er rundt på gulvet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

vi vidste han skulle afsted inden jeg blev gravid .. men det var meget hårde både psykisk og fysisk ..

og jeg ønsker ikke at jeg skal være lige så dårlig en kæreste som jeg var den første gang han var sted ..

men det er bare SLET ikk mig at skulle være adskilt så længe - og den gang aftalte vi at det var den ENE gang ..

men han tænkte på penge og fik en kontrakt..

Så det var den eneste gang han har været afsted? Tænker om det måske var så hårdt, netop fordi i lige var blevet forældre og det var første tur?

Tror nu det er meget naturligt, at man reagere lidt voldsomt, når kæresten er afsted første gang efter første fødte er født (den sætning var lidt mærkelig ) men det skal selvfølgelig ikke ødelægge familien.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

Jupiter

Lad mig starte med at sie at jeg forstår PRÆCIS hvordan du har det!

Jeg har også en soldat som rejser meget. Og han har været i afghanistan tre laaaange gange.

Når det så er sagt, så mener jeg også at vi er voksne mennesker, og vi ved hvad vi går ind til. Jeg gjorde op med mig selv at det var hans kald, og det måtte jeg acceptere som en del af ham.

Vi har tit talt om at jeg hader når han er afsted, og han siger: "Det vidste du før du gik ind i forholdet. Jeg har al respekt for dig hvis du beslutter at du ikke kan holde til det mere. Så skal du bare ikke stille mig et ultimatum, så skal du tage konsekvensen af din beslutning og gå selv".

Han mener at han ikke vil stilles til ansvar for min beslutning. Det forstår jeg godt. Jeg synes det er svært når han er væk (jeg havde en depresseion sidste gang), men jeg bider det i mig fordi jeg har valgt ham og hans livsstil. Jeg elsker ham og jeg vil det vi har sammen når han er hjemme.

Det bliver aldrig nemt at have dem afsted, men vi udsætter dem kun for større fare hvis vi bliver hysteriske og dunker dem i hovedet hver gang hele møllen starter forfra. Det svækker deres koncentration og engagement, og kan i sidste ende have fatale konsekvenser dernede, hvis de ikke er 110 % på.

Igen KÆMPE til dig - jeg ved udemærket det er hårdt! Og jeg håber ikke du tager mit indlæg for tungt - det er bare en hård verden, de soldater lever i!

Anmeld

2. oktober 2012

Lusi

Anonym skriver:

jeg støttede op om EN tur - han valgte på egen hånd at ville have en kontrakt som kan gøre så han skal afsted igen..

jeg ville rigtig gerne kunne støtte ham op, men jeg har også kun et liv .. og min mand har været bevidst om helt fra starten at det var denne ene tur og så var det slut..

fordi det netop tog så hårdt på mig som det gjorde, og efter han har været afsted har haft ændret sig meget, så vi næsten kun lige kommet på rette vej igen..

Ja så godt lige det med den kontrakt i et andet svar

Jeg kan bare kun se to muligheder, hvis han bliver sendt afsted..
Enten at gå fra ham (som du jo heller ik ønsker)
Eller at støtte ham.. Begge lorte muligheder!!

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

det er jo desværre det som følger med at have en mand som er soldag 

da jeg i sin tid blev forelsket i min mand, var han også indenfor mili. og skulle til at gøre op med sig selv om han ville udsendes.. men da jeg fik nys om det, fik han et ultimatum, enten bliver du i mili, ellers kan vi godt være sammen. jeg ville slet ikke kunne undvære min mand på den måde.. 

han skulle selvf. tænke over det.. men valgte at droppe mili. og vil istedet være læge i en lægeambulance nu så det er han igang med at uddanne sig til.  vi venter idag barn nr. to. og han er takenemmelig for at jeg dengang fik ham ud af det . 

tror du måske at det er hele den der med at han arbejder indenfor mili. der går dig på ? måske han kunne finde på nogetandet, politi f.eks. og så lade dem der ikke har børn herhjemme kæmpe dernede. ? 

eller i har måske taget snakken før ? 

ved de føler at det er deres pligt, og at de skyder det.. men de skylder bare endnu mere at vøre der for de børn de har sat i verdenen 

1000 tak for dit svar - det betyder nået at snakke med en der selv har været en del eller delvis en del af det ..

jeg hader mili, fordi jeg føler de kun er med til at ødelægge det for mig (ved godt det er groft sagt) ..

men følte slet ikke de gav min mand lov til at nyde han var bleven far fordi han stod og skulle udsendes dengang.. så har fået skæve øjne til dem ..

min mand ved godt at der er et ultimatum - men er det vare fair ..

han sagde selv til mig igår han ikke ønsker at skal afsted nu - da det ødelægger hans familie og han er ikk klar til endnu 6mdr hjemme fra ..

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Ja så godt lige det med den kontrakt i et andet svar

Jeg kan bare kun se to muligheder, hvis han bliver sendt afsted..
Enten at gå fra ham (som du jo heller ik ønsker)
Eller at støtte ham.. Begge lorte muligheder!!

