Når livet siger f.... dig! (Og lillebrøster på vej)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2012

Frøken J.

Filippa & Liva skriver:

Endnu engang tillykke..

Det bliver fantastisk med en lillebrøster

Må jeg høre dig, hvordan fungerer din orlov fra uddannelsen?

Spørger af ren nysgerrighed da jeg står i samme båd som dig, udover graviditeten..

Tusind tak

Jeg er på det der hedder uofficielt orlov. Jeg er ikke sikker på, at man kan gøre sådan på alle uddannelser. Men jeg skal bare lade være at tilmelde mig fag og eksamen, og så først tilmelde mig fag igen når jeg vender tilbage. Imellemtiden får jeg SU som jeg plejer, for jeg er jo ikke gået på officielt orlov, og når jeg så vender tilbage, skal jeg søge om ekstra SU bagudrettet for den periode jeg har været syg. Det gøres med lægeerklæring, og så er jeg sikker på at få bevilget ekstra SU for den periode, hvor jeg ikke har læst - Har talt med SU.

Står du også med depression, søde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

Frøken J.

Benjamins'mor skriver:

Stort tillykke med graviditeten.

Mange tak!

Anmeld

2. oktober 2012

Krussedulle

Frøken J. skriver:

Atter har jeg fundet min vej "hjem". Dog stadig ikke som primær.. Det har sine årsager Så længe jeg har lov til at skride, når jeg af og til får for meget

Jeg startede på studiet igen lige i starten af september. På et nyt og fantastisk hold. Desværre indhentede virkeligheden mig - Den virkelighed, som jeg længe havde forsøgt at benægte. Den depression, som jeg havde valgt at forsøge at ignorere. Og jeg kunne IKKE læse. Jeg kunne IKKE komme ud af døren. Jeg kunne IKKE overskue noget... Og kom bare længere og længere ned, til jeg til sidst fik taget tyren ved hornene og søgt læge. Og jo, som jeg også var klar over, var (er) jeg indehaver af en svær depression. Jeg har valgt at tage i hvert fald et års orlov fra studiet - Jeg kan ikke kæmpe mig gennem det lige nu, og jeg kan ikke fungere studiemæssigt på den måde. Så det bliver en meget, meget lang barsel, må man sige, for...

Jeg er gravid med lillebrøster til Rose! Oh yes! Efter 14 dages forsøg på at blive preggo, stod jeg sørme med positiv test. Det var nemt! Hehe :-) Jeg har temin den 3. april 2013, og jeg er i dag 13+6. Det er så stort! Og vi glæder os helt vildt! Vi skal til kønsscanning den 23. Oktober, men det er en pige. Det siger jeg ikke, fordi jeg håber eller ønsker det, men det kan jeg bare fornemme. Det bliver skægt at se!

Det går fint med Rose, som er startet i vuggestue. Hun bliver et år om en uges tid, her d. 10, og som 11 mdr. gammel tog hun sine første skridt, og 2 uger siden gik hun. Nu går hun udelukkende, det der med at kravle er noget pjat, synes hun vidst Det er bare så HYGGELIGT at se hende tulle rundt på 2 buttede ben Vi har problemer med noget natteroderi, men arbejder på at løse det.

Så hej hej... Hvis jeg skal gå hjemme SÅ længe, har jeg jo brug for noget at fordrive tiden med, og hvad bedre end at følge med hos jer andre... Håber i har det godt: Tillykke til alle nygravide og tillykke til jer, der har født.

Her er lige et foto af vores lille peanut fra nakkefoldsscanningen, som i øvrigt var helt perfekt.

Dejligt at høre fra dig

Men er ked af din situation godt du fik fat i lægen!

Og så STORT tillykke med den lille spir i maven

Endnu et

Anmeld

2. oktober 2012

Frøken J.

Krussedulle skriver:

Dejligt at høre fra dig

Men er ked af din situation godt du fik fat i lægen!

