Bloddonor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

MortilCilas

Kamulla skriver:

Nej... er jeg ikke... vil ønske jeg kunne... men har seriøst nåleangst.. pisse plat, men folk kan virkelig ikk sætte sig ind i hvor slemt det er... men sveder så meget at det drypper ned af mig på et split sek. når jeg skal have et prik eller blodprøve... 

skal i praktik på rigshospitalet immunologiske afd. som er blodbanken og hvor der analyseres vævsprøver.. det syntes jeg er spænnende.. 

Det skal du ikke være ked af, det er sådan jeg har det med edderkopper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

MortilCilas

FruStolpe skriver:

Jeg synes der mangler en "Nej, men jeg ville gerne" svar mulighed

Jeg er IKKE donor ´, men ville meget gerne. Jeg har for højt blodtryk så jeg må ikke donore blod

Den havde jeg slet ikke tænkt på ..

ÅÅh hvor øv

Anmeld

21. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nej, jeg er ikke bloddoner.

Jeg er så bange for nåle, det halve kunne være nok og bliver helt svimmel ved bare en simpel blodprøve

Jeg har dog overvejet at blive det, da det jo netop kan hjælpe mange mennesker uden nogen større risiko for sig selv, og jeg ville også selv tage imod, hvis det blev nødvendigt ( at det ikke gør), og de ikke kunne finde en anden løsning.

Anmeld

21. september 2012

Chamomile

Jeg har stemt Andet, af den årsag, at jeg meget gerne ville være det, men jeg er desværre ikke brugbar pga. medicin.

Anmeld

21. september 2012

MortilCilas

PT skriver:

Nej, jeg er ikke bloddoner.

Jeg er så bange for nåle, det halve kunne være nok og bliver helt svimmel ved bare en simpel blodprøve

Jeg har dog overvejet at blive det, da det jo netop kan hjælpe mange mennesker uden nogen større risiko for sig selv, og jeg ville også selv tage imod, hvis det blev nødvendigt ( at det ikke gør), og de ikke kunne finde en anden løsning.

Det er ikke sjovt med den angst Jeg var selv bange for det, indtil jeg lå indlagt 4 dage efter fødslen, på grund af blodmangel og fik taget blodprøver 2 gange dagligt alle dage! Det hjalp

Anmeld

21. september 2012

MortilCilas

Chamomile skriver:

Jeg har stemt Andet, af den årsag, at jeg meget gerne ville være det, men jeg er desværre ikke brugbar pga. medicin.

Erj hvor ærgeligt

Anmeld

21. september 2012

M&M2012

Jeg har stemt nej - men det er ikke med min gode vilje.

Jeg tilmeldte mig som bloddonor som 18-årig og var faktisk akutdonor fra jeg var 18 til jeg var 23. Det er dér hvor de ringer med en halv times varsel og henter dig i taxa.

Da jeg flyttede havde jeg ikke længere mulighed for dette, men fortsatte som almindelig bloddonor, men da jeg nu er blevet syg og modtager medicin til at regulere væsketrykket i hjernen er jeg blevet smidt ud på livstid. Jeg kunne ikke engang nøjes med karantæne, det var bare ud af vagten..

Det skærer mig i hjertet, for jeg var virkelig glad for at være donor, synes ærligt talt det var det mindste jeg kunne gøre for mine medmennesker.

Fik hevet kæresten med, men det viser sig han er en af dem der besvimer når de tapper så meget blod, så han kan heller ikke gøre det.

Anmeld

21. september 2012

MortilCilas

M&M2012 skriver:

Jeg har stemt nej - men det er ikke med min gode vilje.

Jeg tilmeldte mig som bloddonor som 18-årig og var faktisk akutdonor fra jeg var 18 til jeg var 23. Det er dér hvor de ringer med en halv times varsel og henter dig i taxa.

Da jeg flyttede havde jeg ikke længere mulighed for dette, men fortsatte som almindelig bloddonor, men da jeg nu er blevet syg og modtager medicin til at regulere væsketrykket i hjernen er jeg blevet smidt ud på livstid. Jeg kunne ikke engang nøjes med karantæne, det var bare ud af vagten..

Det skærer mig i hjertet, for jeg var virkelig glad for at være donor, synes ærligt talt det var det mindste jeg kunne gøre for mine medmennesker.

Fik hevet kæresten med, men det viser sig han er en af dem der besvimer når de tapper så meget blod, så han kan heller ikke gøre det.

Erj noget rigtigt møg, især når du også gerne vil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.