JA lige præcis .. det er lorte muligheder - men hvis begge ikke er afklaret med endnu en udsendelse, ville det kun skabe endnu mere splid.. men jeg må krydse mine fingre og håbe en anden har lyst ..

Anmeld

2. oktober 2012

Lusi

Anonym skriver:

JA lige præcis .. det er lorte muligheder - men hvis begge ikke er afklaret med endnu en udsendelse, ville det kun skabe endnu mere splid.. men jeg må krydse mine fingre og håbe en anden har lyst ..

Ja
Jeg ville simpelthen ik turde ikke at støtte min mand.. Jeg ville være bange for konsekvenserne, hvis han ik var 100% til stede på sit job
Og dét uanset om jeg ik reelt ville støtte ham.. Forstår du?
Altså jeg ville simpelthen gøre mit bedste for at spille skuespil, så han kunne passe sit job og komme hjem igen.. Men for fanden, det kan jeg jo sagtens bare sidde og sige

Anmeld

2. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja, jeg har behov for at være ano, da det er et meget følsom emne, for mig at snakke om..

sagen er den, at manden kom hjem sidst i januar månede, efter en tur i Afghanistan ... og ALDRIG om jeg ville prøve det igen.. det ødelage så meget, og jeg havde svært ved at nyde tiden sammen med vores barn fordi enes tanker og frustration gik til Afghanistan.. jeg har haft det rigtig svært ved at accepeter at han tog afsted.. jeg gik hjemme på barsel med vores lille barn, under hele mandens udsendelse .. det gik MEGET ud over forholdet at han valgte at tag afsted, der skete alt for meget på hjemme fronten og vi var lige bleven forældre..

IGÅR kommer det så frem, at ham der skulle have været afsted her til marts, ikke bliver klar..
så nu har chefen spurgt min mand om han kunne have lyst ..
NØØJ hvor fald min verden sammen.. og måtte melde KLART ud at det kunne jeg SLET ikke overskue en gang mere.. og derved tænker jeg også på vores barn, som bliver 2 år til April .. far og barn har ikke ligefrem det bedste forhold - da far ikke var der til at knytte bånd.. så det er kun mooar og moooar der dur..

vi har lige købt hus, som vi KUN lige når at flytte ind i, hvis det ender med han skal afsted.. "ihh kan slet ikk bære tanken"..

men han ville hvis takke nej tak imorgen- for han har heller ikke selv lyst da han så sidst hvor meget det splittede hans lille familie..

men så vil chefen leder videre, og hvis ikke han finder en, påpeger chefen en der SKAL om man ville eller ej ..

kan bare mærke jeg er SÅ ked og splittet indeni ..

ved ikke hvem jeg skal snakke med om det hele - tak fordi i læste med.

Tjaaa..det er jo hårdt, det jeg ville have det sværest med, ville være angsten for at han blev dræbt...puuhh det ville jeg slet ikke kunne leve med, men ellers ville det for mig ikke være anderledes end at hvis han feks sejlede og var afsted flere måneder ad gangen. Sådan er det nu engang bare at være sømandsenke, som man kalder det, og sådan har det været i utallige generationer for kvinder før os.
De har med andre ord lært at leve med fraværet i visse perioder af gangen, og klare det hele på hjemmefronten imedens.

Jeg bed lige mærke i, at du skrev at jeres barn er mordårlig, og du tilskriver det, at det skyldes, at han ikke har været hjemme....
Det er nu ikke årsagen...ALLE småbørn har perioder, hvor de er ekstremt mor- eller fardårlige, hvor den anden forældre ikke dur, så det kan du altså ikke skyde over på din mands fravær.

Nu vil du jo nok føle lidt, at jeg mellem linjerne fejer dine følelser ind under gulvtæppet, men det gør jeg ikke..tvært imod, men jeg forsøger, at vise dig, at masser af kvinder verden over, sagtens kan leve med, at deres mænd er afsted lange perioder ad gangen, og at netop den slags ægteskaber holder utroligt godt, fordi de aldrig når at blive trætte af hinanden.
Kvinderne i sådanne parforhold er stærke selvstændige kvinder, som kan klare sig selv, netop fordi de i lange perioder er nødt til at stå for alt på hjemmefronten, men det gør så også, at selvom manden kommer hjem, så kan de koncentrere sig om hinanden, netop fordi lillemor har det hele klar og i orden, og det fortsætter i en rolig rytme, når han er hjemme.
ved ikke om du kan følge mig.

Men igen, vi er jo alle forskellige, og hvad den ene sagtens kan leve med, kan den anden så ikke leve med.
Jeg ser sådan på det, så kan man, hvad man vil, og bliver din mand nødt til at tage afsted igen, fordi han ikke kan komme uden om det, jamen så må du være stærk og lade ham tage afsted, så han uden dårlig samvittighed kan passe sit job, som jo trods alt er bedre end ingen ting i disse tider.

Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

2. oktober 2012

SussieThyssen

Jupiter skriver:

Lad mig starte med at sie at jeg forstår PRÆCIS hvordan du har det!

Jeg har også en soldat som rejser meget. Og han har været i afghanistan tre laaaange gange.

