frkanonym skriver:
hej alle.
først vil jeg sige, det ikke er for at hakke på nogen, træde nogen over tæerne eller andet. dette er blot en undren!
jeg har i den seneste tid gået og undret mig rigtig meget over, hvorfor facebook er så vigtigt for en masse mennesker? der er mange, der ikke kan få deres hverdag til at fungere, hvis de ikke lige har været på facebook og kigge.
et eksempel:
jeg sidder og snakker med en veninde om hendes daværende kæreste.
veninde: nu har min kæreste begrænset mig på facebook
mig: hvad betyder det?
veninde: jeg kan ikke se, hvad han laver på sin væg. det gør mig så gal. jeg kan jo ikke stole på ham længere. han er mig nok utro. skal jeg gå fra ham?
^jeg synes, det er LIGE LOVLIG voldsomt nok! helt ærligt?
ny samtale et par dage efter:
veninde: HAHA, nu har jeg taget hævn. jeg har også bare begrænset ham på facebook nu. så kan han lære det!
får så fortalt af veninden, hende og kæresten havde snakket sammen, og hun havde bedt ham åbne for sin facebook igen, for ellers ville hun aldrig stole på ham igen, og han kunne godt pakke sine ting og forlade hendes lejlighed. men kæresten ville ikke åbne, før hun begyndte at stole på ham igen.
hvad tror i, der er sket med dem nu? KORREKT, de er gået fra hinanden, selvom de har to børn sammen.
kender rigtig mange mennesker, der skal skrive ALT på facebook. deres følelser og (et eksempel) "fuck nu dig x, du er bare så dum. skyd dig selv. jeg tilgiver dig aldrig" osv. de opdaterer selv, hvis de er i fakta og handle ind. har endda oplevet folk, der har skrevet "er til fest hos x, det er bare så fedt!" - hvorfor er du så på facebook, hvis festen er så fed? er det for opmærksomheden? jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor facebook er så vigtigt for, at verden skal hænge sammen?
har snakket med veninder, hvor de sletter folk på facebook som hævn, fordi de er blevet uvenner med folk. "haha, så har jeg da bare slettet x fra facebook!" - øh, og hvad så? jeg ville ikke løfte et øjenbryn, hvis jeg blev slettet fra facebook. min kæreste slettede mig engang fra facebook ved en fejl, tænk engang, jeg opdagede det ikke engang, før han ansøgte mig igen et par dage efter?
jeg ved godt, jeg kan slette de personer og/eller ignorere dét, de skriver på facebook. men det gør jeg sådan set også. jeg undrer mig bare MEGET over, hvad facebook gør ved os.
hvorfor betyder facebook så meget for os? jeg bruger personligt selv kun facebook til at spille spil, og så er jeg med i et par køb/salg grupper. jeg skriver MEGET sjældent på min væg.
jeg tror meget af det er opmærksomhed når folk fx skriver er til den fedeste fest osv.
jeg ved personligt fra mig selv, at når jeg er på facebook og 'snager' i andres profiler osv, er det for at se om der er sket noget nyt og spændende i deres liv, men jaeh, det er nu sjældent det sker - men hey fandt ud af igår min gamle kammerat havde fået en datter 
når jeg skriver ting på facebook, er det ikke altid det er verdens mest spændende ting, men bare ting jeg har et behov for at dele fx da jeg bestod min teoriprøve, så skulle det da klaskes på facebook så de allesammen kunne være lige så stolte af mig som jeg var af mig selv 
- Jeg kender skræmmende mange kæreste par, der har store store problemer i deres forhold, udelukkende pga. facebook, og hold nu op hvor synes jeg det er mærkeligt, jeg begriber ikke at man kan gå fra hinanden(som dit eksempel) egentligt bare pga. facebook