Bloddonor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2012

MortilCilas

HelleBelle skriver:

nej....ville gerne men har det skidt med nåle og har det skidt med blod. Blod der pisker ned i et af de små glas uuuh jeg får det dårligt. (ved godt det ikke ryger i små glas når man giver blod, det er kun ved blodprøver)

Åhd et lyder ikke rart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

MortilCilas

ano14316 skriver:

Jeg har været doner, men er det ikke mere, da jeg er så svær at stikke i at det ofte kræver 5-6 stik at tage bare de 3 prøveglas. Så det blev for meget. 

Åh øv for noget skidt

Anmeld

20. september 2012

MortilCilas

Thereseh skriver:

Nej, jeg har "dumme" blodårer, så de kan kun stikke mig i håndryggen. Derfor er jeg ikke egnet som donor, siger de. 

Erj :O

Anmeld

20. september 2012

Thereseh

MortilCilas skriver:

Erj :O

Ja, det er lidt ærgerligt. Men jeg har heldigvis en "normal" blodtype, så det er ikke fordi det gør så meget når det kommer til stykket  Til gengæld er jeg organdonor med fuld tilladelse. 

Anmeld

20. september 2012

JulieE

MortilCilas skriver:

Jeg har det på samme måde, og det åbnede mine øjne da jeg selv fik af vide at jeg skulle have blod Fik det dog aldrig grundet feber

Ja, det kan være lidt af en øjenåbner  Jeg har fået det ind, storts et med modermælken, da begge mine forældre var donorer indtil de løb ind i sygdomme, dre gjorde det umuligt. mener faktisk også min farmor var det -hun var sygeplejerske, så det er nok derfra dte kommer fra under alle omstændigheder 

Anmeld

20. september 2012

Frk.S

Ja, det er jeg - og har været det i ca. 10 år.
Har haft karantæne et par gange pga rejser og sidst nu her pga graviditet og amning. Men nu er det vist snart tid til tapning igen.

Jeg har altid vidst at jeg ville være donor når jeg blev gammel nok. Mine forældre har nemlig begge været i mange år. Min mor må ikke længere pga medicin men min far er stadig, og er tappet MANGE gange.

Anmeld

20. september 2012

Fenja09

Nej det er jeg ikke og der er ingen speciel årsag dertil.

/Fenja

Anmeld

20. september 2012

Ka+Ma=Be

Nej det er jeg ikke Af den simple grund at de ikke kan bruge mig. Mine årer er for tynde og svære at finde til at jeg kan bruges som doner, desværre. 

Men jeg er stor fortaler for, at man donerer blod - det gør en KÆMPE forskel!

Til gengæld er jeg organdonor i stedet!

Anmeld

20. september 2012

Lunae

Ja jeg er både blod og organdonor. Synes det er vigtigt at tage stilling og er meget tilfreds med at kunne hjælpe med at redde liv

Anmeld

20. september 2012

Becks

Jeg har stemt nej!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.