have læst så langt)