Og så STORT tillykke med den lille spir i maven

Endnu et

Tusind tak Det er rigtig ærgerligt, ville jo gerne i gang med at læse igen. Men når man ikke en gang kan få læst udviklingspsykologi, som er det der interesserer mig mest indenfor mit fag, så nytter det simpelthen ikke. Er nødt til at få noget ud af min uddannelse, ellers er det spild

Anmeld

2. oktober 2012

Filippa & Liva

Frøken J. skriver:

Tusind tak

Jeg er på det der hedder uofficielt orlov. Jeg er ikke sikker på, at man kan gøre sådan på alle uddannelser. Men jeg skal bare lade være at tilmelde mig fag og eksamen, og så først tilmelde mig fag igen når jeg vender tilbage. Imellemtiden får jeg SU som jeg plejer, for jeg er jo ikke gået på officielt orlov, og når jeg så vender tilbage, skal jeg søge om ekstra SU bagudrettet for den periode jeg har været syg. Det gøres med lægeerklæring, og så er jeg sikker på at få bevilget ekstra SU for den periode, hvor jeg ikke har læst - Har talt med SU.

Står du også med depression, søde?

Ja, det gør jeg desværre, blandet med en smule stress også.

Jeg har haft depression før og efter endt barsel og start på uddannelse igen, har det atter gået ned af bakke og jeg har kunne mærke de samme symptomer på depression som jeg havde førhen.

Det er rigtig hårdt. Har endelig fået taget mig sammen til at snakke med min læge om det igen, synes bestemt ikke det var rart at skulle derop og fortælle at jeg atter ikke havde det godt og gik og var ked, stresset, konstant træt og uoplagt.

Jeg har endda et utrolig nemt skema med ganske få timer om ugen men jeg føler et enormt pres på mine skuldre og kan ikke engang tage mig sammen til at få læst lektier og møde forberedt op.

Jeg skal snakke med min lærer/studievejleder i næste uge, så må jeg se hvad de siger og hvad mine muligheder her..

Anmeld

2. oktober 2012

Frøken J.

Filippa & Liva skriver:

Ja, det gør jeg desværre, blandet med en smule stress også.

Jeg har haft depression før og efter endt barsel og start på uddannelse igen, har det atter gået ned af bakke og jeg har kunne mærke de samme symptomer på depression som jeg havde førhen.

Det er rigtig hårdt. Har endelig fået taget mig sammen til at snakke med min læge om det igen, synes bestemt ikke det var rart at skulle derop og fortælle at jeg atter ikke havde det godt og gik og var ked, stresset, konstant træt og uoplagt.

Jeg har endda et utrolig nemt skema med ganske få timer om ugen men jeg føler et enormt pres på mine skuldre og kan ikke engang tage mig sammen til at få læst lektier og møde forberedt op.

Jeg skal snakke med min lærer/studievejleder i næste uge, så må jeg se hvad de siger og hvad mine muligheder her..

Åh hvor jeg forstår, det var det helt samme her! Kun få timer på skolen. Dog meget læsning, men noget man burde kunne klare. Men bogstaverne faldt bare sammen, hver gang jeg åbnede en bog. Jeg tror du er nødt til at gøre op med dig selv, hvad du kan klare, og hvad du VIL klare. Det fik jeg at vide hos læge og studievejledning: De kunne ikke fortælle mig, om orlov var det bedste. Det skulle jeg selv beslutte. SPørgsmålet er, om du vil blive mere stresset af at presse dig selv til at klare noget, som du ikke kan klare lige nu. I givet fald er et nok bedst med en pause, og noget tid med fokus på dig - Og kun dig. Men hvis du føler det vil være muligt for dig at komme igennem, så er det også en mulighed. Du er velkommen til at skrive, hvis du har brug for en snak Det er ekstra hårdt med studie, depression og så et barn på vores alder, fordi man jo ikke har det der naturlige frirum og mulighed for tidsdisponering som før man fik barn...

