Når livet siger f.... dig! (Og lillebrøster på vej)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2012

Frøken J.

Mor til Ella skriver:

Ville også gerne selv have en mere Men med de søvn problemer vi har haft de sidste 2 mdr..... NO WAY.....

Nej, det har været en blanding at amme, mod min vilje, forventninger til mig selv ( og fra familie ) at jeg nærmest skulle starte arbejde så snart jeg kom hjem med hende, at jeg var meget alene til at starte med ( vilket var en fælles beslutning )

Men har altid følt mig som en stærk person, men nu kan jeg faktisk dårligt overskue 4 timers arbejde, går i 5 dage og har ondt i maven over at skal arbejde fre,lørdag, så jeg nyder slet ikke at gå hjemme med hende. Men det er en underlig følelse ikke at kunne slå til, og at der er dage hvor der ingen ting skal til for at vælte hele dagen.

Min kæreste slæbte mig til lægen da Ella var 6 uger efter et blackout hjemme, og er ikke flov over det så jeg har ikke noget problem med at snakke om det

Åh nej - har du overvejet en sygemelding? For det går da ikke, at du skal have det så skidt i så mange dage over at skulle arbejde. Det ender du bare med at gå helt ned af! Men jeg synes det er dejligt du er åben omkring det - sådan har jeg det også selv. Jeg synes ikke det er en skam at have en depression. Det er en sygdom lige så vel som skoldkopper og en brækket arm, man kan bare ikke se den..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2012

Frøken J.

TrineMine86 skriver:

Stort tillykke med nr 2, hvor er det stort(ihh jeg er også selv skruk efter nr 2 ind imellem)

al held og lykke med det hele

Tusind tak

Anmeld

3. oktober 2012

Frøken J.

babymus77 skriver:

Det skal du ikke tænke på!! Det gør ikke nogetHan blev 2 mdr i gårDet er skønt, at have Sådan lille een igen Du er en stærk pige, så du skal nok komme dig hurtigtmange knus til dig... Anne 

Hvor er du sød Åh jeg glæder mig til at stå med en lille skid i armene igen! Pt er jeg ved at dø over at slæbe 10 kilos baby op på 2. sal! Haha

Anmeld

3. oktober 2012

Frøken J.

Babymor2010 skriver:

Velkommen tilbage STORT tillykke med baby i mavsen 

Tusind tak!

Anmeld

3. oktober 2012

Frøken J.

Isabella_mor skriver:

sikke dejligt at se dig igen..  

jeg er ked af at høre at du fik en depression.. men SKIDE GODT at du fandt ud af det var det så der kunne blive gjort noget ved det  

og STORT tillykke med nummer to i maven  

har hørt at nummer to barsel er SÅ MEGET BEDRE end den første... 

de kvinder der klarer den første barsel (på fuld tid) uden at blive en smule smådepremeret er fanme også nogle seje kvinder...  (lige en hyldest til alle dem eller de få der er )

DEJLIGT AT DU ER TILBAGE... håber i alle har det godt 

Tusind tak Og du har helt ret! Uanset hvor meget man forbereder sig på det, er det en KÆMPE omvæltning! Og hvis man så oven i hatten får et barn, som på ingen måde er nemt, så kan barselstiden være super hård!

Anmeld

3. oktober 2012

Mor til Ella

Frøken J. skriver:

Åh nej - har du overvejet en sygemelding? For det går da ikke, at du skal have det så skidt i så mange dage over at skulle arbejde. Det ender du bare med at gå helt ned af! Men jeg synes det er dejligt du er åben omkring det - sådan har jeg det også selv. Jeg synes ikke det er en skam at have en depression. Det er en sygdom lige så vel som skoldkopper og en brækket arm, man kan bare ikke se den..

Jeg er selvstændig så det er lidt svært at være "rigtig" sygmeldt, Men nu ser jeg når Ella starter i dagpleje her 1 Nov hvordan det kommer til at gå 

Jeg synes det er vigtig at være åben, og kunne " forsvare " sig over de mange fordomme der kommer til syne i vennekreds og familie

Anmeld

3. oktober 2012

babymus77

Frøken J. skriver:

Hvor er du sød Åh jeg glæder mig til at stå med en lille skid i armene igen! Pt er jeg ved at dø over at slæbe 10 kilos baby op på 2. sal! Haha

Thi hi kan jeg godt forstå, Julius vejer vist lidt over 6 kg, og mine arme er også tunge om aftenenMen dejligt er det at have sådan en skøn størrelseihh er du ikke spændt på hvad der gemmer sig???

Anmeld

4. oktober 2012

Drømme

Frøken J. skriver:

Atter har jeg fundet min vej "hjem". Dog stadig ikke som primær.. Det har sine årsager Så længe jeg har lov til at skride, når jeg af og til får for meget

Jeg startede på studiet igen lige i starten af september. På et nyt og fantastisk hold. Desværre indhentede virkeligheden mig - Den virkelighed, som jeg længe havde forsøgt at benægte. Den depression, som jeg havde valgt at forsøge at ignorere. Og jeg kunne IKKE læse. Jeg kunne IKKE komme ud af døren. Jeg kunne IKKE overskue noget... Og kom bare længere og længere ned, til jeg til sidst fik taget tyren ved hornene og søgt læge. Og jo, som jeg også var klar over, var (er) jeg indehaver af en svær depression. Jeg har valgt at tage i hvert fald et års orlov fra studiet - Jeg kan ikke kæmpe mig gennem det lige nu, og jeg kan ikke fungere studiemæssigt på den måde. Så det bliver en meget, meget lang barsel, må man sige, for...

Jeg er gravid med lillebrøster til Rose! Oh yes! Efter 14 dages forsøg på at blive preggo, stod jeg sørme med positiv test. Det var nemt! Hehe :-) Jeg har temin den 3. april 2013, og jeg er i dag 13+6. Det er så stort! Og vi glæder os helt vildt! Vi skal til kønsscanning den 23. Oktober, men det er en pige. Det siger jeg ikke, fordi jeg håber eller ønsker det, men det kan jeg bare fornemme. Det bliver skægt at se!

Det går fint med Rose, som er startet i vuggestue. Hun bliver et år om en uges tid, her d. 10, og som 11 mdr. gammel tog hun sine første skridt, og 2 uger siden gik hun. Nu går hun udelukkende, det der med at kravle er noget pjat, synes hun vidst Det er bare så HYGGELIGT at se hende tulle rundt på 2 buttede ben Vi har problemer med noget natteroderi, men arbejder på at løse det.

Så hej hej... Hvis jeg skal gå hjemme SÅ længe, har jeg jo brug for noget at fordrive tiden med, og hvad bedre end at følge med hos jer andre... Håber i har det godt: Tillykke til alle nygravide og tillykke til jer, der har født.

Her er lige et foto af vores lille peanut fra nakkefoldsscanningen, som i øvrigt var helt perfekt.

Stort tillykke !

HVor er det dejligt for jer at det gik så let

Er ked af at høre om depressionen. Håber overloven kan hjælpe på det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.