facebook - hvorfor så vigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2012

frkanonym

4kløver skriver:

Jeg er på flere gange om dagen. Er på fra mobilen men vis jeg skulle på en computer hvergang gad jeg ikke. (er også meget på her)
Hvad folk skriver er jeg lige glad med. Kan selv finde på at skrive noget lort. Har da også lavet en hemmelige gruppe hvor folk der kender mine børn er med i. Min mor er glad for den da hun ikke ser dem tit.

Men at folk går fra hinanden pga face så mon ikke forholdet var dødt.

det er også meget smart med den gruppe, du har lavet det kan jeg også sagtens forstå.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

gædde/gitte

frkanonym skriver:

haha, fedt nok, du får klager, hvis du ikke opdatere

ja!  det er jeg sgu lidt stolt af

jeg fik for nyeligt at vide af et familiemedlem, at når han havde pause, så var jeg altid den der blev læst højt i kantinen (på en ret stor arbejdsplads) og at jeg åbenbart har en stor fanskare, som venter på mine klamme/spydige kommentar

det syntes jeg sgu er ret fedt....

Anmeld

19. september 2012

Madam Blå

frkanonym skriver:

hej alle.

først vil jeg sige, det ikke er for at hakke på nogen, træde nogen over tæerne eller andet. dette er blot en undren!

jeg har i den seneste tid gået og undret mig rigtig meget over, hvorfor facebook er så vigtigt for en masse mennesker? der er mange, der ikke kan få deres hverdag til at fungere, hvis de ikke lige har været på facebook og kigge.

et eksempel:
jeg sidder og snakker med en veninde om hendes daværende kæreste.
veninde: nu har min kæreste begrænset mig på facebook
mig: hvad betyder det?
veninde: jeg kan ikke se, hvad han laver på sin væg. det gør mig så gal. jeg kan jo ikke stole på ham længere. han er mig nok utro. skal jeg gå fra ham?

^jeg synes, det er LIGE LOVLIG voldsomt nok! helt ærligt?

ny samtale et par dage efter:
veninde: HAHA, nu har jeg taget hævn. jeg har også bare begrænset ham på facebook nu. så kan han lære det!

får så fortalt af veninden, hende og kæresten havde snakket sammen, og hun havde bedt ham åbne for sin facebook igen, for ellers ville hun aldrig stole på ham igen, og han kunne godt pakke sine ting og forlade hendes lejlighed. men kæresten ville ikke åbne, før hun begyndte at stole på ham igen.

hvad tror i, der er sket med dem nu? KORREKT, de er gået fra hinanden, selvom de har to børn sammen.

kender rigtig mange mennesker, der skal skrive ALT på facebook. deres følelser og (et eksempel) "fuck nu dig x, du er bare så dum. skyd dig selv. jeg tilgiver dig aldrig" osv. de opdaterer selv, hvis de er i fakta og handle ind. har endda oplevet folk, der har skrevet "er til fest hos x, det er bare så fedt!" - hvorfor er du så på facebook, hvis festen er så fed? er det for opmærksomheden? jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor facebook er så vigtigt for, at verden skal hænge sammen?

har snakket med veninder, hvor de sletter folk på facebook som hævn, fordi de er blevet uvenner med folk. "haha, så har jeg da bare slettet x fra facebook!" - øh, og hvad så? jeg ville ikke løfte et øjenbryn, hvis jeg blev slettet fra facebook. min kæreste slettede mig engang fra facebook ved en fejl, tænk engang, jeg opdagede det ikke engang, før han ansøgte mig igen et par dage efter?

jeg ved godt, jeg kan slette de personer og/eller ignorere dét, de skriver på facebook. men det gør jeg sådan set også. jeg undrer mig bare MEGET over, hvad facebook gør ved os.

hvorfor betyder facebook så meget for os? jeg bruger personligt selv kun facebook til at spille spil, og så er jeg med i et par køb/salg grupper. jeg skriver MEGET sjældent på min væg.

Jeg tjekker det flere gange om dagen. Opdaterer sjældent, og lægger helst ikke billeder op hellere. Men synes det er sjovt at se, hvad andre skriver og lægger op af billeder Jeg er nok "stalker-typen" på facebook. I ved, dem der bare er der, uden helt at deltage.

Jeg morer mig over det For mig er facebook det rene tidsfordriv. Men er ret sikker på, at for rigtig mange er det en utrolig nem måde, at realisere sig selv på. I hvert fald at realisere sit ego/drømme-jeg. Fx alle de sk*** mad billeder, folk lægger op. Ih, se hvor god jeg er i køkkenet.. Og den du selv skriver med at opdatere, når man er til fest. Det forstår jeg heller ikke.
Men jeg kan godt forstå, at det er en fantastisk måde at være social på Det er utrolig nemt at komme i kontakt med folk, og "være sammen" om at synes en video er sjov, eller lign. Det er også en nem måde, at mødes på. Fx en chekker ind på en bar. En anden skriver, jeg kommer også der senere. Skal vi mødes. Så det er jo smart på den måde

Jeg tror, at grunden til jeg har det sådan er, at jeg måske er lidt gammeldags. Folk kan ringe eller skrive til mig, hvis de har noget de vil fortælle mig. Er da træt af at jeg skal læse på fb om hvem der er blevet gravid, hvem der nu laver hvad osv. For mig er det enormt upersonligt. Men tror for mange, der er fb noget ganske personligt..

Anmeld

19. september 2012

Mussen2

Jeg er på flere gamge om dagen...hvorfor? Nysgerrighed. Intet mindre
Det er blevet en vane

Jeg synes det er dejligt at følge med i hvem der får børn, nyt job osv osv. Mange af dem jeg følge er ikke mine venner, som jeg ser ofte, men tidligere bekendtskab ( skole, arbejde etc) som jeg ikke mødes med længere andet end over tilfældig snak. Facebook gør det muligt at holde kontakten en smule.

