Er jeg den eneste der ikke skal have nr.2 asap???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2012

ESV

Loa skriver:

Ja syntes virkelig alle omkring mig får barn nr.2 super hurtigt. Er det virkelig kun mig som ikke har drøn travlt med at få en lille mere så hurtigt som muligt???

Ja jeg tænker at deres børn virkelig må være ultra nemme

Jeg ved godt at folk sikkert tænker at deres børn får meget glæde af hinanden når de bliver større og måske savner de en lille baby igen, men er der slet ingen (som mig) som gerne vil give deres ene og første barn en masse unik opmærksomhed og alene tid inden der skal komme en lillebror/søster?

Måske er det kun mig der ikke kan overskue tanken om at dele opmærksomheden til to små størrelser, og måske tænker jeg bare alt for meget over det, men derfor er jeg alligevel nysgerrig, er jeg virkelig den eneste som bare venter lidt inden nr.2 kommer?

Absolut ikke.
Emilie bliver 3 her i november og vi skal tidligst have en til i andet halvår 2014 da jeg skal være færdig med min udd inden vi tænker på flere børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

Alexander&Lærke

Nej slet ikke, vi var ret enige om at der skulle gå 3-3,5 år før vi skulle have nr 2, vores søn krævede en masse da han er meget aktiv så vi kunne slet ikke overskue en mere oveni i ham også....  og som tiden gik blev vi enige om at der nok kom til at være mindst 3,5 år... Det gik vi så efter, og da jeg blev gravid med Alexander ret hurtigt, ventetde vi til at det ville passe med at han ville blive 3,5 år når nr 2 kom.

Men denne gang gik det så overhoved ikke så hurtigt, 6 md tog det før lærke meldte sin ankomst, så nu er der 4 år. Lærke kom 3 uger før Alexander fydte 4.  Hvilke enligt passer os godt, Alexander kan mange ting selv hvis han gider og indimellem er han også ret god til at hjælpe Lærke med fx at tage tøjet af og give hende en kiks eller noget....  Jeg ville slet ikke kunne overskue at der kun var et par år i mellem, selv nu da Lærke er 14 md kan jeg slet ikke tænke på om vi skal have en 3 også, det ligge mig meget fjernt... Måske ombestemme jeg mig når hun bliver ældre men lige nu er der rigeligt med en på 5 og en på 14 md....

Anmeld

5. oktober 2012

MorDk

- skriver:

Tænker du har misforstået noget. 

Bare fordi du ikke ksn overskue en så hurtigt efter er vel ikke ensbetydende med andre har tralvt.

lysten er der måske bare.

ingen er glemt blot fordi der kommer en mere. Alle kan godt få ene alene og unik opmærksomhed selv om de flere søskende.

prioriterings spørgsmål!?

held og lykke med dine valg - ingen grund til at have så travlt med andres

Anmeld

5. oktober 2012

Den lykkelige

Nej du er BESTEMT ikke den eneste!
Min kæreste og jeg sad så sent som igår og snakkede om at mange får nr. 2 virkelig hurtig! 
Min datter er 19 mdr.. Og jo jeg synes nyfødte er mega søde og jeg falder i svime over dem.. men så det også stop!!!  Jeg synes vi har rigelig i trodsalder, kindtænder på vej osv osv.. 
Men vil gerne begynde på at lave en om halvandet års tid.. men så er hun jo også næsten 4 når den lille kommer..  
Jeg kan godt forstå folk mener at de vil få mere sammen hvis der ikke er langt imellem.. men tror ikke altid det er alder.. min bror og jeg er der 3,5 år i mellem og vi har det rigtig godt.. En anden jeg kender har 6 år imellem og de er som pot og pande..  
Jeg har også tænkt om de mennesker bare har meget nemme børn eller om det er mig der er noget galt med siden jeg synes et barn er hårdt..  

Anmeld

5. oktober 2012

Annette A

Tror det er meget forskelligt og kommer helt an på hvor man er i sit liv. Efter vores første gik der 6 år før det overhovedet kom på tale med nr. 2. Troede faktisk kun vi skulle have et barn, det var ihvertfald aftalen i mange år. Vi var unge første gang og havde en masse ting i vores liv, der skulle falde på plads med bla. uddannelse og ydermere var vores søn en stor mundfuld for os begge. Så nr 2 ankom da vores ældste var tæt på de 9 år, men til gengæld venter vi nu nr. 3  som jeg blev gravid med 8 mdr efter fødslen af nr. 2. Så denne gang har vi haft lyst til at få to tæt på hinanden og vi er blevet modne, færdiguddannet og har styr på os selv, så føler helt anderledes for det nu.

