Anonym skriver:
Ja det siger jeg og det mener jeg. Vi har været igennem en lang og sej kamp for vores lille vidunder... Billeder er for mig ikke bare Billeder? ...
Billeder er minder, der bringer tanker og følelser frem til overfladen og ting man har oplevet med den anden partner. Og hvis man ikke er klar til at slippe disse minder og billeder efter et forhold der har varet i nogle år, føler jeg mig/følte jeg mig altså bare ikke elsket.
Jeg forstår udemærket godt han har lavet noget lort og han er ked af det... men Forstår han at jeg er ked af det?
Det er jo forskelligt for hvor man sætter grænsen for Utroskab- igen så har vi en fortid hvor (Han i kriser har været uærlig og i en periode gik fra mig fordi han blev småforelsket i en kollega).
Jeg synes de billeder der er Psykisk utroskab og hvem ved om han ville have lyst til hende hvis han så hende igen?
Håber og ber til han ikke møder de piger når han skal til sin "hjemby" og besøge sin familie uden mig... det bliver nok den værste grænse at skulle overkomme.. for igen han har såret mig engang med at ses med sin x' da han var deroppe alene.
Der ligger så frygtelig mange ting bag det her.. selvom det er mega lang tid siden frygter jeg han finder på at lave lort igen mildest talt..
Du skriver at billeder er minder og følelser og hvis han ikke er klar til at lægge dem på hylden, føler du dig ikke elsket.
Men det er DIN tolkning. Det er slet ikke sikkert at han har det på samme måde. Det kan sagtens være at han aldrig kigger på de billeder.
Som jeg vist også skrev i den anden tråd, så har min kæreste også (ekstremt mange, og seksuelle) billeder liggende af sine eks'er på sin computer. Han fortalte mig ikke om det, jeg opdagede det da vi sad og kiggede i hans billedearkiv. Ville han have løjet hvis jeg havde spurgt ham om det inden da? Måske. Var jeg så blevet sur? Ja, gu' fanden var jeg det, men jeg ville ikke engang overveje at gå fra ham på grund af det, den mulighed ville ikke strejfe mig.
Nu skriver du at han har forladt dig på et tidspunkt i jeres forhold fordi han blev forelsket i en anden (information du ikke har nævnt før, så vidt jeg husker). Det er jo ret så relevant i forhold til at vurdere jeres situation.
For mig at se handler det her ikke om billederne. Men at der ligger en masse andet lort i jeres fortid (som du jo også skriver). Hvis der ikke gjorde det, ville du måske ikke tage sådan på vej over billederne? Jeg tror at der skal graves dybere end de billeder, også i jeres snakke med hinanden. Og muligvis skal I overveje en parterapeut, det kan være utroligt brugbart.