Når dagpleje"mor" giver lidt for hurtigt op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.677 visninger
58 svar
0 synes godt om
31. august 2012

RiUL

Min søn på 11 mdr er lige startet i DP, sidste mandag - som jo selvfølgelig var indkøring, og så denne uge "på fuld tid".

Min søn sov hos DP første gang sidste torsdag, og alt var faktisk gået godt. Han havde ikke grædt, da jeg gik eller noget, han havde brokket sig lidt når han skulle sove. Forståeligt nok, mor er jo pludselig væk!

Men i onsdags da mig og min kæreste kommer for at hente Oliver, smider hun bomben! - Han havde simpelthen grædt og grædt, da hun skulle putte ham til middagslur i barnevognen ... "Og jeg måtte altså stoppe med at amme DET barn" (

Hvordan kan hun sige sådan til os? Han har været der i 5 dage! Jeg er så gal, og skuffet. Hun mente bestemt at det var fordi han ikke kunne få bryst derhenne, at han ikke ville sove.

Hun meldte sig syg dagen efter.... Jeg kontaktede den tilsynsførende pædagog, og hun sagde at det jo var en normal reaktion på situationen, og at hvis der blev noget skulle jeg endelig bare ringe.

Har afleveret ham idag, men er sgu ret ked af det, og er faktisk slet ikke tryg mere, ved at han skal være der - for hvis hun gir så hurtigt op mht søvn, hvad så med andre ting?

Øv øv øv!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

Frk. Himmelblå

RiUL skriver:

Min søn på 11 mdr er lige startet i DP, sidste mandag - som jo selvfølgelig var indkøring, og så denne uge "på fuld tid".

Min søn sov hos DP første gang sidste torsdag, og alt var faktisk gået godt. Han havde ikke grædt, da jeg gik eller noget, han havde brokket sig lidt når han skulle sove. Forståeligt nok, mor er jo pludselig væk!

Men i onsdags da mig og min kæreste kommer for at hente Oliver, smider hun bomben! - Han havde simpelthen grædt og grædt, da hun skulle putte ham til middagslur i barnevognen ... "Og jeg måtte altså stoppe med at amme DET barn" (

Hvordan kan hun sige sådan til os? Han har været der i 5 dage! Jeg er så gal, og skuffet. Hun mente bestemt at det var fordi han ikke kunne få bryst derhenne, at han ikke ville sove.

Hun meldte sig syg dagen efter.... Jeg kontaktede den tilsynsførende pædagog, og hun sagde at det jo var en normal reaktion på situationen, og at hvis der blev noget skulle jeg endelig bare ringe.

Har afleveret ham idag, men er sgu ret ked af det, og er faktisk slet ikke tryg mere, ved at han skal være der - for hvis hun gir så hurtigt op mht søvn, hvad så med andre ting?

Øv øv øv!

Det er da ikke sjovt! Kan godt forstå, det gør dig utryg, at hun virker som om, hun bare giver op. Ikke megen tiltro til egne evner eller? - er hvad jeg tænker om hende.

MEN jeg tænker også, at jeg selv var stoppet med at amme inden inst.start, da jeg mener, det kan være dp har ret. Og det er lidt synd og måske forvirrende for barnet.. Kan der ikke være noget om det?

Held og lykke med det hele!

Anmeld

31. august 2012

IT-nørd

RiUL skriver:

Øv øv øv!

Synes godt nok det er for hurtigt, hun smider håndklædet i ringen! Og sikke en underlig bemærkning om at du måtte stoppe med amning.

Min pige startede i DP d. 1. august, i alder af 13 måneder og hun ville først spise og sove hos hende fra 3. uge. Hun græder stadig hver eneste dag jeg afleverer hende, men holder hurtigt op og hygger sig med andre børn.

Hun får nogle ture i løbet af dagen, hvor hun savner mig, men kan trøstes og afledes.

Hun er kun i DP fra 8.30 til 14 og resten af dagen er hun meget tryghedssøgende og kun vil hænge på mig indtil hun bliver puttet kl. 18.30.

Vi har en lang indkøring og alle børn er forskellige, så giv din dreng tid. 

Ang. DP moren, så synes jeg I skal tage en snak om hvad hun forventer og om det virkeligt kan passe, at din dreng er den første, som er ked af det når han ikke har vøret i DP i længere tid.