Dog har vi tit måtte høre for hvor synd det var for vores førstefødte, at han ikke har haft glæde af en søskende i sin tidlige år og ved fødslen af nr. 2 sagde en jordemoder (helt sikkert ikke ondt ment) at nu måte vi ikke byde nr. 2 det samme. Men børn skal jo aldrig bare sættes i verden for dets skyld, men fordi man kan byde sine børn noget og fordi man ønsker dem og det kommer da før alt andet. Om man vælger at få en eller flere og hvor lang tid der er imellem dem er da helt ens eget valg. Og nogen børn kræver bare lige lidt ekstra, mens andre er vildt nemme og det er da bestemt også afgørende for hvor hurtigt man får mod på det igen, hvis man da får lysten til det igen.

Anmeld

5. oktober 2012

MorDk

Den lykkelige skriver:

Nej du er BESTEMT ikke den eneste!
Min kæreste og jeg sad så sent som igår og snakkede om at mange får nr. 2 virkelig hurtig! 
Min datter er 19 mdr.. Og jo jeg synes nyfødte er mega søde og jeg falder i svime over dem.. men så det også stop!!!  Jeg synes vi har rigelig i trodsalder, kindtænder på vej osv osv.. 
Men vil gerne begynde på at lave en om halvandet års tid.. men så er hun jo også næsten 4 når den lille kommer..  
Jeg kan godt forstå folk mener at de vil få mere sammen hvis der ikke er langt imellem.. men tror ikke altid det er alder.. min bror og jeg er der 3,5 år i mellem og vi har det rigtig godt.. En anden jeg kender har 6 år imellem og de er som pot og pande..  
Jeg har også tænkt om de mennesker bare har meget nemme børn eller om det er mig der er noget galt med siden jeg synes et barn er hårdt..  

NEJ! Jeg har bestemt ikke en nem dreng... eller havde... (det er blevet lidt bedre) Men han er 2 år nu og han er i selvstændighedsfasen BIG TIME + det er svært for ham at blive storebror, men han klare det godt og det går bedre. Lillesøster er 15 dage gammel så det hele er jo stadig nyt. jeg sys det virker som om folk har lidt ondt i røven over at nogle vælger at få børn hurtigt efter hinanden...?! Eller hvad?

Jeg har altid ønsket mig 2 børn. Tanken var at vi først ville begynde at tænke baby igen når Bassen var 2½ år... men vi besluttede at prøve tidligere... og der var heldigvis BINGO ♥

Vi havde snakket lidt frem og tilbage... og som det så ud nu så var vi jo inde i "rutinen" med bleer, lidt nattesøvn... osv. Vi begge ønsker ikke at være "gamle" forældre... og da vi begge er 31 nu... så sys det er perfekt at få dem kort efter hinanden... så kan vi også "se frem til" et voksenliv og i 30'erne... Hvis I kan følge mig. Ikke sagt at vores børn unger er en belastning... (for det bliver de aldrig) Men man har som forældre også brug for voksentid... og når lillesæster er 2 år (som er en skøn alder.... der kan de sidde og lege lidt selv mm.) så er storebror 4 år... og vi sys det er en perfekt aldersforeskel. Men det er jo smag og behag.

Vi har ikke fået lillesøster for at hende og storebror kan få glæde af hianden.... vi tror på de kunne få lige så meget glæde af hinanden hvis aldersforeskellen var lidt større...

At få børn er en egoistisk handling... men det er også en gave at give en søster/bror til sit barn... ♥

Ups det blev vidst lidt rodet.... sorry!

Anmeld

5. oktober 2012

Den lykkelige

MorDk skriver:

NEJ! Jeg har bestemt ikke en nem dreng... eller havde... (det er blevet lidt bedre) Men han er 2 år nu og han er i selvstændighedsfasen BIG TIME + det er svært for ham at blive storebror, men han klare det godt og det går bedre. Lillesøster er 15 dage gammel så det hele er jo stadig nyt. jeg sys det virker som om folk har lidt ondt i røven over at nogle vælger at få børn hurtigt efter hinanden...?! Eller hvad?