Vi var til fætter/kusine fest for nylig og havded ikke været samlet alle i 12 år, men alligevel vidste vi en del om hinanden og følte vi havd fulgt hinandens liv lidt, da vi "mødes" på facebook.

Anmeld

19. september 2012

VØS

Jeg har svaret at jeg er på flere gange dagligt, da jeg er lidt nysgerrig og det er så nemt med en iPad
Hvis jeg skulle tænde min pc hver gang, var jeg slet ikke der inde at kigge hver dag
Jeg vil også sige at det har taget overhånd, da folk "tjekker ind" alle mulige (for mig ligegyldige) steder.
(groft sagt) så kunne jeg da nok ikke være mere ligeglad med om en veninde er nede at træne, ude at handle eller i bio
Jeg forstår heller ikke "dillen" med at tage billeder af det mad man får. Nu er det nok bare mig, men jeg mener det er ganske normalt at spise, enda flere gange dagligt jeg behøver ikke se madplanen for hele ugen
Jeg er ikke ude på at angribe nogen, bestemt ikke, men jeg forstår bare ikke hvorfor det er så vigtigt for nogen at reportere alt de foretager sig??
Håber ikke det virker for groft, for det er ment med et smil på læben

Anmeld

19. september 2012

frkanonym

MorDk skriver:

Jeg er på x flere om dagen!

jege r glad for FB så kan jeg følge med i lidt af hvert... Jeg vil sige det er egentlig en kedelig tendens at alt skal ske online... MEN det er åbenbart fremtiden...

Jeg skriver alt muligt men ikke noget som er intimt og meget privat.

Har oprettet en gruppe for familie og tætte venner hvor jeg deler meget som mere private billeder af ferier og.lign. og mange billeder af min søn. På min alm tidslinje poster jeg status, billeder, mm. MEN skriver kun ting jeg kan tåle at få smidt i hovedet igen.

Jeg sviner aldrig folk til offentligt... (hvorfor skulle jeg)?!

Facebook for mig er tidsfordriv, afslapning og en måde at begå sig socialt i den digitale verden...

kan sagtens forstå dig, på den måde, du bruger facebook! det jeg ikke kan forstå, er folk der sviner andre til offentligt, bruger facebook som 'hævn' overfor andre osv?

Anmeld

19. september 2012

MorDk

frkanonym skriver:

kan sagtens forstå dig, på den måde, du bruger facebook! det jeg ikke kan forstå, er folk der sviner andre til offentligt, bruger facebook som 'hævn' overfor andre osv?

Nej enig! Det fatter jeg heller ikke!! *Ryster på hovedet*

Anmeld

19. september 2012

frkanonym

gædde skriver:

ja!  det er jeg sgu lidt stolt af

jeg fik for nyeligt at vide af et familiemedlem, at når han havde pause, så var jeg altid den der blev læst højt i kantinen (på en ret stor arbejdsplads) og at jeg åbenbart har en stor fanskare, som venter på mine klamme/spydige kommentar

det syntes jeg sgu er ret fedt....

haha, jeg vil også være venner med dig så, så der kommer nogle positive opdateringer på min væg, i stedet for tilsvininger

Anmeld

19. september 2012

frkanonym

Madam Blå skriver:

Jeg tjekker det flere gange om dagen. Opdaterer sjældent, og lægger helst ikke billeder op hellere. Men synes det er sjovt at se, hvad andre skriver og lægger op af billeder Jeg er nok "stalker-typen" på facebook. I ved, dem der bare er der, uden helt at deltage.

Jeg morer mig over det For mig er facebook det rene tidsfordriv. Men er ret sikker på, at for rigtig mange er det en utrolig nem måde, at realisere sig selv på. I hvert fald at realisere sit ego/drømme-jeg. Fx alle de sk*** mad billeder, folk lægger op. Ih, se hvor god jeg er i køkkenet.. Og den du selv skriver med at opdatere, når man er til fest. Det forstår jeg heller ikke.
Men jeg kan godt forstå, at det er en fantastisk måde at være social på Det er utrolig nemt at komme i kontakt med folk, og "være sammen" om at synes en video er sjov, eller lign. Det er også en nem måde, at mødes på. Fx en chekker ind på en bar. En anden skriver, jeg kommer også der senere. Skal vi mødes. Så det er jo smart på den måde

Jeg tror, at grunden til jeg har det sådan er, at jeg måske er lidt gammeldags. Folk kan ringe eller skrive til mig, hvis de har noget de vil fortælle mig. Er da træt af at jeg skal læse på fb om hvem der er blevet gravid, hvem der nu laver hvad osv. For mig er det enormt upersonligt. Men tror for mange, der er fb noget ganske personligt..

jeg er nok også lidt gammeldags også. for jeg vil da også være ked af, at skulle se på facebook at fx en var blevet gravid (hvis det var en, man stod lidt nær) .. vil også helst have en sms eller et opkald, end kontakt på facebook. så er nok lidt den samme type som dig

Anmeld

19. september 2012

Bebsesmoar

Im a addic!!  Megaelsker facebook!!!! Og hvorfor?! Fordi jeg elsker at snage i bekendte og venners liv!!  Når det er sagt så bruger jeg også facebook til at søge efter ting,oplysninger,forstørre netværket!! Foruden det så er mit liv er en slags blog på facebook hvor familien i udlandet oct kan følge med i alt og jeg kan det samme ved dem!! LOVING IT!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.