Enlige mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2012

Pige2009

HeXeri skriver:

I min verden er der meget langt fra at føle sig ramt og så til at være hidsig, vred, aggressiv. Meget langt endda.

Ja, det aner jeg ikke om hun gør. Det går jeg da stærkt ud fra hun ikke gør.

Din paragraf kan jeg så fortælle er forkert. Vores boligstøtte herhjemme langt overstiger 33.036 med 1 barn og begge forældre på su.

Med det i mente, begynder jeg så at overveje systematisk socialt snyd. For hvis du sidder i den ende og ikke har alverden og vi andre har kendskab til få der har rigtigt meget - så er der jo en uoverenstemmelse dér.

Jeg vil da nok godt kunne spotte dem vi har i vores kreds der har .. skal vi kalde det mere end de yder? Og egentligt er det jo dem jeg snakker om..

At være enlig er et valg man selv træffer, af forskellige grunde, i min verden er det en selvfølge at I skal have så det matcher en dobbelt indtægt - men muligheden for der kan vippes så meget mere i den enliges kurv er uretfærdig.

Jeg er lidt uenig i dit postulat hidrørende valg af social status, da det jo ikke er alle der af egen fri vilje vælger det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

merle2010

ja undskyld mig, men vores ven er enlig far til 2...

han har friplads til børnene, får ekstra børnepenge hver 3 måned, får børnebidrag fra moderen hver måned, han får rigtig meget boligsikring og han får ekstra forhøjet kontanthjælp hver måned...

han har flere penge om måneden end vi har, og vi er en familie på 6...

det synes jeg er lidt vanvittigt...

Anmeld

14. september 2012

skønneunger

merle2010 skriver:

han har friplads til børnene, får ekstra børnepenge hver 3 måned, får børnebidrag fra moderen hver måned, han får rigtig meget boligsikring og han får ekstra forhøjet kontanthjælp hver måned...

Den højeste kontanthjælp man kan få er 13.732 før skat pr måned og det er som forsørger, der er ingen kontanthjælp der er højere, og max boligsikring er omkring 3200 pr måned, børnebidrag får han jo fordi moderen ikke bor der og hun vel også skal hjælpe til med forsørgelsen

Anmeld

14. september 2012

Madam Blå

Baagøe skriver:

Hvor er det bare fedt, at du skriverså ærligt omkring dine tanker og følelser - stor respekt for det! 

Tak Det er jeg glad for. Det hjælper lige så meget mig selv med at komme tættere på min egentlige holdning. Og så er det så fedt, når der er nogle at debattere ordentligt med

Anmeld

15. september 2012

Wimmie

Hvordan er det vanvittigt? Han får 13.700 kr før skat i KH - dvs. nok omkring 9400 udbetalt. Så får han knap 8000 i kvartalet (hvis det er små børn - ellers lidt mindre) i børneydelser - dvs. ca. 2600 pr. måned. Det er 12.000 han får af det offentlige. 

Så får han nok 2456 kr af moderen for de 2 børn, men dette er jo ikke en offentlig ydelse, så det er jo ikke noget samfundet betaler til. 

Så får han højst 3200 i boligstøtte, men skal mindst selv betale 1800 kr og sikkert også mere med mindre han kun har en husleje på 5000 kr til 3 personer.

Så har han jo sine andre månedlige udgifter (og evt. en gæld?) Og når de er 3 personer i husstanden, så skal de gerne have et vis rådighedsbeløb.

Jeg have møde med min bankrådgiver i torsdags og hun siger at man som standard siger at man skal have et rådighedsbeløb på 5000 pr. voksen og 2000 pr. barn - det vil i hans tilfælde være 9000 kr, og det tror jeg ikke på han har efter at alt er betalt.

Jeg ved godt at mine beregninger (udover de faste satser) er cirka-tal men jeg tror ikke der er mange enlige med 2 børn der har et rådighedsbeløb på 9000 kr.

Det er fint nok at man synes det er unfair, men ligefrem at sige at det er 'vanvittigt' er efter min mening helt forkert  

Anmeld

15. september 2012

Pige2009

Tullen85 skriver:

Samme her... Det er ikke let at få det hele til at køre på skinner. I denne uge har jeg også pænt måtte vinke farvel til min søde klassekammerater da de tog afsted på studietur.
Vi mangler bestemt heller ikke noget, så længe vi har mad på borden og tøj på kroppen klager vi ikke... og så må nyt tøj,tv, bærbar og telefon komme på ønskelisten.. det er der nok råd til om 5 år når jeg er udlært haha

Ja, jeg bruger meget sjældent penge på tøj til mig selv, men har da heldigvis et lille frirum til opsparing, som jeg lige har brugt lidt af til en ny bærbar, da den gamle var ved at stå af

Anmeld

15. september 2012

Pige2009

merle2010 skriver:

Men boligsikring får han jo pga. husstandsindkomst og har intet med hans sociale status at gøre - det samme med friplads Det eneste, man får ekstra som eneforsørger er ekstra tillæg til BFY hvert kvartal - resten er bestemt af indkomst

Anmeld

15. september 2012

Pige2009

Wimmie skriver:

Hvordan er det vanvittigt? Han får 13.700 kr før skat i KH - dvs. nok omkring 9400 udbetalt. Så får han knap 8000 i kvartalet (hvis det er små børn - ellers lidt mindre) i børneydelser - dvs. ca. 2600 pr. måned. Det er 12.000 han får af det offentlige. 

Så får han nok 2456 kr af moderen for de 2 børn, men dette er jo ikke en offentlig ydelse, så det er jo ikke noget samfundet betaler til. 

Så får han højst 3200 i boligstøtte, men skal mindst selv betale 1800 kr og sikkert også mere med mindre han kun har en husleje på 5000 kr til 3 personer.

Så har han jo sine andre månedlige udgifter (og evt. en gæld?) Og når de er 3 personer i husstanden, så skal de gerne have et vis rådighedsbeløb.

Jeg have møde med min bankrådgiver i torsdags og hun siger at man som standard siger at man skal have et rådighedsbeløb på 5000 pr. voksen og 2000 pr. barn - det vil i hans tilfælde være 9000 kr, og det tror jeg ikke på han har efter at alt er betalt.

Jeg ved godt at mine beregninger (udover de faste satser) er cirka-tal men jeg tror ikke der er mange enlige med 2 børn der har et rådighedsbeløb på 9000 kr.

Det er fint nok at man synes det er unfair, men ligefrem at sige at det er 'vanvittigt' er efter min mening helt forkert  

Nej, ikke på KH i hvert fald, men der kan jo være nogle der tjener godt

Anmeld

15. september 2012

Pige2009

Madam Blå skriver:

Tak Det er jeg glad for. Det hjælper lige så meget mig selv med at komme tættere på min egentlige holdning. Og så er det så fedt, når der er nogle at debattere ordentligt med

Lige præcis

Anmeld

15. september 2012

Frk. Himmelblå

Enlige forsørgere får vel ikke noget? - Eller er jeg helt gal på den?

For de er vel - hvad angår langt de fleste - på arbejdsmarkedet og tjener deres egne penge, ligesom langt størstedelen af os andre?

Forstår ikke helt udgangspunktet for debatten... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.