Vi sidder og diskutere.. (blinke i rundkørsel) hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.571 visninger
67 svar
0 synes godt om
26. september 2012

Den lykkelige

Ja min kæreste og jeg er ved at få en mindre heftig debat 
Hvis man køre ind i en rundkørsel (med en vejbane) og man skal ud af sidste vej, blinker man så til venstre eller ej? Og hvad står der egentlig i lovgivningen? 
Vi er ved at blive helt uvenner over det  Hvad gør i?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

Lullaby

Den lykkelige skriver:

Hvis man køre ind i en rundkørsel (med en vejbane) og man skal ud af sidste vej, blinker man så til venstre eller ej? Og hvad står der egentlig i lovgivningen? 

Man skal ikke længere blinke til venstre når man drejer ind og skal hele vejen rundt. Man skal først blinke idet man skal ud af den igen

Anmeld

26. september 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Nej så blinker man til højre. Man vil aldrig kunne komme til at blinke til venstre i en rundkørsel. 

Anmeld

26. september 2012

Noahmor

Den lykkelige skriver:

Er ret sikker på at man kun blinker når man skal ud af rundkørslen. 

Anmeld

26. september 2012

serinasmor

Den lykkelige skriver:

ja ... du blinker (til højre) når du skal svinge fra ... ellers ved dem bag dig jo ikke at du har tænkt dig at dreje (heller ikke de bløde trafikanter der kunne komme slemt til skade hvis de troede du fortsatte i rundkørslen)

du skal derimod ikke blinke til venstre mens du kører rundt i rundkørslen for der følger du vejen

Anmeld

26. september 2012

De3Guldklumper

jeg gør ikke og har aldrig gjort det men oplever mange der gør det.

Kan egentlig godt se fornuften i det da du viser de andre trafikanter i der kommer og skal ind i rundkørslen at du fortsætter forbi dem og de dermed skal holde tilbage..

Anmeld

26. september 2012

Finemoar<3

Hvis i tager rundkørslen venstre om, så blink i bare

Man blinker ud, og kun til højre!!

Anmeld

26. september 2012

Nadia&Daniel

Troede faktisk man skulle - dog vist jeg tænker mig om, har jeg aldrig hørt om det.. (har set andre gør det, gør det ALDRIG selv).. Så lærte man noget nyt

Anmeld

26. september 2012

FruStolpe

Bliver det mere forvirrende når jeg så siger at da jeg tog kørekort for 10+ år siden, der SKULLE man blinke til venstre når man kørte IND i rundkørslen

Tåbelig regl, og skønt at det ikke gælder mere

Anmeld

26. september 2012

Den lykkelige

FruStolpe skriver:

Bliver det mere forvirrende når jeg så siger at da jeg tog kørekort for 10+ år siden, der SKULLE man blinke til venstre når man kørte IND i rundkørslen

Tåbelig regl, og skønt at det ikke gælder mere

Også selvom du ikke skulle ud af sidste vej??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.