Når dagpleje"mor" giver lidt for hurtigt op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

HeXeri

raca skriver:

jammen giver moren der giver flaske ikke nøjatigt det samme.. og det kan barnet jo heller ikke få..

og dem der ikke ammer mere/giver flaske på startstidspunktet, giver de ikke også deres barn 100% af deres opmærksomhed indimellem.

og det kan de jo bare ikke få når de starte i DP sådan er det.. ligegyldig om man ammer eller ej..

og hvad du selv gjode mht til amning, er jo irelevant.

Nu var det amning spørgsmålet lød på. I min verden kommer de små ikke afsted før de spiser rigtig mad som os andre. Flaske og bryst er i min verden til små sjæle der stadig ikke er klar til den store verden.

Det er jo ikke kun mig der har det sådan - min dreng spiste fast føde da han startede. Men det hørte du ikke et pip om i mit indlæg. Det jeg sagde var: Amningen havde jeg pakket langt væk inden opstart. Meningen i det er: At opstarte dp/vs er den første og største omvæltning vi tilbyder vores børn, hvorfor sløre det med afvænning af flaske/bryst. Men det er stadig ikke kun mig der ser sådan på det, det gør langt størstedelen af de sp'er som jeg og mine veninder har været i kontakt med. Det er kun de sper der selv er langtidsammere der lovpriser det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

raca

HeXeri skriver:

Nu var det amning spørgsmålet lød på. I min verden kommer de små ikke afsted før de spiser rigtig mad som os andre. Flaske og bryst er i min verden til små sjæle der stadig ikke er klar til den store verden.

Det er jo ikke kun mig der har det sådan - min dreng spiste fast føde da han startede. Men det hørte du ikke et pip om i mit indlæg. Det jeg sagde var: Amningen havde jeg pakket langt væk inden opstart. Meningen i det er: At opstarte dp/vs er den første og største omvæltning vi tilbyder vores børn, hvorfor sløre det med afvænning af flaske/bryst. Men det er stadig ikke kun mig der ser sådan på det, det gør langt størstedelen af de sp'er som jeg og mine veninder har været i kontakt med. Det er kun de sper der selv er langtidsammere der lovpriser det.

jeg lukker den her..

men at amme og at barnet ikke spiser fast føde endnu er 2 vidt forskellige ting,, 

det er jo noget der fra ca 6 mdr foregår sideløbende..

jeg tror på den sidste lejer der tror på at  amning i forbindelse med ins. er ok.. men det bygger på egne erfaringer og sp anbefalinger. og din bygger på dine overbevisninger og de sp du gerne vil tro og..

så vi når ikke længre her.. det er jo en tros sag..

Anmeld

31. august 2012

HeXeri

raca skriver:

jeg lukker den her..

men at amme og at barnet ikke spiser fast føde endnu er 2 vidt forskellige ting,, 

det er jo noget der fra ca 6 mdr foregår sideløbende..

jeg tror på den sidste lejer der tror på at  amning i forbindelse med ins. er ok.. men det bygger på egne erfaringer og sp anbefalinger. og din bygger på dine overbevisninger og de sp du gerne vil tro og..

så vi når ikke længre her.. det er jo en tros sag..

Det gør du bare

Nej, det er ikke en sideløbende ting. Enten har du afvænnet barnet fra bryst/flaske eller også er det i en indkøringsfase med fast føde. Der er intet medicinsk belæg for at påstå at brystmælk/flaske skal køres frem til det hele år, nogle børns tarmsystem er bare klar før andres - der er ingen grund til bryst/flaske når barnet kan spise fast føde.

Men vi kan blive enige om at det er en individuel vurderingssag og at jeg tror på dem jeg vælger at tro på.

Anmeld

31. august 2012

merethe

Profilbillede for merethe
RiUL skriver:

Min søn på 11 mdr er lige startet i DP, sidste mandag - som jo selvfølgelig var indkøring, og så denne uge "på fuld tid".

Min søn sov hos DP første gang sidste torsdag, og alt var faktisk gået godt. Han havde ikke grædt, da jeg gik eller noget, han havde brokket sig lidt når han skulle sove. Forståeligt nok, mor er jo pludselig væk!

Men i onsdags da mig og min kæreste kommer for at hente Oliver, smider hun bomben! - Han havde simpelthen grædt og grædt, da hun skulle putte ham til middagslur i barnevognen ... "Og jeg måtte altså stoppe med at amme DET barn" (

Hvordan kan hun sige sådan til os? Han har været der i 5 dage! Jeg er så gal, og skuffet. Hun mente bestemt at det var fordi han ikke kunne få bryst derhenne, at han ikke ville sove.

Hun meldte sig syg dagen efter.... Jeg kontaktede den tilsynsførende pædagog, og hun sagde at det jo var en normal reaktion på situationen, og at hvis der blev noget skulle jeg endelig bare ringe.

Har afleveret ham idag, men er sgu ret ked af det, og er faktisk slet ikke tryg mere, ved at han skal være der - for hvis hun gir så hurtigt op mht søvn, hvad så med andre ting?

Øv øv øv!

Din dagplejemor skal da ikke bestemme om I skal stoppe eller ej. 

