facebook - hvorfor så vigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: er facebook vigtigt for dig?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.916 visninger
93 svar
0 synes godt om
19. september 2012

frkanonym

hej alle.

først vil jeg sige, det ikke er for at hakke på nogen, træde nogen over tæerne eller andet. dette er blot en undren!

jeg har i den seneste tid gået og undret mig rigtig meget over, hvorfor facebook er så vigtigt for en masse mennesker? der er mange, der ikke kan få deres hverdag til at fungere, hvis de ikke lige har været på facebook og kigge.

et eksempel:
jeg sidder og snakker med en veninde om hendes daværende kæreste.
veninde: nu har min kæreste begrænset mig på facebook
mig: hvad betyder det?
veninde: jeg kan ikke se, hvad han laver på sin væg. det gør mig så gal. jeg kan jo ikke stole på ham længere. han er mig nok utro. skal jeg gå fra ham?

^jeg synes, det er LIGE LOVLIG voldsomt nok! helt ærligt?

ny samtale et par dage efter:
veninde: HAHA, nu har jeg taget hævn. jeg har også bare begrænset ham på facebook nu. så kan han lære det!

får så fortalt af veninden, hende og kæresten havde snakket sammen, og hun havde bedt ham åbne for sin facebook igen, for ellers ville hun aldrig stole på ham igen, og han kunne godt pakke sine ting og forlade hendes lejlighed. men kæresten ville ikke åbne, før hun begyndte at stole på ham igen.

hvad tror i, der er sket med dem nu? KORREKT, de er gået fra hinanden, selvom de har to børn sammen.

kender rigtig mange mennesker, der skal skrive ALT på facebook. deres følelser og (et eksempel) "fuck nu dig x, du er bare så dum. skyd dig selv. jeg tilgiver dig aldrig" osv. de opdaterer selv, hvis de er i fakta og handle ind. har endda oplevet folk, der har skrevet "er til fest hos x, det er bare så fedt!" - hvorfor er du så på facebook, hvis festen er så fed? er det for opmærksomheden? jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor facebook er så vigtigt for, at verden skal hænge sammen?

har snakket med veninder, hvor de sletter folk på facebook som hævn, fordi de er blevet uvenner med folk. "haha, så har jeg da bare slettet x fra facebook!" - øh, og hvad så? jeg ville ikke løfte et øjenbryn, hvis jeg blev slettet fra facebook. min kæreste slettede mig engang fra facebook ved en fejl, tænk engang, jeg opdagede det ikke engang, før han ansøgte mig igen et par dage efter?

jeg ved godt, jeg kan slette de personer og/eller ignorere dét, de skriver på facebook. men det gør jeg sådan set også. jeg undrer mig bare MEGET over, hvad facebook gør ved os.

hvorfor betyder facebook så meget for os? jeg bruger personligt selv kun facebook til at spille spil, og så er jeg med i et par køb/salg grupper. jeg skriver MEGET sjældent på min væg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

Benjamins'mor

Jeg er på et par gange om dagen, men det startede først da jeg fik iPhone.
Men jeg har nogle ting til salg inde på facebook, derfor tjekker jeg ofte om nogle har svaret.

Anmeld

19. september 2012

chael

Det er jo det nye sociale netværk.

Vi går jo ikke længere til høstbal, eller mødes som sådan. Fordi det istedet er blevet digitaliseret.

Det er fremtiden. Og det må man hellere acceptere.

Mht. Din veninde. Jeg ville sgu også blive sur, hvis jeg blev blokeret frs min kærestes profil. Hvis man er sammen, hvorfor så have nogen hemmeligheder?!

Anmeld

19. september 2012

frkanonym

Benjamins'mor skriver:

Jeg er på et par gange om dagen, men det startede først da jeg fik iPhone.
Men jeg har nogle ting til salg inde på facebook, derfor tjekker jeg ofte om nogle har svaret.

kan sagtens forstå, du tjekker de ting, du har til salg.
nu er vi venner på facebook, og kan godt se, du ik bruger alt din tid derinde

Anmeld

19. september 2012

frkanonym

chael skriver:

Vi går jo ikke længere til høstbal, eller mødes som sådan. Fordi det istedet er blevet digitaliseret.

Mht. Din veninde. Jeg ville sgu også blive sur, hvis jeg blev blokeret frs min kærestes profil. Hvis man er sammen, hvorfor så have nogen hemmeligheder?!

selvfølgelig må man acceptere fremtiden. men ligefrem sidde lænket til en internetside, i stedet for at være social med vennerne i virkeligheden. synes det er voldsomt

det med min veninde er en længere historie. de havde været uvenner, og hun tjekkede ham konstant på facebook og blev vildt sur, fordi han blev venner med nogle af sine kollegaer derinde. og hvorfor SKAL man kunne se, alt hvad kæresten foretager sig. han har vel også privatliv men nej, synes heller ikke, man skal have hemmeligheder for hinanden i et forhold!

