Når dagpleje"mor" giver lidt for hurtigt op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

RiUL

Ka+Ma=Be skriver:

Det kan jeg skam godt forstå! 

Men bare tag der hen med åbent sind og se hvad hun har at sige Og så synes jeg bestemt at du skal sige til hende, at amning ikke burde havde det store med putningen at gøre. Eller i hvert fald lægge vægt på, at han bliver ammet til den dag han ikke selv vil længere. Det er jo bare nogle forhold man ikke kan blande sig i!

Du må endelig lige fortælle hvordan det går og hvordan dejlige Oliver har det 

Du har ret smukke

Skal nok give dig en update, på hvordan det går  

Åh, lige nu savner jeg min lille mand rigtig meget 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Du har ret smukke

Skal nok give dig en update, på hvordan det går  

Åh, lige nu savner jeg min lille mand rigtig meget 

Årh det kan jeg godt forstå! Jeg savner også Benjamin lidt lige nu!  hihi.

Anmeld

31. august 2012

RiUL

Ka+Ma=Be skriver:

Årh det kan jeg godt forstå! Jeg savner også Benjamin lidt lige nu!  hihi.

Årh 

Godt du snart skal hente ham 

Jeg har så ondt i maven, og er så urolig (garanteret uden grund) Men jeg tænker bare så meget over tingene, og bekymre mig alt for meget.

Anmeld

31. august 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Årh 

Godt du snart skal hente ham 

Jeg har så ondt i maven, og er så urolig (garanteret uden grund) Men jeg tænker bare så meget over tingene, og bekymre mig alt for meget.

Det kender jeg kun alt for godt! Jeg er præcis ligesådan. Men jeg tror ikke der er grund til bekymring! Det vigtigste er, at du bliver fortrolig med DP så du ikke skal gå og være nervøs 

Vi skal til sommerfest i vuggeren her kl 16  Jeg synes bare at sommeren lade vente på sig  hehe

Anmeld

31. august 2012

Bebsen

MorDk skriver:

Jeg havde overvejet en anden dagplejer...

Anmeld

31. august 2012

RiUL

Ka+Ma=Be skriver:

Det kender jeg kun alt for godt! Jeg er præcis ligesådan. Men jeg tror ikke der er grund til bekymring! Det vigtigste er, at du bliver fortrolig med DP så du ikke skal gå og være nervøs 

Vi skal til sommerfest i vuggeren her kl 16  Jeg synes bare at sommeren lade vente på sig  hehe

Ej hvor hyggeligt!  

Men ja, det er ikke ligefrem sommer  

Anmeld

31. august 2012

maryjane

Øøøøh. Det kan hun da ikke bare sige wtf

Ville også være utryg hvis det var mig 

Anmeld

31. august 2012

Ellie79

RiUL skriver:

Min søn på 11 mdr er lige startet i DP, sidste mandag - som jo selvfølgelig var indkøring, og så denne uge "på fuld tid".

Min søn sov hos DP første gang sidste torsdag, og alt var faktisk gået godt. Han havde ikke grædt, da jeg gik eller noget, han havde brokket sig lidt når han skulle sove. Forståeligt nok, mor er jo pludselig væk!

Men i onsdags da mig og min kæreste kommer for at hente Oliver, smider hun bomben! - Han havde simpelthen grædt og grædt, da hun skulle putte ham til middagslur i barnevognen ... "Og jeg måtte altså stoppe med at amme DET barn" (

Hvordan kan hun sige sådan til os? Han har været der i 5 dage! Jeg er så gal, og skuffet. Hun mente bestemt at det var fordi han ikke kunne få bryst derhenne, at han ikke ville sove.

Hun meldte sig syg dagen efter.... Jeg kontaktede den tilsynsførende pædagog, og hun sagde at det jo var en normal reaktion på situationen, og at hvis der blev noget skulle jeg endelig bare ringe.

Har afleveret ham idag, men er sgu ret ked af det, og er faktisk slet ikke tryg mere, ved at han skal være der - for hvis hun gir så hurtigt op mht søvn, hvad så med andre ting?

Øv øv øv!

Jeg er vuggestue pædagog og jeg synes det er en mærkelig tilgang din dp mor har til din søn. Jeg tænker det intet har med din amning at gøre. Din lille søn er ked fordi det hele er nyt og han skal lærer den nye hverdag at kende. Jeg siger altid til forældre at de ikke skal regne med deres børn sover ret meget de første gange men det skal nok komme når de begynder at føle sig trygge.

Synes hun burde vide det samme.

Jeg kan fortælle at jeg selv lige har kørt min søn ind og han var stadig ammebarm. Stoppede da han havde gået der i to mdr. fordi jeg havde bestemt at stoppe når han blev 1 år. han sov dårligt den første mdr. derovre, men derefter begyndte han at sove 2-3 timer af gangen.

Anmeld

31. august 2012

TNBC

RiUL skriver:

HHw

Har jeg skam også...

Men mulighederne er ikke store i København. 

Hej
Ville lige smide en besked.
Hvis du beslutter dig for at skifte skal jeg være børnepasser/dagpleje i kbh og vil meget gerne passe din søn.Jeg giver slet ikke så let op. Og jeg har over 10års erfaring

Anmeld

31. august 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
HeXeri skriver:

Det gør du bare

Nej, det er ikke en sideløbende ting. Enten har du afvænnet barnet fra bryst/flaske eller også er det i en indkøringsfase med fast føde. Der er intet medicinsk belæg for at påstå at brystmælk/flaske skal køres frem til det hele år, nogle børns tarmsystem er bare klar før andres - der er ingen grund til bryst/flaske når barnet kan spise fast føde.

Men vi kan blive enige om at det er en individuel vurderingssag og at jeg tror på dem jeg vælger at tro på.

(Jeg vil lige starte med at undskylde overfor trådsstarter, at jeg besvarer dette indlæg... Men jeg har altså svært ved at lade den ligge... )

Men mener du helt seriøst, at et barn ikke kan spise fast føde, hvis det samtidig bliver ammet??? Sikke da noget sludder Det er da muligt, at du (og andre??) har den holdning... Men det bliver det jo ikke til sandhed af!

Til trådsstarter: Det var meget uprofessionelt håndteret at din søns dp, og i den grad en overreaktion Hun burde da vide, at det bare er fordi, han lige skal vænne sig til sin nye hverdag

/ Taco78 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.