Min datter ammer jeg stadigvæk og hun er 19måneder gammel Da hun startede i dagpleje var hun 11 måneder. Min dagplejemor har ikke haft problemer med at få Mie til at sove selvom jeg ammede hende. Så jeg tror da også det er et spørgsmål om tilvending. 

Anmeld

31. august 2012

maria_wlt

RiUL skriver:

Min søn på 11 mdr er lige startet i DP, sidste mandag - som jo selvfølgelig var indkøring, og så denne uge "på fuld tid".

Min søn sov hos DP første gang sidste torsdag, og alt var faktisk gået godt. Han havde ikke grædt, da jeg gik eller noget, han havde brokket sig lidt når han skulle sove. Forståeligt nok, mor er jo pludselig væk!

Men i onsdags da mig og min kæreste kommer for at hente Oliver, smider hun bomben! - Han havde simpelthen grædt og grædt, da hun skulle putte ham til middagslur i barnevognen ... "Og jeg måtte altså stoppe med at amme DET barn" (

Hvordan kan hun sige sådan til os? Han har været der i 5 dage! Jeg er så gal, og skuffet. Hun mente bestemt at det var fordi han ikke kunne få bryst derhenne, at han ikke ville sove.

Hun meldte sig syg dagen efter.... Jeg kontaktede den tilsynsførende pædagog, og hun sagde at det jo var en normal reaktion på situationen, og at hvis der blev noget skulle jeg endelig bare ringe.

Har afleveret ham idag, men er sgu ret ked af det, og er faktisk slet ikke tryg mere, ved at han skal være der - for hvis hun gir så hurtigt op mht søvn, hvad så med andre ting?

Øv øv øv!

DU SKAL IKKE FINDE DIG I DET..

Hvad helvede er det for en opførelse 

Du skal gå ledelsen på klingen og ikke lade dig overbevise af deres lort.. 5 dage og så den bombe 

Du skal sku bare amme din dreng.. Min DP'er havde også en mening om at jeg IKKE skulle give Tristan grød inden sengetid (11 mdr), men nu var det altså mig der var mor så det fik hun ikke lov til at bestemme.

Det gik på ingen måde godt med vores DP og jeg fik samme behandling som dig og det gjorde min søn desværre også. Vuggestuen lavede en vurdering på ham da jeg fik ham flyttet og de kunne godt se at han IKKE havde haft det godt derover.

Anmeld

31. august 2012

Mussen2

Ej hvor uprofessionelt og hvor giver det et dårligt billede af hendes manglende evner.
Forståeligt at hun kan blive frustereret, men den kommentar/antagelse om amning. Helt ærlig. Det et kok langt fra det eneste barn der ammes og kommer i dp

Anmeld

31. august 2012

baby012

Kan virkelig godt forstå du blev ked af det ! hvor er det dog forfærdeligt sagt, og især til en mor som lige er startet med barn i inst. det er jo hårdt nok i sig selv ! 

jeg ville kraftigt overveje at skifte til en anden dagpleje .. 

KÆMPE 

Anmeld

31. august 2012

Muhmi

Fuldstændig åndsvag og unødvendig kommentar... Silas begyndte i dp da han var 10 mdr. og jeg ammede ham til han var 13 ½ mdr. min dp-mor har aldrig haft problemer med at lægge ham og hvis hun har så har hun ALDRIG brokket sig over det....

Synes det er virkelig upassende at hun skal prøve at bestemme hvornår du skal stoppe amningen af DIT barn.. Hun har bare at ind ordne sig, det er for guds skyld hendes job!!

Anmeld

31. august 2012

RiUL

maria_wlt skriver:

DU SKAL IKKE FINDE DIG I DET..

Hvad helvede er det for en opførelse 

Du skal gå ledelsen på klingen og ikke lade dig overbevise af deres lort.. 5 dage og så den bombe 

Du skal sku bare amme din dreng.. Min DP'er havde også en mening om at jeg IKKE skulle give Tristan grød inden sengetid (11 mdr), men nu var det altså mig der var mor så det fik hun ikke lov til at bestemme.

Det gik på ingen måde godt med vores DP og jeg fik samme behandling som dig og det gjorde min søn desværre også. Vuggestuen lavede en vurdering på ham da jeg fik ham flyttet og de kunne godt se at han IKKE havde haft det godt derover.

Åh nej da  

Behandlede hun ham ikke godt?

Og nej, hun skal ikke blande sig i hvad vi gør herhjemme, og hendes ord kommer aldrig til at ændre måden vi gør det på.

Anmeld

31. august 2012

RiUL

Muhmi skriver:

Fuldstændig åndsvag og unødvendig kommentar... Silas begyndte i dp da han var 10 mdr. og jeg ammede ham til han var 13 ½ mdr. min dp-mor har aldig haft problemer med at lægge ham og hvis hun har så har hun ALDRIG brokket sig over det....

Synes det er virkelig upassende at hun skal prøve at bestemme hvornår du skal stoppe amningen af DIT barn.. Hun har bare at ind ordne sig, det er for guds skyld hendes job!!

Lige præcis  

Er bare så bange for at hun så fremover vil skælde ham ud, hvis han græder når han skal sove, fordi hun mener at det er dumme mors skyld, fordi jeg ammer ham. Og jeg aner jo ikke hvad der foregår når han er hos hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.