Bloddonor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

GønskE

Pikku Myy skriver:

Man må gerne være bloddonor når man har piercinger, men man kommer i karantæne i en periode.

Sakset fra givblod.dk: Tatoveringer og piercinger, ligesom akupunktur udført af andre end læger og tandlæger, medfører 4 måneders karatæne. Det skyldes, at når huden penetreres af en nål, udsættes kroppen for smittefare via nålen og under helingsprocessen. Derfor får man karantæne i 4 måneder.

Nå det vidste jeg ikke. Trorde ikke man måtte, det flere år siden jeg fik mine lavet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Nej, det er jeg ikke - fordi jeg ikke gider  

Og jeg gider ikke høvles ned pga. mit svar. Jeg er bare ærlig.

Anmeld

21. september 2012

MortilCilas

Miss Church skriver:

Jeg har stemt nej. Jeg ville rigtig gerne være bloddonor, men jeg vejer desværre ikke nok, til at blive donor. Til gengæld er jeg organ-donor. 

Melder mig som blod-doner, ligeså snart vægten er stabil over 50 kg Måske når jeg har født? hehe

Anmeld

21. september 2012

MortilCilas

betski skriver:

Ville meget gerne være blod donor, men må desværre ikke pga de smertestillende piller jeg tager mod ryg/nakke smerter.

Erj hvor ærgeligt

Anmeld

21. september 2012

MortilCilas

Krussedulle skriver:

Jep, uiversaldonor! Siden jeg var 18

Sådan

Anmeld

21. september 2012

MortilCilas

FrkZier skriver:

jeg ville rigtig gerne, det ville jeg virkelig.. men er simpelthen bare så forfærdelig ræd for nåle

Ååh

Anmeld

21. september 2012

MortilCilas

Baby2påvej skriver:

Ja jeg er bloddonor, men overvejer at stoppe da jeg simpelthen er elendig til at aflevere det.
Er pt gravid og havde meldt mig til navlesnors forskning på skejby sygehus, og de skulle tappe 5 glas men måtte opgive efter 3... AV !!!

åh øv

Anmeld

21. september 2012

MortilCilas

rikkeregnbue skriver:

Nej, det er jeg ikke - fordi jeg ikke gider  

Og jeg gider ikke høvles ned pga. mit svar. Jeg er bare ærlig.

Jeg høvler ingen ned, det er folks eget valg om de vil eller erj

Anmeld

21. september 2012

MortilCilas

FrkT skriver:

Ja, jeg er bloddoner. Det har jeg været siden jeg var 18. Og en meget populær og ekstra nødvendig én af slagsen, da jeg er blodtype 0 Rhesus negativ, og derfor er universaldonor (er folk i tvivl om hvad det er, så er det den blodtype som alle folk - også dem med andre blodtyper kan tåle at få i mindre grad. Det er derfor den blodtype som ambulancerne kører rundt med, og som de har på skadestuen, som bliver givet til folk, hvor der ikke er tid til at teste personens blodtype).

Anmeld

21. september 2012

MortilCilas

Camillos skriver:

Jeg overvejer det... men er panisk angst for nåle og blod... jeg kan faktisk besvime hvis jeg ser blod... så .. det kræver virkelig mod og træning før jeg nok gør det.. .

Men ville utrolig godt hjælpe med at donere blod... synes det er et fantastisk formål ..  Det kan være det hjælper når jeg har født... og set blod.. smiler

åh hvor lyder det ikke sjovt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.