Når dagpleje"mor" giver lidt for hurtigt op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

RiUL

Jeg er vuggestue pædagog og jeg synes det er en mærkelig tilgang din dp mor har til din søn. Jeg tænker det intet har med din amning at gøre. Din lille søn er ked fordi det hele er nyt og han skal lærer den nye hverdag at kende. Jeg siger altid til forældre at de ikke skal regne med deres børn sover ret meget de første gange men det skal nok komme når de begynder at føle sig trygge.

Synes hun burde vide det samme.

Jeg kan fortælle at jeg selv lige har kørt min søn ind og han var stadig ammebarm. Stoppede da han havde gået der i to mdr. fordi jeg havde bestemt at stoppe når han blev 1 år. han sov dårligt den første mdr. derovre, men derefter begyndte han at sove 2-3 timer af gangen.

Tak for dit svar 

Jeg blev ringet op af dp kl.14.45 om jeg havde mulighed for at hente tidligere, fordi han slet ikke havde sovet. Så han kunne komme hjem og sove lidt

Og vi fik en god snak da jeg kom, og hun var også forståelig overfor at han ikke havde sovet, og hun sagde da også at det ville tage tid, fordi det var så nyt. Og hun har prøvet det før, hun har 15 års erfaring. Men hun "hentyder" stadig til at amningen godt kan ødelægge det lidt mht sovning. Men sagde at det kunne vi tage om nogle måneder, hvis det kørte helt af sporet Hvilket jeg er sikker på det ikke gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

RiUL

Taco78 skriver:

(Jeg vil lige starte med at undskylde overfor trådsstarter, at jeg besvarer dette indlæg... Men jeg har altså svært ved at lade den ligge... )

Men mener du helt seriøst, at et barn ikke kan spise fast føde, hvis det samtidig bliver ammet??? Sikke da noget sludder Det er da muligt, at du (og andre??) har den holdning... Men det bliver det jo ikke til sandhed af!

Til trådsstarter: Det var meget uprofessionelt håndteret at din søns dp, og i den grad en overreaktion Hun burde da vide, at det bare er fordi, han lige skal vænne sig til sin nye hverdag

Gør ingenting du svarer Jeg overvejede det selv, men orker virkelig ikke den ammedebat.

Men min søn spiser fast føde i storstil, og han bliver også ammet "i stor stil", Der er ingen problemer der

Anmeld

31. august 2012

HeXeri

Taco78 skriver:

(Jeg vil lige starte med at undskylde overfor trådsstarter, at jeg besvarer dette indlæg... Men jeg har altså svært ved at lade den ligge... )

Men mener du helt seriøst, at et barn ikke kan spise fast føde, hvis det samtidig bliver ammet??? Sikke da noget sludder Det er da muligt, at du (og andre??) har den holdning... Men det bliver det jo ikke til sandhed af!

Til trådsstarter: Det var meget uprofessionelt håndteret at din søns dp, og i den grad en overreaktion Hun burde da vide, at det bare er fordi, han lige skal vænne sig til sin nye hverdag

Nej, det var ikke det jeg sagde.

Jeg sagde, at der var ingen grund til at amme/give flaske, når først barnet spiste fast føde.

Anmeld

31. august 2012

Frk. Himmelblå

raca skriver:

nogle dp- bedsteforældre ol.. vil gerne finde en grund til at barnet ikke er helt tryk ved dem.. istedet for at se indaf og være toldmodige skyder de skylde fra sig..

også er Amning en oplagt muglighed for at fraligge sig ansvaret. jeg mener grundliggende ikke amning er grunden til det.. da barnet godt ved at amning=mor.

men flaskebørn kan jo også være utrykke ved nyt..også er det noget andet der får skylden..

men ved ammebørn er det ALTID amningen der er skylden

Hmm, okay, det var jeg ikke lige klar over, - altså at det er en kendt undskyldning.. Jeg har aldrig hørt den før.

Men kan der ikke være noget rigtigt i, at det måske alligevel er sværere at stille putte/hygge/tryghedsbehovet hos et ammet barn? Jeg tænker da at det ville være en logisk konklusion. Dermed ikke sagt, at den her dagplejemor har ret!

Anmeld

31. august 2012

Frk. Himmelblå

RiUL skriver:

Jeg ved ikke hvad der går af hende, for hun har virket så god, og pludselig kommer hun med sådan en kommentar.

Og sagen er den at jeg ikke stopper med at amme, og jeg kender mange der ammer, og ikke har problemer i vs/dp - så hun må da bare tage den med ro, han skal jo lige vænne sig til at være der.

Ja, selvfølgelig skal hun tage den med ro. Jeg tænkte også bare, at det kunne være, at amningen var en (måske lille bitte) del af problemet... Men det må vel også være helt individuelt, - alle børn er jo forskellige!

Håber det bedste for jer! Det er ikke sjovt at skulle bekymre sig om endnu en ting som mor! Der er skisme nok i forvejen 

Anmeld

31. august 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
RiUL skriver:

Gør ingenting du svarer Jeg overvejede det selv, men orker virkelig ikke den ammedebat.

Men min søn spiser fast føde i storstil, og han bliver også ammet "i stor stil", Der er ingen problemer der

Præcis Jeg blev nok også bare lidt overrasket... Jeg venter mit 3. barn og har bevæget mig i diverse baby/børne forums i de sidste 9 år - og jeg har aldrig hørt nogen have den holdning/påstå det... Så det kom som sagt bag på mig   Og mine børn har også spist fast føde fra 5-6 mdr og blevet ammet i et par mdr mere (9 og 10 mdr) Nå, nok om det

/ Taco78 

Anmeld

31. august 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
HeXeri skriver:

Nej, det var ikke det jeg sagde.

Jeg sagde, at der var ingen grund til at amme/give flaske, når først barnet spiste fast føde.

Okay Jeg stopper den her - Du er ikke enig med mig, og jeg er ikke enig med dig Men du må have en god aften alligevel

/ Taco78 

Anmeld

31. august 2012

HeXeri

Taco78 skriver:

Okay Jeg stopper den her - Du er ikke enig med mig, og jeg er ikke enig med dig Men du må have en god aften alligevel

Det skal du også have

Anmeld

31. august 2012

L&V

RiUL skriver:

Tak 

Sådan har jeg det nemlig også.. det er jo hendes job, og kan slet ikke forstå at hun bliver så gal over det, det er sket en gang på 5 dage.. ud af de 5 dage han har gået der.

Så lidt da.. Arh men hvis det så var 5 ud af 5 dage så må hun jo løse opgaven.. Det er da jeres valg og det ska hun ikke blande sig i.. Jeg ville be om et møde med hende og tilsynspædagogen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.