Anmeld

2. oktober 2012

Krussedulle

Frøken J. skriver:

Tusind tak Det er rigtig ærgerligt, ville jo gerne i gang med at læse igen. Men når man ikke en gang kan få læst udviklingspsykologi, som er det der interesserer mig mest indenfor mit fag, så nytter det simpelthen ikke. Er nødt til at få noget ud af min uddannelse, ellers er det spild

Det forstår jeg godt! Jeg har selv været sygemeldt fra mit studie, og er glad for den beslutning frem for at droppe ud!

Vil i hvert fald ønske dig det bedste
Og glæder mig til at følge dig (og lillebrøster )

Anmeld

2. oktober 2012

Lotus86

Dejligt du er tilbage, det er så trist når du forsvinder, du hører jo til herinde

Kæmpe stort tillykke med den lille spire, hvor er det fantastisk for jer, og vildt det gik så hurtigt med at blive gravid, må være dejligt man ikke skal gå og trippe hver måned

Glæder mig til at følge dig endnu en gang.

Er ked af at høre om din depression, men sådan som jeg "kender" dig ud fra dine indlæg, er jeg ikke spor i tvivl om, at du nok skal komme igennem det, vi er i hvert fald mange herinde der altid er med på en lytter, hvis du skulle få brug for at læsse af

Anmeld

2. oktober 2012

Mor til Ella

Frøken J. skriver:

Atter har jeg fundet min vej "hjem". Dog stadig ikke som primær.. Det har sine årsager Så længe jeg har lov til at skride, når jeg af og til får for meget

Jeg startede på studiet igen lige i starten af september. På et nyt og fantastisk hold. Desværre indhentede virkeligheden mig - Den virkelighed, som jeg længe havde forsøgt at benægte. Den depression, som jeg havde valgt at forsøge at ignorere. Og jeg kunne IKKE læse. Jeg kunne IKKE komme ud af døren. Jeg kunne IKKE overskue noget... Og kom bare længere og længere ned, til jeg til sidst fik taget tyren ved hornene og søgt læge. Og jo, som jeg også var klar over, var (er) jeg indehaver af en svær depression. Jeg har valgt at tage i hvert fald et års orlov fra studiet - Jeg kan ikke kæmpe mig gennem det lige nu, og jeg kan ikke fungere studiemæssigt på den måde. Så det bliver en meget, meget lang barsel, må man sige, for...

Jeg er gravid med lillebrøster til Rose! Oh yes! Efter 14 dages forsøg på at blive preggo, stod jeg sørme med positiv test. Det var nemt! Hehe :-) Jeg har temin den 3. april 2013, og jeg er i dag 13+6. Det er så stort! Og vi glæder os helt vildt! Vi skal til kønsscanning den 23. Oktober, men det er en pige. Det siger jeg ikke, fordi jeg håber eller ønsker det, men det kan jeg bare fornemme. Det bliver skægt at se!

Det går fint med Rose, som er startet i vuggestue. Hun bliver et år om en uges tid, her d. 10, og som 11 mdr. gammel tog hun sine første skridt, og 2 uger siden gik hun. Nu går hun udelukkende, det der med at kravle er noget pjat, synes hun vidst Det er bare så HYGGELIGT at se hende tulle rundt på 2 buttede ben Vi har problemer med noget natteroderi, men arbejder på at løse det.

Så hej hej... Hvis jeg skal gå hjemme SÅ længe, har jeg jo brug for noget at fordrive tiden med, og hvad bedre end at følge med hos jer andre... Håber i har det godt: Tillykke til alle nygravide og tillykke til jer, der har født.

Her er lige et foto af vores lille peanut fra nakkefoldsscanningen, som i øvrigt var helt perfekt.

Velkommen tilbage

Tillykke med den kommende lille ny Hatten af for at du har mod på det

Godt du kom til lægen, det er rart at tale med en udfra stående, som forholder sig neutral.

Har/ er der selv og har været der siden fødsel, så ved hvordan følelserne kan være. Godt at du kan holde pause fra studie 

Anmeld

2. oktober 2012

BigHope13

Ej hvor skønt at høre fra dig igen. stort tillykke med graviditeten fantastisk. Og lyder som et klogt valg at arbejde på dig selv i den nr 2 kommer, pøj pøj med det hele og kæmpe herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.