Bloddonor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

Miss Church

MortilCilas skriver:

Er du bloddonor?

Tak for svar!

Jeg har stemt nej. Jeg ville rigtig gerne være bloddonor, men jeg vejer desværre ikke nok, til at blive donor. Til gengæld er jeg organ-donor. 

Melder mig som blod-doner, ligeså snart vægten er stabil over 50 kg Måske når jeg har født? hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

betski

MortilCilas skriver:

Er du bloddonor?

Tak for svar!

Ville meget gerne være blod donor, men må desværre ikke pga de smertestillende piller jeg tager mod ryg/nakke smerter.

Anmeld

21. september 2012

Ayasmor

Nej desværre, ville ellers frygtelig gerne. Men jeg vejer under 50 kg. og derudover tager jeg medicin der gør at de ikke kan bruge det

Anmeld

21. september 2012

Schonert

Nej - Fordi jeg synes det er ulækkert at tænke på andre mennesker skal bruge mit blod når jeg stadig liver. Jeg ville heller ikke have andres blod. Synes det ulækkert.

Men jeg synes det fedt at andre kan gøre det, stor respekt til dem.

Anmeld

21. september 2012

christina92

Jeg er ikke bloddoner, selvom jeg gerne ville. Men pga. voldsom allergi må jeg ikke

Anmeld

21. september 2012

Muhmi

Melder mig efter den her graviditet , har altid været bange for nåle hos lægen, men er efterhånden bedøvende ligeglad med hvad de stikker i mig, smerten varer jo SÅ kort tid så det er jo næsten selvisk at lade være, på den bekostning i hvert fald...  Ville da ærgre mig den dag der ikke var noget blod til mig når jeg havde behov for det... Er ikke nogen sjælden blodtype, men derfor kan man jo stadig løbe tør af "mig-blod" hehe

Så må vi bare se om de gider have mig når nu jeg er tyyyk 

Anmeld

21. september 2012

Pikku Myy

GønskE skriver:

Nej, har fået at vide, at man ikke må når man har piercinger :-)

Man må gerne være bloddonor når man har piercinger, men man kommer i karantæne i en periode.

Sakset fra givblod.dk: Tatoveringer og piercinger, ligesom akupunktur udført af andre end læger og tandlæger, medfører 4 måneders karatæne. Det skyldes, at når huden penetreres af en nål, udsættes kroppen for smittefare via nålen og under helingsprocessen. Derfor får man karantæne i 4 måneder.

Anmeld

21. september 2012

Krussedulle

MortilCilas skriver:

Er du bloddonor?

Tak for svar!

Jep, uiversaldonor! Siden jeg var 18

Anmeld

21. september 2012

FrkZier

MortilCilas skriver:

Er du bloddonor?

Tak for svar!

jeg ville rigtig gerne, det ville jeg virkelig.. men er simpelthen bare så forfærdelig ræd for nåle

Anmeld

21. september 2012

Rikke S

Nej, og har ellers en rigtig fin blodprocent, som aldrig ligger under 8-8.5, men da jeg meget ofte lider af nyrebækkenbetændelse og spiser nogle stærke piller imod det, må jeg ikke. Er tilmeldt som både blod- og organdonor 8når jeg engang ikke har brug for mine organer mere), og jeg bliver kaldt ind til at give blod, hvis der engang kommer en pause på 2 år mellem mine "nyrebækken-anfald". Men det har jeg desværre ikke oplevet siden jeg var 9 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.