Anmeld

19. september 2012

Benjamins'mor

frkanonym skriver:

kan sagtens forstå, du tjekker de ting, du har til salg.
nu er vi venner på facebook, og kan godt se, du ik bruger alt din tid derinde

Hehe er vi der kan man bare se
Hvad hedder du derinde?

Anmeld

19. september 2012

gædde/gitte

frkanonym skriver:

hej alle.

først vil jeg sige, det ikke er for at hakke på nogen, træde nogen over tæerne eller andet. dette er blot en undren!

jeg har i den seneste tid gået og undret mig rigtig meget over, hvorfor facebook er så vigtigt for en masse mennesker? der er mange, der ikke kan få deres hverdag til at fungere, hvis de ikke lige har været på facebook og kigge.

et eksempel:
jeg sidder og snakker med en veninde om hendes daværende kæreste.
veninde: nu har min kæreste begrænset mig på facebook
mig: hvad betyder det?
veninde: jeg kan ikke se, hvad han laver på sin væg. det gør mig så gal. jeg kan jo ikke stole på ham længere. han er mig nok utro. skal jeg gå fra ham?

^jeg synes, det er LIGE LOVLIG voldsomt nok! helt ærligt?

ny samtale et par dage efter:
veninde: HAHA, nu har jeg taget hævn. jeg har også bare begrænset ham på facebook nu. så kan han lære det!

får så fortalt af veninden, hende og kæresten havde snakket sammen, og hun havde bedt ham åbne for sin facebook igen, for ellers ville hun aldrig stole på ham igen, og han kunne godt pakke sine ting og forlade hendes lejlighed. men kæresten ville ikke åbne, før hun begyndte at stole på ham igen.

hvad tror i, der er sket med dem nu? KORREKT, de er gået fra hinanden, selvom de har to børn sammen.

kender rigtig mange mennesker, der skal skrive ALT på facebook. deres følelser og (et eksempel) "fuck nu dig x, du er bare så dum. skyd dig selv. jeg tilgiver dig aldrig" osv. de opdaterer selv, hvis de er i fakta og handle ind. har endda oplevet folk, der har skrevet "er til fest hos x, det er bare så fedt!" - hvorfor er du så på facebook, hvis festen er så fed? er det for opmærksomheden? jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor facebook er så vigtigt for, at verden skal hænge sammen?

har snakket med veninder, hvor de sletter folk på facebook som hævn, fordi de er blevet uvenner med folk. "haha, så har jeg da bare slettet x fra facebook!" - øh, og hvad så? jeg ville ikke løfte et øjenbryn, hvis jeg blev slettet fra facebook. min kæreste slettede mig engang fra facebook ved en fejl, tænk engang, jeg opdagede det ikke engang, før han ansøgte mig igen et par dage efter?

jeg ved godt, jeg kan slette de personer og/eller ignorere dét, de skriver på facebook. men det gør jeg sådan set også. jeg undrer mig bare MEGET over, hvad facebook gør ved os.

hvorfor betyder facebook så meget for os? jeg bruger personligt selv kun facebook til at spille spil, og så er jeg med i et par køb/salg grupper. jeg skriver MEGET sjældent på min væg.

Jeg er ofte på fb... jeg har en syg humor og den deler jeg der (hen ala bitterfissen bethany) og hvis jeg ikke opdatere får jeg klager fra vennerne

jeg kan godt undvære det, men det er sgu en sjov måde at snakke med folk på....... har blandt andet kontakt til min familie den vej (de er spredt over hele landet)

har slettet folk som ikke deler min humor, eller som har vendt mine opdateringer til grundlag som jaloux-sladder

Anmeld

19. september 2012

frkanonym

Benjamins'mor skriver:

Hehe er vi der kan man bare se
Hvad hedder du derinde?

hehe, ja vi er. har lige skrevet til dig over chatten. forsøger at holde mig mere eller mindre anonym herinde, så derfor skriver jeg ik mit navn.

Anmeld

19. september 2012

gædde/gitte

chael skriver:

jeg skal til høst fest i hallen d. 29

Anmeld

19. september 2012

chael

frkanonym skriver:

selvfølgelig må man acceptere fremtiden. men ligefrem sidde lænket til en internetside, i stedet for at være social med vennerne i virkeligheden. synes det er voldsomt

det med min veninde er en længere historie. de havde været uvenner, og hun tjekkede ham konstant på facebook og blev vildt sur, fordi han blev venner med nogle af sine kollegaer derinde. og hvorfor SKAL man kunne se, alt hvad kæresten foretager sig. han har vel også privatliv men nej, synes heller ikke, man skal have hemmeligheder for hinanden i et forhold!

Hvorfor må man ikke se hvad hinanden laver?

Hvis man lukker den anden af, må det vel være fordi man foretager sig noget den anden ikke skal vide noget om. Man kan jo godt have private samtaler på facebook, men ligefrem at blokere.

Har heldigvis ikke det problem, for min man har ikke facebook. Menes da at omvendt, ville han da heller ikke bryde sig om det.

Men ja, det er skræmmende at man kommunikere over skærmen, istedet for personligt. Men det er sådan det er blevet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.