Går du ind for aktiv dødshjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2012

Anonym

Jeg vil sige ja... Jeg er for, men på en betingelse.

Personen det omhandler skal være klar nok i hoved og selv kunne sige om de vil have hjælp videre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

FruStolpe

Muhmi skriver:

Vil gerne høre jeres meninger, men hold debatten sober!

Absolut FOR !!

Jeg synes vi behandler vores dyr langt bedre end vi behandler dødeligt syge mennesker.

Dyr dem afliver vi, hvis de ikke længere har et værdigt liv. Men man skal som menneske i DK tvinges til at ligge og være afhængig af andre til alt.

Jeg vil i den grad håbe, at nogen vil forbarme sig over mig hvis jeg nogensinde skulle være i den situation. ¨

Hmm ja det var mine tanker gjort (meget)kort

Anmeld

30. september 2012

TNBC

132319 skriver:

MMiJa, 100%

Jeg har sagt til mine børns far at hvis jeg nogensinde ender som en grøntsag eller på anden måde får en dødsdom i form af uhelbredelig cancer eller andet, så skal han promte køre mig til Schweiz så jeg kan få gjort en ende på det.

Min far sagde at jeg skule tage ham til belgien hvis han endte som grønsag.. Han vil ikke leve sådan. Og jeg ser det ikke dom unødvendigt liv, hvis de selv vil dø. Vil man ikke gøre alt for ens familie??

Anmeld

30. september 2012

vitapigen

Jeg går ind for passiv dødshjælp. At lindre til man dør

Anmeld

30. september 2012

132319

Yurie skriver:

Min far sagde at jeg skule tage ham til belgien hvis han endte som grønsag.. Han vil ikke leve sådan. Og jeg ser det ikke dom unødvendigt liv, hvis de selv vil dø. Vil man ikke gøre alt for ens familie??

Jo bestemt, jeg ville gøre præcis det samme uden at blinke hvis nogen bad mig om det.

Det er noget vås at vi i det danske sundhedsvæsen skal gøre alt vi kan for at redde liv ved livets begyndelse (hvis et barn er født for tidligt eller der er andre komplikationer) men ved livets slutning skal vi blot lade tingene gå sin gang.

Anmeld

30. september 2012

Muhmi

FruStolpe skriver:

Absolut FOR !!

Jeg synes vi behandler vores dyr langt bedre end vi behandler dødeligt syge mennesker.

Dyr dem afliver vi, hvis de ikke længere har et værdigt liv. Men man skal som menneske i DK tvinges til at ligge og være afhængig af andre til alt.

Jeg vil i den grad håbe, at nogen vil forbarme sig over mig hvis jeg nogensinde skulle være i den situation. ¨

Hmm ja det var mine tanker gjort (meget)kort

Anmeld

30. september 2012

klmf

Jeg har før været for, men er skiftet hold så at sige. Jeg synes de etiske problemstillinger fordrer en ydmyghed overfor hele situationen og dens aktører (den syge, familien og dem vi i givet fald ville bede om at tage beslutningen og føre den ud i livet). En ydmyghed som debatten slet ikke anerkender. Det er som en værdig død bliver ligestillet med aktiv dødshjælp og dét synes jeg er en meget farlig glidebane. Det er muligt at få en værdig og god død uden aktiv dødshjælp. Det kræver mere viden og uddannelse blendt de, der skal passe den syge.

Jeg tror på livet i døden og at man med høj faglig kompetence kan nå langt for at opnå den gode død.

Anmeld

30. september 2012

TNBC

132319 skriver:

J

Jo bestemt, jeg ville gøre præcis det samme uden at blinke hvis nogen bad mig om det.

Det er noget vås at vi i det danske sundhedsvæsen skal gøre alt vi kan for at redde liv ved livets begyndelse (hvis et barn er født for tidligt eller der er andre komplikationer) men ved livets slutning skal vi blot lade tingene gå sin gang.

Ja og jeg vil respektere han Ønske, for han har fortalt mig det mens han var klar i hovedet og fordi han er min far og jeg elsker ham.
Så må der ske hvad der sker..

Anmeld

30. september 2012

ESV

Jeg er absolut imod både menneskeligt og fagligt.

Jeg ville ALDRIG kunne leve med at tage et bevidst valg om at afslutte et menneskeliv heller ikke selv om personen ønsker det, det vil stadig være noget jeg skal leve med resten af livet.

Fagligt vil jeg ikke have det godt med at nogen vil kunne pålægge mig at udøve aktiv dødshjælp.

Så mit svar NEJ, jeg skal prøve at redde liv, ikke tage dem!!

Anmeld

30. september 2012

ESV

lotchen skriver:

Jeg har før været for, men er skiftet hold så at sige. Jeg synes de etiske problemstillinger fordrer en ydmyghed overfor hele situationen og dens aktører (den syge, familien og dem vi i givet fald ville bede om at tage beslutningen og føre den ud i livet). En ydmyghed som debatten slet ikke anerkender. Det er som en værdig død bliver ligestillet med aktiv dødshjælp og dét synes jeg er en meget farlig glidebane. Det er muligt at få en værdig og god død uden aktiv dødshjælp. Det kræver mere viden og uddannelse blendt de, der skal passe den syge.

Jeg tror på livet i døden og at man med høj faglig kompetence kan nå langt for at opnå den gode død.

Vil bare lige erklære mig meget enig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.