Bloddonor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

FrkT

Ja, jeg er bloddoner. Det har jeg været siden jeg var 18. Og en meget populær og ekstra nødvendig én af slagsen, da jeg er blodtype 0 Rhesus negativ, og derfor er universaldonor (er folk i tvivl om hvad det er, så er det den blodtype som alle folk - også dem med andre blodtyper kan tåle at få i mindre grad. Det er derfor den blodtype som ambulancerne kører rundt med, og som de har på skadestuen, som bliver givet til folk, hvor der ikke er tid til at teste personens blodtype).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

LilleLene

MortilCilas skriver:

Åh okay .. det kan jeg godt forstå Jeg selv var også lige igennem en graviditet og et års amning

Anmeld

21. september 2012

Camillos

MortilCilas skriver:

Er du bloddonor?

Tak for svar!

Jeg overvejer det... men er panisk angst for nåle og blod... jeg kan faktisk besvime hvis jeg ser blod... så .. det kræver virkelig mod og træning før jeg nok gør det.. .

Men ville utrolig godt hjælpe med at donere blod... synes det er et fantastisk formål ..  Det kan være det hjælper når jeg har født... og set blod.. smiler

Anmeld

21. september 2012

piap

Ja jeg er bloddoner og har været det siden jeg blev 18 år da jeg blev 20 år blev jeg også tilknyttet knoglemarvsregisteret  men der har ikke været bud efter mig endnu  jeg blev bloddoner fordi begge mine faster har lagt meget på sygehuset og fået meget blod igennem tiden og da de så fandt ud af at det var kræft de begge havde meldte jeg mig som marvsdoner.. begge mine forældre er også doner jeg har det rigtig godt når jeg har leveret en portion blod hver 90 dage, tænker på hvormange der får glæde af ens blod

Anmeld

21. september 2012

Tanjadamgaard

Ja, samt organdonor  

Anmeld

21. september 2012

baby012

Det er jeg Ja, min farmor blev for nogen årspidsen syg med kræft, så hun fik meget blod.. Jeg syntes derfor at siden jeg var af hendes blod, så kunne jeg give det tilbage, som hun modtog.. Så havde hun det ikke skidt med at modtage det igen.. Jeg er rædselslagen for nåle, men har den samme sjældne blodtype som hende, så de ville jo gerne have mig selvom at jeg ofte besvimer når de tapper mig., men hold da op min samvittighed er godbagefter.. Der er så mangedårlige undskyldninger, jeg må ikke pga piercinger eller tattoveringer , jeg erbange for nåle, jeg får det dårligt. Osv. Jeg synes det er en pligt man har. Der er behov for det, ogviv mister jo ikke noget, vi producere nyt blod .

Anmeld

21. september 2012

Peanut

Nej. Synes ikke jeg har tiden til det.

Anmeld

21. september 2012

UnderCover37

Har stemt "andet" da jeg har været bloddoner i flere år indtil jeg desværre er blevet permanent udelukket da jeg nu får medicin der gør jeg ikke længere må tappes.

Medicinen skal jeg ha' resten af livet så det er udelukket at jeg kan begynde igen, desværre.

Jeg var utroligt glad for at give blod og blev tappet 4 gange årligt da jeg har høj blodprocent plus er 0 negativ som er en blodtype de rigtigt gerne vil ha' på lager

Anmeld

21. september 2012

FruStolpe

MortilCilas skriver:

Er du bloddonor?

Tak for svar!

Jeg synes der mangler en "Nej, men jeg ville gerne" svar mulighed

Jeg er IKKE donor ´, men ville meget gerne. Jeg har for højt blodtryk så jeg må ikke donore blod

Anmeld

21. september 2012

Kamulla

Nej... er jeg ikke... vil ønske jeg kunne... men har seriøst nåleangst.. pisse plat, men folk kan virkelig ikk sætte sig ind i hvor slemt det er... men sveder så meget at det drypper ned af mig på et split sek. når jeg skal have et prik eller blodprøve... 

skal i praktik på rigshospitalet immunologiske afd. som er blodbanken og hvor der analyseres vævsprøver.. det syntes jeg er spænnende.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.