Vi sidder og diskutere.. (blinke i rundkørsel) hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2012

Den lykkelige

M (: skriver:

Det er dog utroligt at folk ingen pli har.. Jeg venter ALTID, og bliver kun sur, hvis jeg holder og venter, og folk så ikke blinker (eller blinker mega sent), når de skal ud af den vej, jeg holder og venter ved.. Det er SÅ irriterende - specielt, hvis der er meget trafik!

Ja bare alle var som dig (og mig - for jeg venter også altid).. men ja jeg bliver så også skide irriteret hvis folk så ikke blinker og man har siddet og ventet og der er meget trafik.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

Bassemor<3

Den lykkelige skriver:

Ja min kæreste og jeg er ved at få en mindre heftig debat 
Hvis man køre ind i en rundkørsel (med en vejbane) og man skal ud af sidste vej, blinker man så til venstre eller ej? Og hvad står der egentlig i lovgivningen? 
Vi er ved at blive helt uvenner over det  Hvad gør i?? 

Man skal blinke til venstre til lige før den vej man skal med, så blinker man til højre

Anmeld

26. september 2012

Den lykkelige

Bassemor<3 skriver:

Man skal blinke til venstre til lige før den vej man skal med, så blinker man til højre

Ikke i følge de fleste andre som har svaret  men ja det troede jeg også man skulle..

Anmeld

26. september 2012

M (:

Den lykkelige skriver:

Ja bare alle var som dig (og mig - for jeg venter også altid).. men ja jeg bliver så også skide irriteret hvis folk så ikke blinker og man har siddet og ventet og der er meget trafik.. 

Ja, det var fedt hvis alle hjalp hinanden og tog hensyn i trafikken! Det ville gøre det meget nemmere og sikrere for os alle! Og helt ærligt, hvor svært er det lige at tage lidt hensyn?

Anmeld

26. september 2012

Den lykkelige

Ja, det var fedt hvis alle hjalp hinanden og tog hensyn i trafikken! Det ville gøre det meget nemmere og sikrere for os alle! Og helt ærligt, hvor svært er det lige at tage lidt hensyn?

Ja burde ikke være så svært.. 
Noget jeg også synes er vildt irriterende er hvis der holder 3-5 biler og man venter på hvad de skal.. de blinker alle sammen til højre.. men en af bilerne gør ikke.. man holder lige og venter fordi man så netop tror de skal videre.. også lige inden de drejer blinker de eller de blinker slet ikke.. det er SÅÅÅ irriterende.. derfor hvis jeg skal ud af første vej til højre så blinker jeg altid godt stykke tid inden jeg kommer hen til rundkørslen.. så de ikke behøver stoppe op og afvente mig, men bare kan køre.. 

Anmeld

26. september 2012

Wimmie

Den lykkelige skriver:

Ja min kæreste og jeg er ved at få en mindre heftig debat 
Hvis man køre ind i en rundkørsel (med en vejbane) og man skal ud af sidste vej, blinker man så til venstre eller ej? Og hvad står der egentlig i lovgivningen? 
Vi er ved at blive helt uvenner over det  Hvad gør i?? 

Fundet på nettet

1) Venstreblink i rundkørsel

Myte: Når man kører ind i en rundkørsel, skal man blinke til venstre ind til man skal ud.

Sandhed: Man skal i en rundkørsel forestille sig en vej, der går ligeud. Der ville man heller ikke køre og vise til venstre hele vejen. Det er dog vigtigt at understrege, at det ikke er forbudt at gøre. Det, der imidlertid er vigtigt, er, at man viser til højre inden man skal ud af hensyn til dem, der skal ind i rundkørslen.

Anmeld

26. september 2012

M (:

Den lykkelige skriver:

Ja burde ikke være så svært.. 
Noget jeg også synes er vildt irriterende er hvis der holder 3-5 biler og man venter på hvad de skal.. de blinker alle sammen til højre.. men en af bilerne gør ikke.. man holder lige og venter fordi man så netop tror de skal videre.. også lige inden de drejer blinker de eller de blinker slet ikke.. det er SÅÅÅ irriterende.. derfor hvis jeg skal ud af første vej til højre så blinker jeg altid godt stykke tid inden jeg kommer hen til rundkørslen.. så de ikke behøver stoppe op og afvente mig, men bare kan køre.. 

Jeg blinker så snart jeg er forbi udkørslen på den sidste af de veje jeg IKKE skal ud af.. 

Anmeld

26. september 2012

L&V

Da jeg tog kørekort tilbage i 2007 var loven, at man gerne MÅ blinke til venstre, når man skal ud af sidste vej i rundkørslen (altså man blinker til venstre, når man kører ind i og rundt i rundkørslen, og blinker så vil højre, når man skal ud igen), men man må også gerne lade være.. Jeg mener ikke, at loven er revideret siden da. 

Min kørelærer anbefalede dog at man lod være, da det ofte forvirrede de andre bilister mere end det hjalp, og hvordan skal de lige vide, hvornår jeg er kommet til sidste vej i rundkørslen? (:

Sådan var det os da jeg tog for 2år siden

Anmeld

26. september 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Ina33 skriver:

Det passer ikke, da jeg tog kørekort skulle man blinke til venstre på vej ind i rundkørslen, og først blinke til højre når man skulle ud...

Nå....  Det skulle jeg ikke da jeg tog kørekort. Det er da meget forvirrende hvis der kommer en og blinker til venstre når vedkommende skal ind i rundkørslen... Hvorfor blinke til venstre?? Det giver ingen mening i min verden...

Anmeld

26. september 2012

Den lykkelige

Omsorgsgiver skriver:

Nå....  Det skulle jeg ikke da jeg tog kørekort. Det er da meget forvirrende hvis der kommer en og blinker til venstre når vedkommende skal ind i rundkørslen... Hvorfor blinke til venstre?? Det giver ingen mening i min verden...

Jo hvis man skal til venstre  altså af sidste vej..  også stopper du selvfølgelig venstre blinklys og trykker på højre blinklys når du skal ud.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.