Anmeld

31. august 2012

L&V

RiUL skriver:

Øv øv øv!

Det var da en yderst uprofessionel udtagelse hun kom med der.. Det er hendes job at finde en løsning og at gøre jeres søn tryg og jeg er 100% sikker på at han godt forstå det kan er noget mor kan og så må dp bare finde en anden måde og berolige ham på. længere er den ikke.

Anmeld

31. august 2012

MorDk

Jeg havde overvejet en anden dagplejer...

Anmeld

31. august 2012

Levi&LilysMor

RiUL skriver:

Øv øv øv!

For at sige det meget pænt, skal hun ærligt talt knytte sylten.  hvad er det for noget at sige til dig at du skal stoppe med at amme dit barn. Hun har slet ikke ret til at bestemme eller give ordrer, det er dig som bestemmer og hvis hun ikke gør det ordentligt eller siger sådan synes jeg du skal kontakte kommunen. 

Jeg ville flytte mit barn hvis jeg havde sådan en dp...

Håber i finder en løsning

Anmeld

31. august 2012

raca

amning og det ikke og kunne falde i søvn i nye omgivelser har intet med hunannen at gøre

dit barn ved udemærket godt at amning=mor.

og at stoppe amning syntes jeg virkelig er en dårlig løsning.. tror kun det gør baret yderligt forviret og utrykt.

Anmeld

31. august 2012

raca

Frk. Himmelblå skriver:

Det er da ikke sjovt! Kan godt forstå, det gør dig utryg, at hun virker som om, hun bare giver op. Ikke megen tiltro til egne evner eller? - er hvad jeg tænker om hende.

MEN jeg tænker også, at jeg selv var stoppet med at amme inden inst.start, da jeg mener, det kan være dp har ret. Og det er lidt synd og måske forvirrende for barnet.. Kan der ikke være noget om det?

nogle dp- bedsteforældre ol.. vil gerne finde en grund til at barnet ikke er helt tryk ved dem.. istedet for at se indaf og være toldmodige skyder de skylde fra sig..

også er Amning en oplagt muglighed for at fraligge sig ansvaret. jeg mener grundliggende ikke amning er grunden til det.. da barnet godt ved at amning=mor.

men flaskebørn kan jo også være utrykke ved nyt..også er det noget andet der får skylden..

men ved ammebørn er det ALTID amningen der er skylden

Anmeld

31. august 2012

RiUL

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg ved ikke hvad der går af hende, for hun har virket så god, og pludselig kommer hun med sådan en kommentar.

Og sagen er den at jeg ikke stopper med at amme, og jeg kender mange der ammer, og ikke har problemer i vs/dp - så hun må da bare tage den med ro, han skal jo lige vænne sig til at være der.

Anmeld

31. august 2012

RiUL

Lenchick skriver:

Synes godt nok det er for hurtigt, hun smider håndklædet i ringen! Og sikke en underlig bemærkning om at du måtte stoppe med amning.

Min pige startede i DP d. 1. august, i alder af 13 måneder og hun ville først spise og sove hos hende fra 3. uge. Hun græder stadig hver eneste dag jeg afleverer hende, men holder hurtigt op og hygger sig med andre børn.

Hun får nogle ture i løbet af dagen, hvor hun savner mig, men kan trøstes og afledes.

Hun er kun i DP fra 8.30 til 14 og resten af dagen er hun meget tryghedssøgende og kun vil hænge på mig indtil hun bliver puttet kl. 18.30.

Vi har en lang indkøring og alle børn er forskellige, så giv din dreng tid. 

Ang. DP moren, så synes jeg I skal tage en snak om hvad hun forventer og om det virkeligt kan passe, at din dreng er den første, som er ked af det når han ikke har vøret i DP i længere tid.

Sådan en pige er der også i vores dp, og kan ikke forstå hvorfor at dpmor så ser sig så sur over at Oliver ikke ville sove EN dag. 

Gad vide hvad hun så har sagt til den lille piges forældre, for hun græder hver dag, meget af dagen.. Hmm.,

Og jeg ved godt at det intet med amning har at gøre, og jeg kender min søn, han skal bare vænne sig til det nye, så skal han da nok lære at sove, hos hende, uden mor..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.