Vi sidder og diskutere.. (blinke i rundkørsel) hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2012

betski

Den lykkelige skriver:

Lærte du det for et år siden? Ej så er jeg forvirret..   
For på alle de andre lyder det til at man ikke skal og det var en "gammel" lov.. Hmmm.. ej det da ikke til at finde ud af..  

Nej den er nu god nok, at man skal blinke til venstre hvis man skal hele vejen rundt. Sådan lærte jeg det da jeg tog kørekort til bil i 95 og igen da jeg tog kørekort til MC i 04 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2012

La´chrissen

Da jeg tog kørekort for 9 år siden sagde de at man kunne blinke til venstre når du skulle ud af sidste afkørsel og selfølgelig til højre når du drejer fra. Men det er ikke en lov at det skal gøres.

Anmeld

27. september 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Den lykkelige skriver:

Ja min kæreste og jeg er ved at få en mindre heftig debat 
Hvis man køre ind i en rundkørsel (med en vejbane) og man skal ud af sidste vej, blinker man så til venstre eller ej? Og hvad står der egentlig i lovgivningen? 
Vi er ved at blive helt uvenner over det  Hvad gør i?? 

Da jeg tog mit bilkørekort i 1991 da lærte vi at man blinkede til venstre, hvis man skulle ud af sidste vej i en rundkørsel.

Men i dag er det forbudt, man må kun blinke til højre i en rundkørsel. Har selv snakket med min kørelære og motorsagkyndig omkring det da jeg forsøgte at tage mit buskørekort i 2010

Anmeld

27. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Jeg tog kørekort i 2006...mener jeg. Og jeg har lært følgende:

- Blink når du kører ind i rundkørslen. HUSK, du har ALTID vigepligt mod venstre. Dvs. dem til højre for dig skal holde tilbage for dig og du skal holde tilbage for dem der kommer fra venstre side.

- Blink når du drejer ud af rundkørslen.

- Du må ikke blinke til venstre i en rundkørsel.

Anmeld

27. september 2012

betina23

så vidt jeg ved skal man blinke når man skal ud.. men der er delme mange der ikke kan finde ud af det

Anmeld

27. september 2012

Tranebaer

Mærkeligt at der er nogen der har fået at vide at man ikke må blinke til venstre. 
Jeg er igang med at tage kørekort og var til teoriprøve i går, så jeg vil mene jeg har styr på reglerne som jeg jo netop har lært: Der er ingen regel om at blinke til venstre i en rundkørsel, men hvis man mener det kan hjælpe de andre bilister kan man godt gøre det hvis man skal ud af sidste vej.

Anmeld

27. september 2012

betski

Tranebaer skriver:

Mærkeligt at der er nogen der har fået at vide at man ikke må blinke til venstre. 
Jeg er igang med at tage kørekort og var til teoriprøve i går, så jeg vil mene jeg har styr på reglerne som jeg jo netop har lært: Der er ingen regel om at blinke til venstre i en rundkørsel, men hvis man mener det kan hjælpe de andre bilister kan man godt gøre det hvis man skal ud af sidste vej.

Anmeld

27. september 2012

MortilElias2010

Jeg har intet hørt om det venstre blink og jeg gør det heller ikke. Syntes det er tåbeligt og har trods alt haft kørekort længe uden uheld og slet ikke i rundkørsler, så tænker at det fungerer for alle parter! 

Hvis du vil, så blink til venstre - men blink altid til højre når du skal ud af rundkørslen! Bum! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.