Vi sidder og diskutere.. (blinke i rundkørsel) hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
M (: skriver:

Da jeg tog kørekort tilbage i 2007 var loven, at man gerne MÅ blinke til venstre, når man skal ud af sidste vej i rundkørslen (altså man blinker til venstre, når man kører ind i og rundt i rundkørslen, og blinker så vil højre, når man skal ud igen), men man må også gerne lade være.. Jeg mener ikke, at loven er revideret siden da. 

Min kørelærer anbefalede dog at man lod være, da det ofte forvirrede de andre bilister mere end det hjalp, og hvordan skal de lige vide, hvornår jeg er kommet til sidste vej i rundkørslen? (:

Det giver jo heller ingen mening overhovedet at blinke til venstre. Man kører jo ikke venstre-om i en rundkørslen.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

.....

Jeg fik kørekort i 2010, og der var der ingen regler om at man skulle venstre blinke . Man skal blot blinke til højre inden man kører ud igen af den vej man nu skal ud af

Anmeld

26. september 2012

Ina33

Omsorgsgiver skriver:

Nå....  Det skulle jeg ikke da jeg tog kørekort. Det er da meget forvirrende hvis der kommer en og blinker til venstre når vedkommende skal ind i rundkørslen... Hvorfor blinke til venstre?? Det giver ingen mening i min verden...

Jeg synes også det virker lidt fjollet, men som min kørelærer sagde "det er jo et stort venstresving" - jo jo men der er jo heller ikke så mange andre muligheder... Uanset hvad er det smart at andre kan se at man ikke kører ud af rundkørslen...

Anmeld

26. september 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

I den situation giver det jo ganske god mening! Tak for eksemplet på, hvad oplysningen kan bruges til.. Selvom det jo burde give sig selv, at hvis man ikke blinker til højre, så betyder det jo ganske givet, at man fortsætter rundt! 

Ja lige præcis for det er da logisk at hvis man blinker til højre ja så skal man ud af rundkørslen.

Anmeld

26. september 2012

M (:

Omsorgsgiver skriver:

Det giver jo heller ingen mening overhovedet at blinke til venstre. Man kører jo ikke venstre-om i en rundkørslen.... 

Nej, men det er vel for at signalere til de andre bilister at man ikke skal ud endnu.. Men det burde ikke være nødvendig, for så længe man ikke blinker, skal man vel ikke ud.. 

Anmeld

26. september 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Den lykkelige skriver:

Jo hvis man skal til venstre  altså af sidste vej..  også stopper du selvfølgelig venstre blinklys og trykker på højre blinklys når du skal ud.. 

Det giver stadig ingen mening for mig   Eller....hmm...måske forstår jeg det lidt nu, hihi 

Anmeld

26. september 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Nej, men det er vel for at signalere til de andre bilister at man ikke skal ud endnu.. Men det burde ikke være nødvendig, for så længe man ikke blinker, skal man vel ikke ud.. 

Nemlig  He he....lidt forvirrende...

Anmeld

26. september 2012

JonTri

Det er ikke en lov at man skal. Jeg gør det ikke selv, men synes ikke det forvirrer når medbillister gør det. Man skal selvf ikk gøre det når man skal ligeud.
Til gengæld skal man blinke til højre INDEN man kører ind i rundkørslen, hvis man skal til højre... Det er træls, når folk ikke gør det.

Anmeld

26. september 2012

Tulle83

For 10 år siden lærte jeg at blinke til venstre hvis jeg skulle ud af sidste vej i rundkørslen.

Det er egentlig kun min kæreste der stadig gør det. (af os to)

Skal være dig svar skyldig om den regel stadig gælder. Lyder umiddelbart ikke sådan på alle dem der har skrevet

Anmeld

27. september 2012

Becks

Da jeg tog mit kort sidste år, der lærte jeg:

Skal man ud af den første, blinker man til højre inden man kører ud i rundkørslen

Skal man ud af anden, altså bare "ligeud" skal man først blinke til højre når man skal dreje af.

Skal man derimod af ved sidste, skal man blinke til venstre, for at vise man først skal ud af den sidste, og blinke til højre lige inden man drejer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.