skolestart før tid, hjælp! (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

raca

charlottekri skriver:

naturligvis skal der være visse ting der skal være på plads inden hun skal starte i skole, og det er her jeg håber at børnehaven vil være behjælpelige med at vurdere, men beslutningen om at overveje det, skal jo komme fra os forældre; børnehaven kommer jo ikke til os og siger at de synes at hun skal begynde før.

når jeg ser på hendes veninder, ser jeg dem som jævnbyrdige, og synes ikke at de er mere modne end min datter.

det eneste jeg kan sætte en finger på, er at hun stadg sover med ble om natten (men det kan jo nå at ændre sig endnu)

det med hun sover med ble om natten gør jo lige meget, det er der jo børn der gør frem til 2-3 klasse..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

JulieE

charlottekri skriver:

det er fordi de har en minibus, som der jo så bliver fyldt af de i forvejen 12 børn...

på de måde... Men altså, med mindre en af pædagogerne har biya kørekort, må de alligevel ikke køre med 12 børn. På et alm/lille kørekort må du have 8 passagerer med helt ærlig, synes jeg heller ikke det argument holder... Hvad havde de gjort, hvis hun var født 12 dage tidligere?  

Anmeld

5. oktober 2012

lene

Jeg vil sige hvid du syntes hun er klar og kan nå at få styr på de sidste ting, så lad hende da starte sammen med veninderne, Min datter er fra 07 og hun har en veninde som er fra jan 08 og de går i storgruppe sammen , da veninden starter et år før

Anmeld

5. oktober 2012

serinasmor

Min søster kom et år før i skole (født samme dato som din datter) ... Jeg er ikke sikker på det egentlig var nogen god idé ... hun har klaret sig fint ingen tvivl om det .. men hun har altid haft sværere ved fagene og fået ekstra undervisning i flere fag (som jeg husker det - er jo ikke helt ung mere, min søster ej heller) ..

men hvis din datter er 100% klar og kan sidde og koncentrere sig længe ad gangen er det måske nu det er tid ... ved ikke om legekammerater er grund nok .. Jeg tænker at hvis de andre piger ikke er der kommer hun måske til at lege med hende der er tilbage?

Anmeld

5. oktober 2012

charlottekri

Frk. Himmelblå skriver:

Lyder som om, det kunne være en god idé med skolestart næste år...

Og så vil jeg lige sige, at det næsten giver mig tårer i øjnene at læse om din lille Majas skuffelse. - Hold da kæft en pædagog!! - Hvis børn var ment til at skulle stoppes i kasser, så var de sgu nok født firkantede!!

Åh, jeg bliver så harm. Ligesom en dag min egen datter ikke måtte være med til vandpjaske-leg her i sommer, for det var KUN for børnehavebørn, - men hun skulle begynde i børnehaven 2 dage efter, og var reelt begyndt, det var kun fordi der officielt endnu ikke var en plads (normering) at hun ikke på papiret optrådte i bh-statistikken, - det kunne hun sgu da ikke vide!! Det var SÅ synd, og jeg kunne have taget hende med hjem igen på stedet, men gjorde det ikke, for ikke at ødelægge hendes overordnet positive opfattelse af "de voksne". Men ak ak ak, det er ikke alle, der er lige fintfølende, når det kommer til medmenneskelig forståelse...

hvor er det bare noget fis med de pædagoger somme tider!!! og giver dig så evigt ret med hensyn til kasserne.

jeg kan dog også godt forstå deres problematikker til tider, for hvis den ene får lov, hvorfor så ikke de andre, men synes bare at min datter har oplevet så mange skuffelser efterhånden, og hun har det svært nok lige i tiden, da mig og hendes far lige er gået fra hinanden (på rigtig venskabelig vis), og hun skal være storesøster indenfor måske en uge...

Anmeld

5. oktober 2012

charlottekri

raca skriver:

det med hun sover med ble om natten gør jo lige meget, det er der jo børn der gør frem til 2-3 klasse..

okay, det beroliger lidt

Anmeld

5. oktober 2012

charlottekri

JulieE skriver:

på de måde... Men altså, med mindre en af pædagogerne har biya kørekort, må de alligevel ikke køre med 12 børn. På et alm/lille kørekort må du have 8 passagerer med helt ærlig, synes jeg heller ikke det argument holder... Hvad havde de gjort, hvis hun var født 12 dage tidligere?  

my point eccactly

Anmeld

5. oktober 2012

charlottekri

lene skriver:

Jeg vil sige hvid du syntes hun er klar og kan nå at få styr på de sidste ting, så lad hende da starte sammen med veninderne, Min datter er fra 07 og hun har en veninde som er fra jan 08 og de går i storgruppe sammen , da veninden starter et år før

hvor er det fint at bh vil lade hende deltage i storegruppen

(Jeg er bare lidt bange for at vi kommer til at møde lidt modstand i bh, desværre)

Anmeld

5. oktober 2012

charlottekri

serinasmor skriver:

Min søster kom et år før i skole (født samme dato som din datter) ... Jeg er ikke sikker på det egentlig var nogen god idé ... hun har klaret sig fint ingen tvivl om det .. men hun har altid haft sværere ved fagene og fået ekstra undervisning i flere fag (som jeg husker det - er jo ikke helt ung mere, min søster ej heller) ..

men hvis din datter er 100% klar og kan sidde og koncentrere sig længe ad gangen er det måske nu det er tid ... ved ikke om legekammerater er grund nok .. Jeg tænker at hvis de andre piger ikke er der kommer hun måske til at lege med hende der er tilbage?

jeg har også tænkt som du gør, ingen tvivl om det, men hun har bare vist i flere scenarier at hun har været mere fremme i skoene end ma kunne forvente af hendes alder...

og hun virker kvik nok og virker oprigtigt interesseret i at skrive og regne, men jeg ved jo heller ikke præcist hvad de egentlig foretager sig i 0. klasse, altså hvor meget de skal sidde stille i løbet af dagen... men det er selvfølgelig noget jeg vil tage op med både skole og børnehave.

der er ingen der er interesseret i at hun skal starte før tid hvis hun ikke er klar, ingen tvivl om det!!!

men tak for dit input

Anmeld

5. oktober 2012

MariaKyedDK

JulieE skriver:

Uh... Stakkels lille mus!!! Jeg kan sagtens forstå dine bekymringer og jeg ville helt sikkert overveje om hun ikke skulle i skole til sommer

Min datter er lige startet i 0. Kl. ( hun er fra november 06). I hendes klasse er der en pige fra januar 07. De har også gået børnehave sammen ig det var helt naturligt at hun også skulle i skole nu Jeg ville snakke med børnehaven om det hurtigst muligt, så hun kan må at deltage i evt førskole/storgruppen aktiviteter sammen med de andre der skal starte i skole til sommer...

Vil lige sige jeg er glad for at høre om andre som også er fra NOV 2006, som har børn som er startet i 0.kl i sommers

jeg har virkelig været i tvilvl ang min søns skolestart, altså han var / er fuldstændig klar og han er enormt dygtig og god til at gå i skole, men synes han er så lille , i forhold til næsten alle de andre børn i hans skole i 0 kl er 7 og 8 år

men ja nogle forældre vælger jo at vente , og så de andre er noget med hvornår de har fødselsdag osv.. men har været ret ked og frustreret da jeg synes han var for lille, men han klare sig så super godt... hvordan har du det med det ???? for dit barn er jo lige så gammelt som mit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.