Vi sidder og diskutere.. (blinke i rundkørsel) hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2012

FruStolpe

Den lykkelige skriver:

Også selvom du ikke skulle ud af sidste vej??

Jep  

Jeg forstod aldrig hvorfor man skulle blinke, for det giver jo ingen mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

Den lykkelige

FruStolpe skriver:

Jep  

Jeg forstod aldrig hvorfor man skulle blinke, for det giver jo ingen mening

Ej det virker også vildt underlig!!!  

Anmeld

26. september 2012

M (:

Ja min kæreste og jeg er ved at få en mindre heftig debat 
Hvis man køre ind i en rundkørsel (med en vejbane) og man skal ud af sidste vej, blinker man så til venstre eller ej? Og hvad står der egentlig i lovgivningen? 
Vi er ved at blive helt uvenner over det  Hvad gør i?? 

Da jeg tog kørekort tilbage i 2007 var loven, at man gerne MÅ blinke til venstre, når man skal ud af sidste vej i rundkørslen (altså man blinker til venstre, når man kører ind i og rundt i rundkørslen, og blinker så vil højre, når man skal ud igen), men man må også gerne lade være.. Jeg mener ikke, at loven er revideret siden da. 

Min kørelærer anbefalede dog at man lod være, da det ofte forvirrede de andre bilister mere end det hjalp, og hvordan skal de lige vide, hvornår jeg er kommet til sidste vej i rundkørslen? (:

Anmeld

26. september 2012

Den lykkelige

Lullaby skriver:

Man skal ikke længere blinke til venstre når man drejer ind og skal hele vejen rundt. Man skal først blinke idet man skal ud af den igen

Men man har skulle det engang?

Anmeld

26. september 2012

_-Kathrine-_

Det er kun de gamle mennesker der gør det nu for det skulle man engang
Mener faktisk at de stadig gør det i Sverige

Anmeld

26. september 2012

Ina33

Omsorgsgiver skriver:

Nej så blinker man til højre. Man vil aldrig kunne komme til at blinke til venstre i en rundkørsel. 

Det passer ikke, da jeg tog kørekort skulle man blinke til venstre på vej ind i rundkørslen, og først blinke til højre når man skulle ud...

Anmeld

26. september 2012

Den lykkelige

M (: skriver:

Da jeg tog kørekort tilbage i 2007 var loven, at man gerne MÅ blinke til venstre, når man skal ud af sidste vej i rundkørslen, men man må også gerne lade være.. Jeg mener ikke, at loven er revideret siden da. 

Min kørelærer anbefalede dog at man lod være, da det ofte forvirrede de andre bilister mere end det hjalp, og hvad skal de lige bruge oplysningen om at jeg skal ud af sidste vej til? (:

Ok så det er valgfrit..  
Når jeg skal aflevere min datter om morgenen så er der altid LAAAANG kø ved hver indkørsel til rundkørslen.. alle holder og venter i lange køer.. jeg skal ud af den 3. og sidste vej og jeg blinker nogen gange til venstre, for dem ved 2. vej køre altid ud og er meget "aggresive" i det.. og de smadre altså lige ind i siden min datter sidder hvis de ikke lader mig køre forbi.. så jeg blinker tit.. så kan de se lige fra jeg køre ind at jeg altså skal forbi der...

Anmeld

26. september 2012

Den lykkelige

Ina33 skriver:

Det passer ikke, da jeg tog kørekort skulle man blinke til venstre på vej ind i rundkørslen, og først blinke til højre når man skulle ud...

Ja lige præcis.. sådan hed det også da jeg tog kørekort.. og ser mange der også gør det!

Anmeld

26. september 2012

Ina33

FruStolpe skriver:

Bliver det mere forvirrende når jeg så siger at da jeg tog kørekort for 10+ år siden, der SKULLE man blinke til venstre når man kørte IND i rundkørslen

Tåbelig regl, og skønt at det ikke gælder mere

Præcis, sådan var det også da jeg tog kørekort, og så blinkede man til venstre hele vejen rundt, indtil man skulle ud og blinke til højre...

Anmeld

26. september 2012

M (:

Den lykkelige skriver:

Ok så det er valgfrit..  
Når jeg skal aflevere min datter om morgenen så er der altid LAAAANG kø ved hver indkørsel til rundkørslen.. alle holder og venter i lange køer.. jeg skal ud af den 3. og sidste vej og jeg blinker nogen gange til venstre, for dem ved 2. vej køre altid ud og er meget "aggresive" i det.. og de smadre altså lige ind i siden min datter sidder hvis de ikke lader mig køre forbi.. så jeg blinker tit.. så kan de se lige fra jeg køre ind at jeg altså skal forbi der...

I den situation giver det jo ganske god mening! Tak for eksemplet på, hvad oplysningen kan bruges til.. Selvom det jo burde give sig selv, at hvis man ikke blinker til højre, så betyder det jo ganske givet, at man fortsætter rundt! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.