Jeg har altid ønsket mig 2 børn. Tanken var at vi først ville begynde at tænke baby igen når Bassen var 2½ år... men vi besluttede at prøve tidligere... og der var heldigvis BINGO ♥

Vi havde snakket lidt frem og tilbage... og som det så ud nu så var vi jo inde i "rutinen" med bleer, lidt nattesøvn... osv. Vi begge ønsker ikke at være "gamle" forældre... og da vi begge er 31 nu... så sys det er perfekt at få dem kort efter hinanden... så kan vi også "se frem til" et voksenliv og i 30'erne... Hvis I kan følge mig. Ikke sagt at vores børn unger er en belastning... (for det bliver de aldrig) Men man har som forældre også brug for voksentid... og når lillesæster er 2 år (som er en skøn alder.... der kan de sidde og lege lidt selv mm.) så er storebror 4 år... og vi sys det er en perfekt aldersforeskel. Men det er jo smag og behag.

Vi har ikke fået lillesøster for at hende og storebror kan få glæde af hianden.... vi tror på de kunne få lige så meget glæde af hinanden hvis aldersforeskellen var lidt større...

At få børn er en egoistisk handling... men det er også en gave at give en søster/bror til sit barn... ♥

Ups det blev vidst lidt rodet.... sorry!

Men det er også helt fint for mig at i vælger som i gør.. Kan sagtens se ideen.. Vi har også selv snakket om det mht alder.. for min kæreste er 34 lige om lidt.. så han vil heller ikke vente for lang tid! 
Men jeg ville bare ikke kunne overskue hverken en graviditet (hvis den var som sidste gang) nu.. eller et barn mere.. Men jo kunne være dejligt pga man jo er inde i det med bleer, minus søvn, kæmpe familie bil med oppakning helt vildt osv
Men ja der er fordele og ulemper ved det hele.. men skrev bare til ts for at sige hun er ikke den eneste der vælger få med flere års mellemrum..

Anmeld

5. oktober 2012

L&V

- skriver:

Tænker du har misforstået noget. 

Bare fordi du ikke ksn overskue en så hurtigt efter er vel ikke ensbetydende med andre har tralvt.

lysten er der måske bare.

ingen er glemt blot fordi der kommer en mere. Alle kan godt få ene alene og unik opmærksomhed selv om de flere søskende.

prioriterings spørgsmål!?

held og lykke med dine valg - ingen grund til at have så travlt med andres

Det handler nemlig om man føler overskudet til en mere..

Anmeld

5. oktober 2012

MorDk

Den lykkelige skriver:

Men det er også helt fint for mig at i vælger som i gør.. Kan sagtens se ideen.. Vi har også selv snakket om det mht alder.. for min kæreste er 34 lige om lidt.. så han vil heller ikke vente for lang tid! 
Men jeg ville bare ikke kunne overskue hverken en graviditet (hvis den var som sidste gang) nu.. eller et barn mere.. Men jo kunne være dejligt pga man jo er inde i det med bleer, minus søvn, kæmpe familie bil med oppakning helt vildt osv
Men ja der er fordele og ulemper ved det hele.. men skrev bare til ts for at sige hun er ikke den eneste der vælger få med flere års mellemrum..

Det er jo lige præcis det *S* Fordele og ulemper ved alt...

Jeg sys også det er hårdt med 2 små... men det er jo altid hårdt med børn *S*

Anmeld

5. oktober 2012

lukasmor

Loa skriver:

Ja syntes virkelig alle omkring mig får barn nr.2 super hurtigt. Er det virkelig kun mig som ikke har drøn travlt med at få en lille mere så hurtigt som muligt???

Ja jeg tænker at deres børn virkelig må være ultra nemme

Jeg ved godt at folk sikkert tænker at deres børn får meget glæde af hinanden når de bliver større og måske savner de en lille baby igen, men er der slet ingen (som mig) som gerne vil give deres ene og første barn en masse unik opmærksomhed og alene tid inden der skal komme en lillebror/søster?

Måske er det kun mig der ikke kan overskue tanken om at dele opmærksomheden til to små størrelser, og måske tænker jeg bare alt for meget over det, men derfor er jeg alligevel nysgerrig, er jeg virkelig den eneste som bare venter lidt inden nr.2 kommer?

Du er BESTEMT ikke den eneste!
Vi har slet ikke travlt med nr. 2 og faktisk vil vi hellere give vores søn mulighed for at have os for ham selv et godt stykke tid endnu!

De kvinder jeg kender, som fødte 4 måneder efter mig, er allerede ved at have termin med nr. 2 og jeg bliver tit spurgt om vi ikke snakker om nummer 2 endnu.. Svaret til det, er helt klart nej! Vi nyder at være 3.. Jeg og min kæreste vil da gerne have en mere men ork, det kan nåes endnu! Min kæreste fylder snart 34 og jeg er 24, så mon ikke der er tids nok :-)

Desuden har vi slet ikke plads og med min uddannelse har jeg nok at se til..! Så NEJ, det er ikke den eneste!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.