Når det så er sagt, så mener jeg også at vi er voksne mennesker, og vi ved hvad vi går ind til. Jeg gjorde op med mig selv at det var hans kald, og det måtte jeg acceptere som en del af ham.

Vi har tit talt om at jeg hader når han er afsted, og han siger: "Det vidste du før du gik ind i forholdet. Jeg har al respekt for dig hvis du beslutter at du ikke kan holde til det mere. Så skal du bare ikke stille mig et ultimatum, så skal du tage konsekvensen af din beslutning og gå selv".

Han mener at han ikke vil stilles til ansvar for min beslutning. Det forstår jeg godt. Jeg synes det er svært når han er væk (jeg havde en depresseion sidste gang), men jeg bider det i mig fordi jeg har valgt ham og hans livsstil. Jeg elsker ham og jeg vil det vi har sammen når han er hjemme.

Det bliver aldrig nemt at have dem afsted, men vi udsætter dem kun for større fare hvis vi bliver hysteriske og dunker dem i hovedet hver gang hele møllen starter forfra. Det svækker deres koncentration og engagement, og kan i sidste ende have fatale konsekvenser dernede, hvis de ikke er 110 % på.

Igen KÆMPE til dig - jeg ved udemærket det er hårdt! Og jeg håber ikke du tager mit indlæg for tungt - det er bare en hård verden, de soldater lever i!

Det er så flot dette svar, og helt rigtigt.

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Ja
Jeg ville simpelthen ik turde ikke at støtte min mand.. Jeg ville være bange for konsekvenserne, hvis han ik var 100% til stede på sit job
Og dét uanset om jeg ik reelt ville støtte ham.. Forstår du?
Altså jeg ville simpelthen gøre mit bedste for at spille skuespil, så han kunne passe sit job og komme hjem igen.. Men for fanden, det kan jeg jo sagtens bare sidde og sige

jeg troede at jeg også sagtens kunne spille skuspillet sidste gang han tog afsted, og det gik os skide godt den 1uge ..

men så gik det op for mig at han var afsted nu og månede efter månede kunne jeg ikke se min mand, jeg kunne ikke snakke med ham om de små lækre ting vores barn kunne uge efter uge ..

jeg kunne få lov til at snakke med ham i en skide telefon, hvor man i forvejen kunne høre han ikke var tilstede i din samtale fordi der skete så meget dernede..

vi skændes meget og var ved at gå fra hinanden imens han var dernede .. det var så ufatligt hårdt altså

min stedfar fik en boldprop min sted mor fik kræft - jeg startet til psykolog igennem farsvaret fordi det blev for hårdt ..

hvis han tager afsted (ikke har nået valg) - så er jeg STOLT af ham - men jeg er bare ikke kvinden der er stærk nok til sådan nogen store ting i livet ( kan man sige det) ..

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..det er jo hårdt, det jeg ville have det sværest med, ville være angsten for at han blev dræbt...puuhh det ville jeg slet ikke kunne leve med, men ellers ville det for mig ikke være anderledes end at hvis han feks sejlede og var afsted flere måneder ad gangen. Sådan er det nu engang bare at være sømandsenke, som man kalder det, og sådan har det været i utallige generationer for kvinder før os.
De har med andre ord lært at leve med fraværet i visse perioder af gangen, og klare det hele på hjemmefronten imedens.

Jeg bed lige mærke i, at du skrev at jeres barn er mordårlig, og du tilskriver det, at det skyldes, at han ikke har været hjemme....
Det er nu ikke årsagen...ALLE småbørn har perioder, hvor de er ekstremt mor- eller fardårlige, hvor den anden forældre ikke dur, så det kan du altså ikke skyde over på din mands fravær.

Nu vil du jo nok føle lidt, at jeg mellem linjerne fejer dine følelser ind under gulvtæppet, men det gør jeg ikke..tvært imod, men jeg forsøger, at vise dig, at masser af kvinder verden over, sagtens kan leve med, at deres mænd er afsted lange perioder ad gangen, og at netop den slags ægteskaber holder utroligt godt, fordi de aldrig når at blive trætte af hinanden.
Kvinderne i sådanne parforhold er stærke selvstændige kvinder, som kan klare sig selv, netop fordi de i lange perioder er nødt til at stå for alt på hjemmefronten, men det gør så også, at selvom manden kommer hjem, så kan de koncentrere sig om hinanden, netop fordi lillemor har det hele klar og i orden, og det fortsætter i en rolig rytme, når han er hjemme.
ved ikke om du kan følge mig.

Men igen, vi er jo alle forskellige, og hvad den ene sagtens kan leve med, kan den anden så ikke leve med.
Jeg ser sådan på det, så kan man, hvad man vil, og bliver din mand nødt til at tage afsted igen, fordi han ikke kan komme uden om det, jamen så må du være stærk og lade ham tage afsted, så han uden dårlig samvittighed kan passe sit job, som jo trods alt er bedre end ingen ting i disse tider.

Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie 

tak for dit savr ¨..

men det med "det gør ægteskbaer stærkere" .. så synes jeg det mærkelig at alle de udsenderlser min mand kender til - der er der mange der er bleven skilt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.