Vi sidder og diskutere.. (blinke i rundkørsel) hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2012

Den lykkelige

Ina33 skriver:

Præcis, sådan var det også da jeg tog kørekort, og så blinkede man til venstre hele vejen rundt, indtil man skulle ud og blinke til højre...

Men altså man skulle blinke til venstre selvom man ikke skulle ud af den sidste vej? For jeg mener kun hvis man skal ud af den sidste...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

FruStolpe

M (: skriver:

Da jeg tog kørekort tilbage i 2007 var loven, at man gerne MÅ blinke til venstre, når man skal ud af sidste vej i rundkørslen (altså man blinker til venstre, når man kører ind i og rundt i rundkørslen, og blinker så vil højre, når man skal ud igen), men man må også gerne lade være.. Jeg mener ikke, at loven er revideret siden da. 

Min kørelærer anbefalede dog at man lod være, da det ofte forvirrede de andre bilister mere end det hjalp, og hvordan skal de lige vide, hvornår jeg er kommet til sidste vej i rundkørslen? (:

Jeg mener det var omkring `00 jeg tog mit kort, så der sker jo lidt. Faktisk underligt at man ikke får sådan en information.

Anmeld

26. september 2012

M (:

FruStolpe skriver:

Jeg mener det var omkring `00 jeg tog mit kort, så der sker jo lidt. Faktisk underligt at man ikke får sådan en information.

Hvilken information? (:

Anmeld

26. september 2012

FruStolpe

Ina33 skriver:

Præcis, sådan var det også da jeg tog kørekort, og så blinkede man til venstre hele vejen rundt, indtil man skulle ud og blinke til højre...

Nemlig. Præcis sådan jeg også lærte det

Anmeld

26. september 2012

Den lykkelige

I den situation giver det jo ganske god mening! Tak for eksemplet på, hvad oplysningen kan bruges til.. Selvom det jo burde give sig selv, at hvis man ikke blinker til højre, så betyder det jo ganske givet, at man fortsætter rundt! 

Ja lige præcis.. de burde jo vente.. men som om de "tænker" at jeg nok skal ud af den vej (og bare blinker sent, så de tager chancen og køre ud).. men nej burde ikke være sådan, men tit frygter jeg for de køre ind i siden.. 

Anmeld

26. september 2012

FruStolpe

Hvilken information? (:

At man ikke SKAL blinke til venstre ind i rundkørslen.

Jeg var da i den tro at den regl stadig galt

Anmeld

26. september 2012

Ina33

Den lykkelige skriver:

Men altså man skulle blinke til venstre selvom man ikke skulle ud af den sidste vej? For jeg mener kun hvis man skal ud af den sidste...

Jeg skulle blinke tli venstre uanset hvilken vej jeg skulle ud af - ja altså på nær hvis det var første vej, hvor man jo så blinker til højre når man kører ind i rundkøsrlen.

Anmeld

26. september 2012

M (:

Den lykkelige skriver:

Ja lige præcis.. de burde jo vente.. men som om de "tænker" at jeg nok skal ud af den vej (og bare blinker sent, så de tager chancen og køre ud).. men nej burde ikke være sådan, men tit frygter jeg for de køre ind i siden.. 

Det er dog utroligt at folk ingen pli har.. Jeg venter ALTID, og bliver kun sur, hvis jeg holder og venter, og folk så ikke blinker (eller blinker mega sent), når de skal ud af den vej, jeg holder og venter ved.. Det er SÅ irriterende - specielt, hvis der er meget trafik!

Anmeld

26. september 2012

M (:

FruStolpe skriver:

At man ikke SKAL blinke til venstre ind i rundkørslen.

Jeg var da i den tro at den regl stadig galt

Ja, det er underligt, men man er nok som oplyst borger i det danske samfund selv ansvarlig for at holde sig orienteret om lovændringer.. 

Anmeld

26. september 2012

Den lykkelige

Ina33 skriver:

Jeg skulle blinke tli venstre uanset hvilken vej jeg skulle ud af - ja altså på nær hvis det var første vej, hvor man jo så blinker til højre når man kører ind i rundkøsrlen.

Nå ja ok.. så det måske derfor kæresten og jeg er uenige.. fordi vi har taget kørekort i forskellig årti 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.